است)
فهرست مطالب
چکیده و
کلیـــات 2
1-کلیات 3
مقدمه 3
یادگیری سازمانی به عنوان تعیین کننده قابلیت های متمایز فنی 3
یادگیری سازمانی به عنوان تعیین کننده عملکرد سازمانی ادراک شده 4
قابلیت های متمایز فنی به عنوان تعیین کننده های عملکرد سازمانی ادراک شده 4
فن آوری اطلاعات واهمیت آن برای توسعه قابلیت های متمایز فنی 5
فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر روی عملکرد سازمانی ادراک شده 5
1-فصل اول .19
1-2 بیان مساله پژوهشی 5
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6
1-4- اهداف اساسی تحقیق 7
1-5- فرضیههای تحقیق 8
1-6تعریف واژگان عملیاتی: 8
1-1-6فن آوری اطلاعات 8
1-2-6 یادگیری سازمانی 9
1-3-6قابلیتهای متمایز فنی 9
1-4-6 عملکرد ادراک شده 9
1-7 مباحث فصول آینده 9
2- فصل دوم .24
2-1- مقدمه 12
2-2- شرکتهای کوچک و متوسط 12
2-2-1 تعریف شرکتهای کوچک و متوسط 12
2-2-2- اهمیت و نقش شرکتهای کوچک و متوسط 14
2-2-3- مشکلات شرکتهای کوچک و متوسط 16
2-2-4- تعریف شرکتهای کوچک و متوسط در پژوهش حاضر 17
2-3 یادگیری سازمانی 18
یادگیری تحت محدودیتهای اعتقادی 20
2-4 سازمان یادگیرنده 22
2-5 موانع یادگیری 26
2-6- مفهوم قابلیت یادگیری سازمانی 30
2-7- تحقیقات مرتبط با قابلیت یادگیری سازمانی قبل از سال 2000 میلادی 34
2-7-1 تحقیقات استیتا 34
2-7-2 تحقیقات سنگه 35
2-7-3 تحقیقات گاروین 36
2-7-4 تحقیقات نوناکا و تاکوچی 37
2-7-5 تحقیقات نویس و همکاران 37
2-7-6 تحقیقات اسلاتر و نارور 42
2-8- تحقیقات مرتبط با قابلیت یادگیری پس از سال2000 میلادی 43
2-8-1 تحقیقات اینگلگارد و همکاران 43
2-8-1-1 خلق دانش 44
2-8-1-2 قابلیت یادگیری و تحقیق عملکرد 45
2-8-1-3 تخمین قابلیت یادگیری سازمانی 45
2-8-2 تحقیقات ویراواردنا 46
2-8-2-1 تئوری مزیت رقابتی وقابلیت یادگیری متمرکز بر بازار(ویرا واردنا2003): 47
2-8-2-2 قابلیت یادگیری متمرکز بر بازار 48
2-8-3 تحقیقات گاه و ریچاردز 48
2-8-3-1 پیشنهاداتی برای افزایش قابلیت یادگیری 50
2-8-4 تحقیقات گومز و همکاران 52
2-8-5- تحقیقات چیوا و همکاران(2007) 54
2-9- قابلیت یادگیری سازمانی مرکب 56
2-10- عملکرد 57
2-10-1- تعریف مدیریت عملکرد 57
2-10-2- سیستم های ارزشیابی عملکرد سنتی 58
2-10-3- سیستم های ارزیابی عملکرد نوین 60
2-10-4- مقایسه دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 60
2-10-5- مدلهای ارزیابی عملکرد 61
2-10-5-1- مدل سینک و تاتل 61
2-10-5-2- ماتریس عملکرد 62
2-10-5-3- هرم عملکرد 63
2-10-5-5- تحلیل ذینفعان 66
2-10-5-6- چارچوب مدوری و استیپل(2000) 67
2-11- تحقیقات انجام گرفته در زمینه ارتباط قابلیت یادگیری و عملکرد سازمان 68
2-12- قابلیت های متمایز 70
-2-12- 1پیشینه تئوریک 71
2-12- 2تعریف و ایجاد قابلیت متمایز 72
-2-12- 3پیش بینی قابلیت متمایزآتی 72
2-13- فن آوری اطلاعات 73
-2-14- نقش فن اوری اطلاعات در صنعت 75
-2-15- برنامه ریزی منابع انسانی 76
2-16- استقرار سیستم برنامه ریزی منابع سازمان 77
2-17- مزایای پیاده سازی سیستم برنامه ریزی منابع انسانی 78
2-18- مدیریت زنجیره تامین 78
2-19 -فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین 80
2-20- مدیریت ارتباطات مشتری 80
2-21-شرح سیستم مدیریت ارتباطات مشتری 81
2-21-1 اختصاصی کردن نیاز مشتری 81
2-21-2 امکان تماس با مشتری ازطریق وسیله موردعلاقه هرکدام 81
2-22 نگاهی به نقش فناوری اطلاعات درسازمانها 82
2-23استراتژی های فناوری اطلاعات در بخش صنایع و سازمانهای کشور(رفیعی و همکاران 1383) 82
فصــل سـوم 84
روش تحقیـق 84
3-1- مقدمه 85
3-2- نوع و روش تحقیق 85
3-3- تحقیقات علمیبر اساس هدف 85
3-4- تحقیقات علمیبر اساس ماهیت و روش 85
3-5- جامعه آماری 86
3-6- نحوه انتخاب نمونه و حجم نمونه 86
3-6-1حجم نمونه: 88
3-6-2روشهای نمونه گیری: 88
3-7روش گردآوری داده ها 89
3-8- ابزار گردآوری اطلاعات 91
3-9- متغیرهای پژوهش 95
3-10- پایایی و روائی پرسش نامه 96
3-10-1- روایی پرسش نامه 97
3-10-2- پایایی پرسش نامه 97
3-11- روش و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها 98
3-12بیان مساله پژوهشی 98
3-13هدف اساسی تحقیق 99
3-15فرضیههای تحقیق 99
3-16- خلاصه فصل 100
4-فصل چهارم129
4-1مقدمه 102