(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 2
1-1 – بیان مسئله .3
1-2- ضرورت انجام تحقیق 4
1-3- اهداف اساسی از انجام تحقیق .5
1-4- فرضیه های تحقیق .5
1-5- نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق .6
1-6- روش انجام تحقیق .6
1-6-1- روش تحقیق .6
1-6-2- روش های گرد آوری اطلاعات.6
1-7 قلمرو تحقیق6
1-7-1- قلمرو موضوعی . 6
2-7-1- قلمرو زمانی 7
3-7-1- مکان تحقیق 7
1-8- روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیهها.7
1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح 7
فصل دوم: ادبیات تحقیق
بخش یک: توانمند سازی
2-1- تعریف توانمند سازی 10
2-2- رویکردهای توانمند سازی .12
2-2-1- رویکرد رابطه ای یا چند بعدی .12
2-2-2- رویکرد روان شناختی .13
2-3- توانمند سازی روان شناختی 14
2-3-1- احساس معنی دار بودن .16
2-3-2- احساس خود کار آمدی 17
2-3-3- احساس خود تعیینی .19
2-3-4- احساس تاثیر 20
2-3-5- احساس داشتن اعتماد به دیگران 20
2-4- پیش زمینه های توانمندی روان شناخت 21
2-4-1- ویژگیهای شخصیتی 22
2-4-1-1- احترام به خود 22
2-4-1-2- کانون کنترل .22
2-4-2- محتوای کار 23
2-4-2-1- اطلاعات 23
2-4-2-2- پاداش 24
2-5- ویژگیهای ساختار اجتماعی واحدهای کاری در فرایندتوانمندسازی 26
2-6- تاریخچه توانمندسازی .27
2-6-1- عصر ماشین 27
2-6-2- اواخر دهه 1700 و اوایل دهه 1800: صنایع بومی و سیستم کارخانه .29
2-6-3- اواسط دهه 1800و اوایل دهه 1900 عرصه مدیریت علمی 29
2-6-4- اواسط دهه 1900 عصر سیستم .30
2-6-5- دهه 1970 و 19800 : نیاز به تغییرات بنیادین .30
2-6-6- دهه 1990 : سازمانهای امروزی و توانمندکننده 31
2-7- سیر توسعه مقیاس های اندازه گیری توانمندسازی 31
2-8- موانع توانمند سازی .34
2-9- مزایای توانمند سازی .36
2-10- انتقادات نسبت به توانمندسازی .38
2-11- توانمندسازی و قدرت .40
2-11-1- قدرت .40
2-11-1-1- قدرت به عنوان یک سازه رابطه ای یا چند بعدی .41
2-11-1-2- قدرت به عنوان یک بازی با مجموع صفردر مقابل تبادل دو طرفه نفوذ .41
2-11-1-3- قدرت به عنوان یک علاقه فردی در مقابل یک علاقه اجتماعی 42
2-12- پارادایمهای قدرت .42
2-12-1- رویکرد عقلائی – کارکردگرا 42
2-12-2- رویکرد تکثرگرا 43
2-12-3- رویکرد تفسیری .44
2-12-4- رویکرد افراطی (رادیکال) 44
2-12-5- رویکرد پست مدرن 45
2-13- تفاوت توانمندسازی و غنی سازی شغل .47
2-14- تفاوت توانمند سازی و مشارکت کارکنان .47
2-15- مدلهای توانمند سازی 48
2-15-1- مدل مک لاگان و نل 48
2-15-2- مدل وگت و مارل 49
2-15-3- مدل مالاک و کارزتد 49
2-15-4- مدل اسپریتزر 50
بخش دو: ساختار سازمانی
2-2- ساختارسازمانی .52
2-2-1- تعیین کننده های ساختار 56
2-2-2- ابعاد ساختارسازمانی .56
2-2-2-1- پیچیدگی 56
2-2-2-2- رسمیت .58
2-2-2-3- تمرکز 60
2-2-2-4- اهمیت عدم تمرکز .61
2-2-3- عوامل اثر پذیر از ساختار سازمانی .62
2-2-3-1- ارتباطات سازمانی 62
2-2-3-2- تصمیم گیری .63
2-2-4- انواع ساختارهای سازمانی 64
2-2-4-1- ساختار ساده 65
2-2-4-2- بوروکراسی ماشینی 67
2-2-4-3- بوروکراسی حرفهای 68
2-2-4-4- ساختار بخشی .70
2-2-4-5- ادهوکراسی 72
2-2-5- تحول در ساختار 74
2-2-6- تغییر ساختاری 75
بخش سوم : پیشینه تحقیق
سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته
2-3-1- مطالعات خارجی 76
2-3-2 – مطالعات داخلی .77
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه .80
3-2- نوع تحقیق .80
3-3- روش تحقیق 80
3-4- روش گردآوری داده ها .82
3-5- روایی و پایایی پرسشنامه .83
3-5-1- روایی ابزار اندازه گیری.83
3-5-2- پایایی ابزار اندازه گیری 83
3-6- متغیر های تحقیق .84
3-7- جامعه آماری و نمونه آماری 84
3-7-1- جامعه آماری .84