خودکارآمدی رهبری ← شایستگی مربی

 

۳۸۷/۰

 

۴۸/۷

 

۰۰۰/۰

 

 

 

فرض دوم

 

 

 

خودکارآمدی رهبری ← راهنمایی و مشاوره

 

۵۷۶/۰

 

۵۱/۳

 

۰۰۱/۰

 

 

 

 

 

خودکارآمدی رهبری ← ارائه اطلاعات

 

۴۲۹/۰

 

۸۴/۴

 

۰۰۰/۰

 

 

 

 

 

خودکارآمدی رهبری ← شبکه و ارزیابی

 

۵۸۹/۰

 

۹۹/۳

 

۰۰۰/۰

 

 

 

همانطور که یافته­های جدول ۲۳٫۴ نشان می­دهد؛ سطح معناداری آزمون وجود رابطه علّی بین خودکارآمدی رهبری و شایستگی مربی، خودکارآمدی رهبری و راهنمایی و مشاوره، خودکارآمدی رهبری و ارائه اطلاعات و شبکه و خودکارآمدی رهبری و ارزیابی و عملکرد سازمانی کمتر از ۰۵/۰=α بوده لذا با اطمینان ۹۵% فرضیه ­های پژوهش پذیرفته می­شوند. از نتایج این آزمون استنباط می­ شود که؛ خودکارآمدی رهبری با ضریب رگرسیونی ۳۸۷/۰ با شایستگی مربی رابطه علّی مستقیم، ضعیف و معنادار دارد، خودکارآمدی رهبری با ضریب رگرسیونی ۵۷۶/۰ با مؤلفه راهنمایی و مشاوره از شاخص شایستگی مربی رابطه علّی مستقیم، قوی و معنادار دارد، خودکارآمدی رهبری با ضریب رگرسیونی ۴۲۹/۰ با مؤلفه ارائه اطلاعات از شاخص شایستگی مربی رابطه علّی مستقیم، متوسط و معنادار دارد. همچنین خودکارآمدی رهبری با ضریب رگرسیونی ۵۸۹/۰ با مؤلفه شبکه و ارزیابی از شاخص شایستگی رابطه علّی مستقیم، قوی و معنادار وجود دارد. لذا هر دو فرضیه پژوهش پذیرفته می­ شود.
از مقایسه روابط بین خودکارآمدی رهبری و شاخص شایستگی مربی و مؤلفه­ های آن در مربیان زن والیبال استان تهران نتیجه می­ شود که بین خودکارآمدی رهبری و شایستگی مربی و مؤلفه­ های راهنمایی و مشاوره، ارائه اطلاعات و شبکه و ارزیابی ارتباط علّی معنادار وجود دارد و شدت این رابطه در شکل ۱۹٫۴ نشان داده شده است.

 

 

خودکارآمدی رهبری و ارائه اطلاعات

 

<

 

خودکارآمدی رهبری و راهنمایی و مشاوره

 

<

 

خودکارآمدی رهبری و شبکه و ارزیابی

 

 

 

شکل ۱۹٫۴٫ شدت رابطه بین متغیرهای مورد بررسی
مدل ساختاری پژوهش با ضرایب رگرسیونی موجود در جدول ۲۳٫۴، در شکل ۲۰٫۴ نشان داده شده است.

شکل ۲۰٫۴٫ آزمون فرضیه ­های پژوهش (ارتباطات مورد آزمون)
با استناد به نتایج حاصل از آزمون فرضیه ­های پژوهش (پذیرفته شدن فرضیه ­های پژوهش) پاسخ به سئوال­های پژوهش مثبت است و در پاسخ به سئوال اول، می­توان گفت؛ بله بین خودکارآمدی رهبری و شایستگی مربیان ورزشی زن والیبال استان تهران ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین در پاسخ به سئوال دوم، می­توان گفت؛ بله بین خودکارآمدی رهبری و هر یک از مؤلفه­ های شایستگی (راهنمایی و مشاوره، ارائه اطلاعات و شبکه و ارزیابی) مربیان ورزشی زن والیبال استان تهران ارتباط معناداری وجود دارد.
فصل پنجم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...