(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

 

 

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

فهرست مطالب

 

 

 

عنوان                                                                       صفحه

 

 

 

مقدمه 2

 

1-1 –  بیان مسئله .3

 

1-2- ضرورت انجام تحقیق 4

 

1-3- اهداف اساسی از انجام تحقیق .5

 

1-4- فرضیه های تحقیق .5

 

1-5- نتایج مورد انتظار پس از انجام این تحقیق .6

 

1-6- روش انجام تحقیق .6

 

1-6-1- روش تحقیق .6

 

1-6-2- روش های گرد آوری اطلاعات.6

 

1-7 قلمرو تحقیق6

 

1-7-1- قلمرو موضوعی . 6

 

2-7-1- قلمرو زمانی 7

 

3-7-1- مکان تحقیق 7

 

1-8- روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه‌ها.7

 

1-9- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح 7

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق

 

بخش یک: توانمند سازی

 

2-1- تعریف توانمند سازی 10

 

2-2- رویکردهای توانمند سازی .12

 

2-2-1- رویکرد رابطه ای یا چند بعدی .12

 

2-2-2- رویکرد روان شناختی .13

 

2-3- توانمند سازی روان شناختی 14

 

2-3-1- احساس معنی دار بودن .16

 

2-3-2- احساس خود کار آمدی 17

 

2-3-3- احساس خود تعیینی .19

 

2-3-4- احساس تاثیر 20

 

2-3-5- احساس داشتن اعتماد به دیگران 20

 

2-4- پیش زمینه های توانمندی روان شناخت 21

 

2-4-1- ویژگیهای شخصیتی 22

 

2-4-1-1- احترام به خود 22

 

2-4-1-2- کانون کنترل .22

 

2-4-2- محتوای کار 23

 

2-4-2-1- اطلاعات 23

 

2-4-2-2- پاداش 24

 

2-5- ویژگیهای ساختار اجتماعی واحدهای کاری در فرایندتوانمندسازی 26

 

2-6- تاریخچه توانمندسازی .27

 

2-6-1- عصر ماشین 27

 

2-6-2-  اواخر دهه 1700 و اوایل دهه 1800: صنایع بومی و سیستم کارخانه .29

 

2-6-3- اواسط دهه 1800و اوایل دهه 1900 عرصه مدیریت علمی 29

 

2-6-4- اواسط دهه 1900 عصر سیستم .30

 

2-6-5-  دهه 1970 و 19800 : نیاز به تغییرات بنیادین .30

 

2-6-6- دهه 1990 : سازمانهای امروزی و توانمندکننده 31

 

2-7- سیر توسعه مقیاس های اندازه گیری توانمندسازی 31

 

2-8- موانع توانمند سازی .34

 

2-9- مزایای توانمند سازی .36

 

2-10- انتقادات نسبت به توانمندسازی .38

 

2-11- توانمندسازی و قدرت .40

 

2-11-1- قدرت .40

 

2-11-1-1- قدرت به عنوان یک سازه رابطه ای یا چند بعدی .41

 

2-11-1-2- قدرت به عنوان یک بازی با مجموع صفردر مقابل تبادل دو طرفه نفوذ .41

 

2-11-1-3- قدرت به عنوان یک علاقه فردی در مقابل یک علاقه اجتماعی 42

 

2-12- پارادایمهای قدرت .42

 

2-12-1- رویکرد عقلائی – کارکردگرا 42

 

2-12-2- رویکرد تکثرگرا 43

 

2-12-3- رویکرد تفسیری .44

 

2-12-4- رویکرد افراطی (رادیکال) 44

 

2-12-5- رویکرد پست مدرن 45

 

2-13- تفاوت توانمندسازی و غنی سازی شغل .47

 

2-14- تفاوت توانمند سازی و مشارکت کارکنان .47

 

2-15- مدلهای توانمند سازی 48

 

2-15-1- مدل مک لاگان و نل 48

 

2-15-2- مدل وگت و مارل 49

 

2-15-3- مدل مالاک و کارزتد 49

 

2-15-4- مدل اسپریتزر 50

 

بخش دو: ساختار سازمانی

 

 2-2- ساختارسازمانی .52

 

2-2-1- تعیین کننده های ساختار 56

 

2-2-2- ابعاد ساختارسازمانی .56

 

2-2-2-1- پیچیدگی 56

 

2-2-2-2- رسمیت .58

 

2-2-2-3- تمرکز 60

 

2-2-2-4- اهمیت عدم تمرکز .61

 

2-2-3- عوامل اثر پذیر از ساختار سازمانی .62

 

2-2-3-1- ارتباطات سازمانی 62

 

2-2-3-2- تصمیم گیری .63

 

2-2-4- انواع ساختارهای سازمانی 64

 

2-2-4-1- ساختار ساده 65

 

2-2-4-2- بوروکراسی ماشینی 67

 

2-2-4-3- بوروکراسی حرفه‌ای 68

 

2-2-4-4- ساختار بخشی .70

 

2-2-4-5- ادهوکراسی 72

 

2-2-5- تحول در ساختار 74

 

2-2-6- تغییر ساختاری 75

 

بخش سوم : پیشینه تحقیق

 

سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته

 

2-3-1- مطالعات خارجی 76

 

2-3-2 – مطالعات داخلی .77

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3-1- مقدمه .80

 

3-2- نوع تحقیق .80

 

3-3- روش تحقیق 80

 

3-4- روش گردآوری داده ها .82

 

3-5- روایی و پایایی پرسشنامه .83

 

3-5-1- روایی ابزار اندازه گیری.83

 

3-5-2- پایایی ابزار اندازه گیری 83

 

3-6- متغیر های تحقیق .84

 

3-7- جامعه آماری و نمونه آماری 84

 

3-7-1- جامعه آماری .84

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...