- شریعتمداری،علی(۱۳۸۵). روان شناسی تربیتی. تهران: انتشارات امیر کبیر
- شریعتمداری، مهدی(۱۳۸۸).تحقیق وپژوهش در علوم رفتاری تهران : کوهسار
- شکوهى، غلامحسین (۱۳۸۵). مبانى و اصول آموزش و پرورش.تهران: به نشر
- شریعتمداری، مهدی(۱۳۹۰). آسیب شناسی موانع اجرای پژوهش در میان اعضای هیأت علمی و ارائه راهکارهای کاربردی. تحقیقات مدیریت آموزشی ، دوره ۳، شماره۹
- شکیب ، عبد الحمید و رجایی، علیر ضا (۱۳۸۵)، بررسی مسائل ومشکلات پژوهشی اعضای هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۹ و ارائه راه کار ها، همایش منطقه ای بررسی مشکلات پژوهش و ارائه راه کارها ی مناسب و کاربردی جهت بهبود آن، قوچان، دانشگاه آزاد اسلامی
- صافی، احمد ( ۱۳۹۰). بررسی سیر تاریخی و تکوینی تربیت معلم در ایران از آغاز تاکنون،گزارش طرح پژوهشی پژوهشکده تعلیم وتربیت وزارت آموزش وپرورش
- صمد زاده، حبیب (۱۳۷۹). بررسی عوامل موثر در تقدم آموزش وپژوهش در دانشگاه از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم انسانی، پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- صفری، جواد؛ فهیمی تبار، حسین ودرب جوشقانی، علیرضا(۱۳۸۲). مجوعه مقالات اولین همایش دانشگاه مجازی ،دانشگاه پیام نور کاشان
- طائفی، علی،( ۱۳۸۰) موانع فرهنگی توسعه تحقیق در ایران تهران: آزاد اندیشان.
- عابدینی، سمیره؛ عابدینی، صدیقه و کمال زاده، حسام الدین و مؤمنی، ابراهیم و زار، شهرام (۱۳۸۵). دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پژشکی هرمزگان نسبت به موانع موجود در انحام فعالیت های پژوهشی. فصلنامه علمی دنا، دوره ۴،شماره ۱و۲
- علمداری، علی کرم وافشون، اسفندیار(۱۳۸۱)، موانع موجود در انجام فعالیت های پژوهشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شهر یاسوج. ارمغان دانش ، دوره ۸ ، شماره ۲۹۰
- علیخواه، فردین(۱۳۸۳).سنجش مفاهیم اساسی علوم اجتماعی. تهران: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی
- عمید،حسن(۱۳۷۱) فرهنگ عمید. تهران: فرهنگ نما، چاپ هشتم
- قراملکی،احد (۱۳۸۶). تصور ما از پژوهش، روزنامه رسالت، شماره ۶۱۶۸.(ص ۱۸)
- قورچیان، نادرقلی وخورشیدی، عباس( ۱۳۷۹). شاخص های عملکرد در ارتقای مدیریت کیفی نظام آموزش عالی تهران: فراشناختی اندیشه
- غفاری، علیرضا(۱۳۹۱). پژوهش، گام نخست حمایت از تولید ملی، روزنامه اطلاعات، شماره ۲۵۲۸۵.
- کیانی، غلامرضا(۱۳۹۳). پژوهش در خدمت آموزش. پژوهشنامه دانشگاه فرهنگیان، ص۱۰
- کریمیان،زهرا؛ صباغیان، زهرا و صالح صدق پور، بهرام و لطفی، فرهاد (۱۳۸۷). آموزش در علوم پزشکی ، دوره۱۱، شماره ۷.
- ماهرو زاده، طیبه(۱۳۷۸).فلسفه تربیتى کانت.تهران: سروش
- مرکز آمار ایران(۱۳۸۶). خلاصه نتایج آمار گیری از فعالیت واحدهای تحقیق وتوسعه سال ۱۳۸۳. تهران: انتشارات مرکز آمار ایران.
- معتمدی، اسفندیار(۱۳۹۱). بررسی تاریخ تحولات کتابهای درسی مدارس ایران، مجله علمی وپژوهشی(پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی)، شماره ۲۵.
- مهر محمدی، محمود (۱۳۷۰). کاربست یافته های پژوهشی در آموزش وپرورش، مجموعه سخنرانیها، تهران: شورای تحقیقات آموزش وپرورش
- مهر محمدی، محمود(۱۳۹۳). گستره پژوهش در دانشگاه فرهنگیان. پژوهشنامه دانشگاه فرهنگیان، ص۴
- منصوری، رضا.۱۳۸۳، الف. «شناخت عوامل رشد پژوهش و نه موانع آن: یک چرخش بینش»، رهیافت، فصلنامه علمی و پژوهشی شماره ۳۲ ص ۳۶ ـ ۲۹
- معین، محمد(۱۳۷۵).فرهنگ فارسی معین( شش حلدی).چاپ نهم.
