تابستان 1394
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1) مقدمه. 3
1-2) بیان مسأله. 3
1-3) ضرورت و اهمیت تحقیق. 5
1-4) اهداف تحقیق. 6
1-5) چارچوب نظری تحقیق. 6
1-6) فرضیههای تحقیق. 7
1-7) تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای اصلی تحقیق. 7
1-7-1) هوش هیجانی 7
1-7-2) رابطه رهبر- عضو. 8
1-7-3) خلاقیت 8
1-8) قلمرو تحقیق. 9
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-1) بخش اول: مبادله رهبر- عضو. 12
2-1-1) مقدمه. 12
2-1-2) تعریف و مفهوم رابطه رهبر- پیرو. 12
2-1-3) مبنای مطالعاتی رابطه رهبر- پیرو. 13
2-1-4) اهمیت رابطه رهبر- پیرو. 14
2-1-5) ابعاد و مدل های رابطه رهبر- پیرو. 16
2-1-6) پیش فرضها و عوامل موثر بر رابطه رهبر-پیرو. 18
2-2) بخش دوم: هوش هیجانی 21
2-2-1) مقدمه. 21
2-2-2) تعاریف و مفاهیم هوش هیجانی 21
2-2-3) سیر تحولی هوش هیجانی 23
2-2-4) اهمیت هوش هیجانی 24
2-2-5) رویکردهای متفاوت به هوش هیجانی 26
2-2-6) مدلهای هوش هیجانی 26
2-2-7) انواع هوش هیجانی (فردی و اجتماعی) 31
2-2-8) هوش هیجانی در سازمان و مدیریت 32
2-2-9) ویژگی مدیر با هوش هیجانی 33
2-3) بخش سوم: خلاقیت 36
2-3-1) مقدمه. 36
2-3-2) تعاریف و مفاهیم خلاقیت 36
2-3-3) سطوح خلاقیت 38
2-3-4) دیدگاهها در مورد افراد خلاق. 39
2-3-5) عوامل موثر بر خلاقیت 39
2-3-6) مدلهای خلاقیت 43
2-3-6-1) الگوی کشش بازار. 43
2-3-6-2) الگوی فشار فناوری 43
2-3-6-3) الگوی تلفیقی 44
2-3-7) فرایند خلاقیت 45
2-3-8) خلاقیت سازمانی و عوامل کلیدی موثر در موفقیت آن از دیدگاه صاحب نظران. 48
2-3-9) تفاوت خلاقیت با نوآوری 51
2-3-10) تکنیکهای خلاقیت و نوآوری 53
2-3-11) ویژگیهای سازمان خلاق. 59
2-3-12) نقش مدیر در پرورش خلاقیت 60
2-4) بخش چهارم: پیشینه مطالعاتی 62
2-4-1) پیشینه مطالعاتی داخل کشور. 62
2-4-2) پیشینه مطالعاتی خارج از کشور. 64
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1) مقدمه. 68
3-2) روش اجرای تحقیق. 68
3-3) جامعه و نمونه آماری 68
3-4) روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه. 69
3-5) روش ها و ابزار جمع آوری داده ها 69
3-5-1)پرسشنامه خلاقیت 69
3-5-2)پرسشنامه هوش هیجانی 70
3-5-3) پرسشنامه رابطه رهبر – عضو. 70
3-6) روایی ابزار اندازهگیری 70
3-7) پایایی ابزار اندازهگیری 70
3-8) روش های آماری تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات 71
فصل چهارم: روش اجرای تحقیق
4-1) مقدمه. 73
4- 2) توصیف متغیرهای سئوالات عمومی پرسشنامه. 74
4-3) توصیف متغیرهای تحقیق. 78
4–4) بررسی نرمال بودن متغیرهای اصلی تحقیق. 81
4-5) آزمون فرضیههای تحقیق. 82
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1) مقدمه. 86
5-2) نتایج آمار توصیفی 86
5-2-1) توصیف پاسخ دهندگان. 86
5-2-2) توصیف متغیر خلاقیت 86
5-2-3) توصیف متغیر هوش هیجانی 86
5-2-4) توصیف متغیر مبادله رهبر- عضو. 86
5-3) نتایج آزمون فرضیهها 87
5-4) پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق. 88
5-5) پیشنهاداتی برای محققین آینده 90
5-6) محدودیتهای تحقیق. 90
منابع. 92
پیوست 97
چکیده لاتین 110
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1) ویژگی ها و عناصر تشکیل دهنده مدلهای سه گانه هوش عاطفی. 30
جدول 3-1) آلفای کرانباخ. 71
جدول 4- 1) توصیف متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 74
جدول 4-2) توصیف متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 75
جدول 4-3) توصیف سابقه کار پاسخ دهندگان. 76
جدول 4-4) توصیف سن پاسخ دهندگان. 77
جدول 4-5) توصیف متغیر خلاقیت 78
جدول 4- 6) توصیف متغیر هوش هیجانی 79
جدول 4-7) توصیف متغیر مبادله رهبر – پیرو. 80
جدول4-8) آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق. 81
جدول 4-9) ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان 82
جدول 4-10) ضریب همبستگی بین مبادله رهبر پیرو و خلاقیت کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان گیلان 83
جدول 4-11) آزمون رگرسیون سلسله چندگانه مبادله رهبر پیرو در رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان 84
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1) میلهای متغیر جنسیت پاسخ دهندگان. 74
نمودار 4-2) میلهای متغیر میزان تحصیلات پاسخ دهندگان. 75
نمودار 4-3) هیستوگرام سابقه کار پاسخ دهندگان. 76
نمودار 4-4) هیستوگرام سن پاسخ دهندگان. 77
نمودار 4- 5) هیستوگرام متغیرخلاقیت 78
نمودار 4- 6) هیستوگرام متغیر هوش هیجانی 79
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 1-1) مدل تحلیلی تحقیق. 7
شکل2-1) مبادله رهبر- پیرو. 18
شکل2-2) مدل کشش بازار. 43
شکل2-3) مدل فشار فناوری 44
شکل 2-4) مدل تلفیقی فرایند خلاقیت 44
شکل 2-5) فرایند پنج مرحلهای معرفی خلاقیت در سازمانها 48
چکیده
هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مبادله رهبر- عضو با خلاقیت کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان با تعداد 411 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران تعداد حجم نمونه 198 نفر است که تعداد 220 پرسشنامه با بهره گرفتن از روش نمونهبرداری تصادفی توزیع شد. در نهایت تعداد 203 پرسشنامه از کارکنان جمع آوری شد. نتایج آزمون رگرسیون سلسله مراتبی چندگانه نشان داد بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان ارتباط معناداری وجود دارد و بین مبادله رهبر- عضو و خلاقیت ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین مبادله رهبر- عضو رابطه بین هوش هیجانی و خلاقیت کارکنان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان گیلان را تعدیل می کند.
کلمات کلیدی: مبادله رهبر- عضو، هوش هیجانی، خلاقیت
فصل اول
کلیات تحقیق