فصل اول: کلیات

 

چکیده 1

 

1-1) مقدمه 3

 

1-2) بیان مسأله 5

 

1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق 6

 

1-4) اهداف تحقیق 7

 

1-5) فرضیه های تحقیق 8

 

1-6) متغیرهای تحقیق 9

 

1-7) قلمرو تحقیق 9

 

1-7-1)  قلمرو موضوعی 9

 

1-7-2) قلمرو مکانی 9

 

1-7-3) قلمرو زمانی 10

 

1-8) تعریف واژگان کلیدی تحقیق 10

 

1-9) مدل مفهومی تحقیق 12

 

فصل دوم : پیشینه تحقیق

 

2-1) مقدمه 14

 

2-2) عدالت سازمانی 16

 

2-2-1- مفهوم عدالت سازمانی 16

 

2-2-2)اهمیت رعایت عدالت در سازمان 17

 

2-2-3) اصول عدالت سازمانی 20

 

2-2-4) ابعاد عدالت سازمانی 23

 

2-2-4-1) عدالت توزیعی 23

 

2-2-4-1-1) اصول عدالت توزیعی 24

 

2-2-4-2) عدالت رویه ای 29

 

2-2-4-2-1)اصول عدالت رویه ای 31

 

2-2-4-3) عدالت مراوده ای 31

 

2-2-5) طبقه بندی گرینبرگ  از عدالت سازمانی 35

 

2-2-6) چرایی توجه کارکنان به رعایت عدالت در سازمان 37

 

2-2-6-1) رویکرد ابزاری به عدالت : مدل منافع شخصی 38

 

2-2-6-2) رویکرد اجتماعی به عدالت :مدل ارزش گروهی 38

 

2-2-6-3) رویکرد اخلاقی به عدالت : مدل  فرا انگیزه های اخلاقی  39

 

2-2-7) اثرات و پیامدهای عدالت برای سازمان 40

 

2-3) فساد اداری- مالی 41

 

2-3-1) تعریف فساد 41

 

2-3-2) سطوح فساد 44

 

2-3-3)متغیرهای تسهیل و تشویق‌کننده یا بازدارنده از فساد 44

 

2-3-4) انواع فساد 48

 

2-3-5) مقدمات فساد اداری 51

 

2-3-6)مفهوم و تعریف فساد اداری 57

 

2-3-7)انواع فساد اداری‏ 60

 

2-3-8) تبیین علل فساد اداری 65

 

2-3-9) فساد مالی (اقتصادی) 70

 

2-3-10) مصادیق فساد مالی 75

 

2-3-11) مولفه های فساد اداری- مالی در پژوهش حاضر 77

 

2-3-11-1)سلامت نظام استخدامی 77

 

2-3-11-2) فساد و نظام حقوق و دستمزد 79

 

2-3-11-3) کنترل و نظارت و رابطه آن با فساد 85

 

2-3-11-4) فرایند‌های کاری و رابطه آن با فساد 88

 

2-3-12)سیاست‌های کلیدی در مبارزه با فساد 91

 

فصل سوم: ورش شناسی تحقیق

 

3-1) مقدمه 101

 

3-2) نوع و روش تحقیق 102

 

3-3) جامعه‌ آماری مورد مطالعه 103

 

3-4) روش نمونه‌گیری و نمونه‌ى آماری 103

 

3-5) متغیرهای تحقیق 104

 

3-6)ابزار جمع آوری اطلاعات 105

 

3-7) نحوه امتیاز بندی پرسشنامه 105

 

3-8) روایی و پایایی پرسشنامه پژوهش 106

 

3-8-1) روایی 106

 

3-8-2) پایایی 107

 

3-9) شیوه ‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات 108

 

3-9-2)آمار استنباطی 109

 

فصل چهار: تجزیه تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه 113

 

4-2- یافته‎‌های توصیفی 113

 

4-2-1- ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه آماری 113

 

4-2-1-1- توزیع فراوانی جنسیت در نمونه مورد بررسی 113

 

4-2-1-2- توزیع فراوانی سابقه کاری در نمونه مورد بررسی 114

 

4-2-1-3-  توزیع فراوانی تحصیلات در نمونه مورد بررسی 116

 

4-2-1-4- توزیع فراوانی وضعیت تاهل در نمونه مورد بررسی 117

 

4-2-1-5- توزیع فراوانی نوع استخدام در نمونه مورد بررسی 118

 

4-2-2- شاخص‌های توصیفی متغیر‌های پژوهش 119

 

4-3- یافته‌های استنباطی 120

 

4-3-1- نتایج آزمون کالموگرف-اسمیرنف 120

 

4-3-2- نتایج آزمون همبستگی 121

 

4-3-2- 1- آزمون فرضیه اصلی 122

 

4-3-2- 2- آزمون تاثیر ابعاد عدالت سازمانی و فساد اداری 123

 

4-3-2- 3- آزمون فرضیات فرعی 125

 

4-3-3- وضعیت متغیرها 129

 

4-3-4- نتایج آزمون تی دوجامعه 130

 

4-3-5- نتایج آزمون ANOVA 131

 

4-3-6- آزمون فریدمن 132

 

4-3-7- جمع بندی 134

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

 

5-1- مقدمه 137

 

5-2- نتیجه گیری از یافته های تحقیق 138

 

5-2-1-آمار توصیفی 138

 

5-2-2- آمار استنباطی 139

 

5-2-2-1- فرضیه اصلی تحقیق 139

 

5-2-2-2-  فرضیه فرعی اول 140

 

5-2-2-3- فرضیه فرعی دوم 141

 

5-2-2-4- فرضیه فرعی سوم 142

 

5-2-2-5- فرضیه فرعی چهارم 143

 

5-2-2-6-فرضیات جانبی 144

 

5-3- پیشنهادات تحقیق 145

 

5-4- پیشنهادات به محققین آینده 146

 

5- 5- محدودیت های تحقیق 147

 

پیوست : 149

 

منابع: 154

 

چکیده

 

تحقیق حاضر تحت عنوان رابطه عدالت سازمانی با عوامل موثر بر فساد اداری- مالی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین انجام گرفته است . پرسشنامه عوامل موثر بر فساد اداری- مالی است که شامل  عوامل میزان کنترل و نظارت،شفافیت فرایندها و رویه‌های کاری وانحصار وظیفه و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان از پایان نامه عباسپور (1385) و همچنین عامل سلامت نظام استخدامی از پایان نامه آقانوری(1387) می باشد که به طور کلی  سوال36 را در برمی گیرد. جهت بررسی عدالت سازمانی از پرسشنامه پژوهش سیار (1387)و احمدی آزرم(1388)،  استفاده شده که بر گرفته از پژوهش نیهف و مورمن (1993) می باشد که دارای سه بعد عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای و 18 سوال دارد.

 

روش تحقیق توصیفی و از شاخه همبستگی به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین تشکیل می دهند. در زمان انجام پژوهش (1393) جامعه کارکنان متشکل از 207 نفر می باشد .از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده که نمونه 135 نفری بدست آمد.

 

از آزمون همبستگی برای آزمون فرضیه های تحقیق بهره برداری شد، نتایج آزمون همبستگی پیرسون حاکی از وجود همبستگی مثبت عدالت سازمانی با عوامل فساد

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...