- نادری،عزتالله وسیف نراقی،مریم (۱۳۸۹).روش های تحقیق درعلوم انسانی باتأکیدبرعلومتربیتی،تهران:بدر.
- نامی، شمسی (۱۳۷۷). موانع به کارگیری یافته های پژوهشی در تصمیم گیری های آموزشی. فصلنامه تعلیم و تربیت (ص۵۴-۵۳).
- نوروززاده، رضا و رضایی،ندا (۱۳۸۹).توسعه علمی در جمهوری اسلامی ایران: ابعاد، موانع و راهکارها در چالشهای تولید علم. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام،ص۴۵-۹
- نوروزی، عباسعلی؛ ابوالقاسمی، محمود وقهرمانی، محمد(۱۳۹۰).راهبرد تولیدعلم بر اساس تحلیل ساختارهای سازمانی و مدیریتی دانشگاهها. مطالعات مدیریت راهبردی، شماره ۱۲، ص۱۴۳-۱۲۳
- نیرنیا، اکرم؛ طباطبایی فر، احمد و موسوی موجدی، علی اکبر(۱۳۸۵). وضعیت پژوهش علمی ایران در مقایسه با سایر کشور های جهان اسلام. رهیافت، شماره ۳۸.
- هاشمی، احمد(۱۳۹۲).آموزش عالی(مفاهیم و رویکردها). شیراز: نوید شیراز
منابع انگلیسی:
Bennis,W(1999)ChaginmgOrganization,NewYork,MCgraw-Hill
Best,John W.&Kahn James V .(2006). Research in Education .9 Edition . New Delhi: Pearson Prentice Hall
Carrion,&P.Woods&I.Norman(2004).”Barriers to Research Utilisation Among Forensic Mental Health Nurses” international Journal of Nursing Studies ,4,613-619
Cook , D(2001) .Research Management of What Nature is the Concept?, Ohio State niversity
Cohen ,M.D&S.G.Jenning(2002).Agreement and R eproduucibility of Subjective Method of MesuringFaculity Time Distribution .Academic Radiology ,9,p.120-8.
Commission of the European Communities(2003).the Role of the University in the Europe o
f Knowledge Available:www.worldlii.org /eu/cases /ECComm/
Hemsley –Brown,J.V(2004).Facilitating ResarchUtilisation:aCross-Sector Review of the Research Evidence .International Journal of Public Sector Management,17(6),534-52.
Kim,K(2005).Percived Barriers to Research Utilization by Korean University Librarians.ThehJournal of AcademicLibrarianship,3(5),438-448.
Seilr.re.pearson.d.a(1995) dysfunctional stress amon g university faculty educational research quarterly 15-20
Wright,A.,Brown,P&Slownan,R.,Nurses perception of the value of nursing research for Practice.Australian Journal of Advanced Nursing, 13(4)215-18.
Watty ,K.,Bellamy,S.,andMorely,C.(2008).Changes in higher education and valuing the job: the views of accounting in Australia ..Journal of Higher Education policy and management,30(2),139-151.
پیوست هاوضمائم
استاد گرانقدر سلام
با تقدیم احترام
پژوهش به عنوان یکی از رسالت های اصلی دانشگاه زمینه ساز رشد و بالندگی کشور است و توسعه و پیشرفت جامعه جز با انجام تحقیق و تولید علم میسر نیست. پرسشنامه ای که ملاحظه می فرمایید با هدف ” آسیب شناسی موانع پژوهش ازدیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان (پردیس هاو مراکز آموزش عالی شهر تهران) تهیه شده و از درون سازمانی این مساله را مورد بررسی قرار می دهد. امید است نتایج این تحقیق در راستای شناسایی و رفع موانع تحقیق در دانشگاه موثر واقع گردد.
۱ - جنس : مرد زن
- ۲ مدرک کارشناسی ارشد دانشجوی دکتری دکتری
–۳گروه (لطفاً مشخص بفرمایید.) تربیت بدنی علوم تربیتی معارف علوم پایه زبان انگلیسی ادبیات فارسی هنر تاریخ علوم اجتماعی ادبیات عرب
- ۴پردیسیا مرکز محل خدمت :
پردیس نسیبه مرکز آموزش عالی شهیدباهنر مرکز آموزش عالی شهید شرافت
پردیس شهید چمران مرکز آموزش عالی شهدای مکه مرکز آموزش عالی شهید بهشتی
-۵ سابقه خدمت (تعداد سالهای تدریس) تا۵سال ۵تا ۱۰ سال ۱۰تا ۱۵سال
۱۵تا ۲۰ سال ۲۰ تا ۲۵ سال ۲۵ سال به بالا
- ۶ متوسط میزان ساعات تدریس در هفته ۱۰-۵ ساعت ۱۵-۱۰ ساعت ۱۵-۲۰ساعت ۲۰ساعت به بالا
آسیب شناسی موانع پژوهش از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان۹۴- قسمت ۳۴