۹
۷۷۵/۰
شبکه و ارزیابی
۸
۷۲۳/۰
کل (شایستگی مربی)
۲۰
۸۵۹/۰
خودکارآمدی رهبری
۸
۸۱۷/۰
همانطور که یافتههای جدول ۱۷٫۴ نشان میدهد میزان ضریب آلفا کرونباخ برای ۲۰ سئوال پرسشنامه شایستگی مربی میزان ۸۵۹/۰ و برای ۳ سئوال مؤلفه راهنمایی و مشاوره میزان ۷۰۱/۰، برای ۹ مؤلفه ارائه اطلاعات میزان ۷۷۵/۰و برای مؤلفه شبکه و ارزیابی میزان ۷۲۳/۰ و نیز برای ۸ سئوال پرسشنامه خودکارآمدی رهبری میزان ۹۰۳/۰ محاسبه شده است که چون میزان این ضریب برای هر یک از شاخص ها و مؤلفههایشان بیش از ۷/۰ میباشد لذا پایایی پرسشنامه تأیید شده و نیازی به اقدام اصلاحی در این خصوص نیست.
۳٫۲٫۴٫تحلیل عاملی اکتشافی شاخص شایستگی مربی (تعیین روایی یا اعتبار پرسشنامه شایستگی مربی)
در تحلیل عاملی اکتشافی محقق در صدد کشف ساختار زیر بنایی مجموعه نسبتا بزرگی از متغیرهاست و پیش فرض اولیه پژوهش آن است که هر متغیری ممکن است با هر عاملی ارتباط داشته باشد. در این پژوهش از تحلیل عاملی اکتشافی در جهت سنجش روایی از نوع واگرا استفاده شده است. به عبارتی تحلیل عاملی می تواند ساختار ساز و مدل ساز نیز باشد. در تحلیل عاملی اکتشافی شاخص شایستگی مربی قصد داریم آزمون نمائیم که آیا میتوان ۲۰ سئوال پرسشنامه فوق الذکر را در غالب ۳ مؤلفه بررسی و تجزیه و تحلیل نمود یا خیر؟
جدول ۱۸٫۴٫ نتایج آزمونهای تحلیل عاملی
KMO آماره
Bartlett آماره
سطح معناداری
۹۲۷/۰
۲۸۵/۱۸۵۲۰
۰۰۰/۰
همانطور که یافتههای جدول ۴-۱۸ نشان میدهد میزان این آماره برای نمونه مورد بررسی ۹۲۷/۰ محاسبه شده لذا اولین شرط اجرای تحلیل عاملی بر قرار بوده و سئوالهای پرسشنامه قابل تقلیل به تعدادی عامل بنیادی و زیر بنایی میباشند. همچنین سطح معناداری آزمون بارتلت در سطح خطای کمتر از ۰۱/۰ معنادار است و نشان میدهد که ماتریس همبستگی بین سئوالهای پرسشنامه، ماتریس همانی و واحد نبوده لذا بین سئوالهای هر عامل یا مؤلفه با هم همبستگی بالایی وجود دارد و نیز بین سئوالهای هر عامل یا مؤلفه با سئوالهای عامل یا مؤلفه دیگر همبستگی وجود ندارد لذا شرط دوم اجرای تحلیل عاملی نیز برقرار است.
۱۹٫۴٫ نتایج تجزیه به عاملها
مؤلفه ها