در ارتباط با سوال بالا پس از تجزیه و تحلیل سند تحول بنیادین نتایج زیر به دست آمد:
جدول شماره ۶-۴: فراوانی و درصد سوال ۵
ردیف
مؤلفه های شهروندی فعال
فراوانی
درصد
۱
فرایند پژوهش
۲
۶۹/۰
۲
تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
۲
۶۹/۰
۳
نهادها و ساز ما ن های بین الملل
۱
۳۴/۰
۴
عدالت اجتماعی و در ک اهمیت آن
۱
۳۴/۰
۵
مجامع مدنی و شهروندی
۴
۳۸/۱
۶
جملات مرتبط با مؤلفه ها
۱۰
۴۶/۳
با توجه به جدول ۶- ۴ نتایج پژوهش نشان میدهد که این فصل تعداد ۱۰ جمله از مجموع ۱۲۱جمله مرتبط با مؤلفه های تربیت شهروندی فعال در سند تحول بنیادین معادل ۴۶/۳ درصد را به خود اختصاص داده است.
نتایج مر تبط با سوال ۶ پژوهش
– به چه میزان به مؤلفه های تربیت شهروندی فعال در فصل هدف های عملیاتی و راهکارها ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه شده است؟
در ارتباط با سوال بالا پس از تجزیه و تحلیل سند تحول بنیادین نتایج زیر به دست آمد:
جدول شماره ۷-۴: فراوانی و درصد سوال ۶
ردیف
مؤلفه های شهروندی فعال
فراوانی
درصد
۱
فرایند پژوهش
۸
۷۶/۲
۲
تفاوت های فرهنگی و قومی
۷
۴۲/۲
۳
قوانین و مقررات شهروندی
۴
۳۸/۱
۴
رسانه های جمعی و نقش آن ها
۷
۴۲/۲
۵
هویت ملی و قومی
۷
۴۲/۲
۶
جهانی شدن و تعاملات جهانی
۱
۳۴/۰
۷
تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
۱۲
۱۵/۴
۸
مهارت های اجتماعی و تعامل
۱
۳۴/۰
۹
عدالت اجتماعی و در ک اهمیت آن
۷
۴۲/۲
۱۰
محیط زیست و درک اهمیت آن
۲
۶۹/۰
۱۱
مجامع مدنی و شهروندی
۱۶
۵۳/۵
۱۲
ماهیت و چیستی خلاقیت و نو آوری
۷
۴۲/۲
۱۳
جملات مرتبط با مؤلفه ها
۸۰
۶۸/۲۷
با توجه به جدول۷ – ۴ نتایج پژوهش نشان میدهد که این فصل تعداد ۸۰ جمله از مجموع ۱۲۱جمله مرتبط با مؤلفه های تربیت شهروندی فعال در سند تحول بنیادین معادل ۶۸/۲۷درصد را به خود اختصاص داده است.
-
- – Huey- Li ↑
-
- – Merrifidd ↑
-
- – SLO ↑
-
- – Bron ↑
-
- – Strijbos ↑
-
- – Androulla ↑
-
- – Hudson ↑
-
- – Ackerman ↑
-
- – Crick.B ↑
-
- – Strike ↑
-
- – Patrik ↑
-
- – Otsu ↑
-
- – Liu ↑
-
- – Rosen ↑