مهارت های اجرایی در نحوه برگزاری فعالیت های فوق برنامه، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی
۶/۶%
۳/۳%
۳۰%
۴/۴۳%
۷/۱۶%
۵
تاثیر شهریه دریافتی دانشگاه با مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی
۷/۱۶%
۲/۲۳%
۷/۲۶%
۷/۱۶%
۷/۱۶%
اجزای اصلی فرضیه هشتم این تحقیق، مهارت های اجرایی شامل؛ مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی، کمک های مالی دریافتی از دولت ومهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی، اجرایی شدن پایان نامه ها وپژوهش ها در دانشگاه، مهارت های اجرایی در نحوه برگزاری فعالیت های فوق برنامه، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، تاثیر شهریه دریافتی دانشگاه با مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی در بررسی جایگاه تصویر ذهنی (برند) دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه دولتی می باشد. که مجموع ۳/۳% میزان مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی درتعیین جایگاه تصویر ذهنی دانشگاه خیلی کم، ۶/۶% کم، ۴/۱۳% متوسط، ۴/۳۳% زیاد و۳/۲۳% خیلی زیاد دانسته شد، میزان ۲۰% کمک های مالی دریافتی از دولت ومهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی در تعیین جایگاه برند دانشگاه را خیلی کم، ۱۰% کم، ۳۰% متوسط، ۲۰% زیاد و۲۰% خیلی زیاد دانسته اند، میزان ۶/۶% پاسخ دهنده گان اجرایی شدن پایان نامه ها وپژوهش ها در دانشگاه را در بررسی جایگاه برند خیل کم، ۱۰% کم، ۷/۱۶% متوسط، ۷/۴۶% زیاد و۲۰% خیلی زیاد دانسته اند، همچنین میزان ۶/۶% مهارت های اجرایی در نحوه برگزاری فعالیت های فوق برنامه، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی در تعیین جایگاه برند دانشگاه را خیلی کم، ۳/۳% کم، ۳۰% متوسط، ۴/۴۳% زیاد و۷/۱۶% خیلی زیاد دانسته، ودر پایان میزان ۷/۱۶% تاثیر شهریه دریافتی دانشگاه با مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی در تعیین جایگاه برند را خیلی کم، ۲/۲۳% کم، ۷/۲۶% متوسط، ۷/۱۶% زیاد و۷/۱۶% خیلی زیاد دانستند. البته اکثریت دانشجویان واعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به این سوال اشکال داشتند.
همچنین طبق نمودار ۴-۱۱ ، فراوانی نسبی اجزای فرضیه هشتم وجدول ۴- ۱۹ میانگین انحراف معیار این اجزاء قابل مشاهده است.
نمودار ۴- ۱۱ : توزیع درصد فراوانی اجزای فرضیه هشتم(مهارت های اجرایی)
از نظر شرکت کنندگان در تحقیق از بین اجزای فرضیه هشتم بیشترین فراوانی نسبی مربوط به اجرایی شدن پایان نامه ها وپژوهش ها در دانشگاه در تعیین جایگاه برند دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه دولتی با (۷/۴۶%) می باشد.
جدول۴- ۱۹: رتبه بندی عوامل مرتبط با فرضیه هشتم تحقیق در زمینه بررسی جایگاه برند دانشگاه ها
رتبه
موارد
میانگین
انحراف معیار
۱
مهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی
۶۷/۳
۰۲۸/۱
۲
کمک های مالی دریافتی از دولت ومهارت های اجرایی اعضاء هیئت علمی
۱۷/۳
۴۴۰/۱
۳
اجرایی شدن پایان نامه ها وپژوهش ها در دانشگاه
۶۳/۳
۰۹۸/۱
۴
مهارت های اجرایی در نحوه برگزاری فعالیت های فوق برنامه، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی
۵۷/۳