۱۴

۱۳

۱۲

۱۱

۱۰

۹

۸

۷

۶

۵

۴

۳

۲

۱

متغیر

۳۶/۱

۴۰/۲

۳۹/۱

۳۱/۱

۳۵/۱

۳۷/۲

۲۰/۱

۲۹/۳

۴۶/۲

۳۸/۱

۳۲/۱

۲۹/۱

۲۵/۲

۲۵/۱

K.S

۱۱۹/۰

۰۸۱/۰

۰۹۷/۰

۱۱۲/۰

۰۹۸/۰

۰۷۶/۰

۰۸۸/۰

۰۷۹/۰

۰۶۹/۰

۱۰۲/۰

۰۹۹/۰

۰۸۷/۰

۰۶۸/۰

۰۶۵/۰

Sig

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

۳۰

N

بر اساس مندرجات جدول شماره ۲، با توجه به نمرات آزمون کالموگروف- اسمیرنوف و هم­چنین سطح معناداری به­دست آمده از این آزمون، تمام مقادیر به دست آمده بین ۹۶/۱+ و ۹۶/۱- است. از سویی دیگر سطح معناداری آزمون دو دامنه بیشتر از ۵/۲ درصد است ‌بنابرین‏ می توان با ۹۵ درصد اطمینان به نرمال بودن توزیع حکم داد.

فرضیه اول: آموزش مهارت های معنوی بر کاهش استرس شغلی مادران پرستار مؤثر است.

جدول شماره ۳: نتایج پیش فرض های آزمون لون(برابری واریانس ها) و تحلیل واریانس یک بعدی(خطی بودن) در فرضیه اول

sig

F

نوع پیش فرض

۰/۰۶۲

۳/۷۹

آزمون لون

۰۰۴/۰

۵/۲

تحلیل واریانس یک بُعدی

بر اساس داده های جدول ۳، نتایج آزمون لون نشان می‌دهد که چون سطح معناداری به دست آمده بزرگ تر از ۰۵/۰ می‏ باشد، ‌بنابرین‏ دو گروه آزمایش و کنترل از نظر واریانس تفاوت معنی داری ندارند، ‌بنابرین‏ این پیش فرض جهت انجام آزمون تحلیل کوواریانس رعایت شده است. همچنین، چون سطح معناداری مقادیرF آزمون خطی بودن کمتر از میزان خطای۰۵/۰ است. ‌بنابرین‏ بین متغیرهای فوق الذکر روابط خطی برقرار است.

جدول شماره ۴: تحلیل کواریانس نمرات پس آزمون مهارت های معنوی در کاهش استرس

Eta

Sig

F

MS

Df

SS

منبع

۰/۰۳۵

۰/۳۲۲

۰/۹۷۷

۷۰/۷۹۳

۱

۷۰/۷۹۳

پیش آزمون

۰/۴۸۱

۰/۰۰۱

۲۴/۹۷۷

۱۸۰۸/۹۷۶

۱

۱۸۰۸/۹۷۶

واریانس بین گروهی

۷۲/۴۲۵

۲۷

۱۹۵۵/۴۷۴

واریانس درون گروهی

۳۰

۴۸۸۷۳۸/۰۰۰

واریانس کل

بر اساس جدول ۴ پژوهش این فرضیه که آموزش مهارت های معنوی در کاهش استرس شغلی مادران پرستار تأثیر دارد تأیید می شود(۹۷۷/F=24، ۱ و ۲۷=Df، ۰۰۱/۰=Sig).

فرضیه دوم: آموزش مهارت های معنوی بر سازش پذیری کودکان مادران پرستارموثر است.

جدول شماره ۵: نتایج پیش فرض های آزمون لون(برابری واریانس ها) و تحلیل واریانس یک بعدی(خطی بودن) در فرضیه دوم

sig

F

نوع پیش فرض

۰/۰۶۲

۱/۱۴

آزمون لون

۰۰۵/۰

۵/۶

تحلیل واریانس یک بُعدی

بر اساس داده های جدول ۵، نتایج آزمون لون نشان می‌دهد که چون سطح معناداری به دست آمده بزرگ تر از ۰۵/۰ می‏ باشد، ‌بنابرین‏ دو گروه آزمایش و کنترل از نظر واریانس تفاوت معنی داری ندارند، ‌بنابرین‏ این پیش فرض جهت انجام آزمون تحلیل کوواریانس رعایت شده است. همچنین، چون سطح معناداری مقادیرF آزمون خطی بودن کمتر از میزان خطای۰۵/۰ است. ‌بنابرین‏ بین متغیرهای فوق الذکر روابط خطی برقرار است.

جدول شماره ۶: تحلیل کواریانس نمرات پس آزمون مهارت های معنوی در سازش پذیری کودکان

Eta

Sig

F

MS

Df

SS

منبع

۰/۰۹۷

۰/۰۹۹

۲/۹۱۰

۱۱۳/۲۶۳

۱

۱۱۳/۳۶۳

پیش آزمون

۰/۴۹۹

۰/۰۰۱

۲۶/۹۴۰

۱۰۴۸/۴۰۱

۱

۱۰۴۸/۴۰۱

واریانس بین گروهی

۳۸/۹۱۶

۲۷

۱۰۵۰/۷۳۷

واریانس درون گروهی

۳۰

۳۷۵۰۳/۰۰۰

واریانس کل

بر اساس جدول ۶ پژوهش این فرضیه که آموزش مهارت های معنوی در بر سازش پذیری کودکان مادران پرستار تأثیر دارد تأیید می شود(۹۴۰/F=26، ۱ و ۲۷=Df، ۰۰۱/۰=Sig).

فرضیه سوم: آموزش مهارت های معنوی بر پذیرندگی کودکان مادران پرستارموثر است.

جدول شماره ۷: نتایج پیش فرض های آزمون لون(برابری واریانس ها) و تحلیل واریانس یک بعدی(خطی بودن) در فرضیه سوم

sig

F

نوع پیش فرض

۰/۶۵۵

۰/۲۰۴

آزمون لون

۰۰۶/۰

۶۲/۷

تحلیل واریانس یک بُعدی

    1. – west ↑

    1. – Pargament ↑

    1. – Fischer ↑

    1. – Andrea ↑

    1. – Revheim & Greenberg ↑

    1. – D Echstein & Kern ↑

    1. – Parental Stress Index ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...