فهرستمطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه. 3
بیان مساله. 5
اهمیت و ضرورت پژوهش 6
هدف کلی. 8
اهداف جزئی. 8
فرضیه کلی. 9
فرضیههای جزئی. 9
تعاریف عملیاتی و مفهومی. 9
تعاریف مفهومی متغییرها 9
تعاریف عملیاتی متغییرها 10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
مقدمه. 12
مبانی نظری بهرهوری 12
مفهوم بهرهوری 12
بهرهوری جزئی. 13
بهرهوری کلی عوامل تولید 14
بهرهوری کلی. 14
سابقه و تاریخچه بهرهوری 14
شاخصهای بهرهوری 15
منافع و فواید بهرهوری 16
عوامل موثر برای افزایش سطح بهرهوری 16
رویکردهای بهرهوری 18
تجزیه و تحلیل الگوی هرسی و گلداسمیت (مدل اچیو ) 19
استفاده از مدل اچیو. 19
نظریه چند عاملی بهرهوری 20
الگوی سوتر مایستر. 21
مدل شپارد 22
مدل رابرت. ال.شوک 22
مدل ژوزف پوتنی. 24
مدل کمپانی نیسان موتورز. 24
عوامل درون سازمانی اصلی و موثر بر بهرهوری 25
عوامل درون سازمانی مکمل و موثر در بهرهوری 25
عوامل برون سازمانی موثر در بهرهوری: 25
مبانی نظری تصمیمگیری 26
تاریخچه تصمیمگیری 26
تصمیمگیری چیست ؟. 27
مفاهیم و تعاریف در تصمیمگیری 28
انواع تصمیمگیری 29
عوامل اتخاذ تصمیم 30
محیط و فضای تصمیم 30
اثرات حجم اطلاعات بر تصمیمگیری 30
تصمیم سازی 31
شجاعت در تصمیمگیری 32
مبانی نظری خشنودگی شغلی. 33
مفهوم رضایت شغلی. 33
تعاریف رضایت شغلی. 34
نظریههای رضایت شغلی. 36
مفهوم انگیزش 38
رابطه انگیزش و رضایت شغلی. 39
نگرشهای مدیریت نسبت به انگیزش 39
نظریههای مهم انگیزش 40
تئوری دو عاملی هرزبرگ 42
تئوری جذابیت انتظار. 42
تئوری برابری 43
تئوری ای- آر جی. 44
نظریه مک کله لند 44
تحقیقات پیشین. 45
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 45
تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 46
فصل سوم: روش تحقیق
روش پژوهش 49
جامعه آماری 49
نمونه آماری و روش نمونه گیری 49
ابزار جمع آوری دادهها 49
روشها آماری مورد استفاده 52
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
یافته های پژوهش 54
الف) داده های توصیفی. 54
ب) یافته های استنباطی. 55
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
خلاصه پژوهش 60
بحث و نتیجه گیری 60
محدودیتهای پژوهشی. 66
پیشنهادهای تحقیق. 66
منابع و ماخذ 68
پیوست 75
فهرست جدولها
عنوان صفحه
جدول 4-1: بررسی میانگین و انحراف استاندارد سبک های تصمیم گیری 54
جدول 4-2: بررسی میانگین و انحراف استاندارد بهره وری 54
جدول 4-3: بررسی میانگین و انحراف استاندارد نمرات خشنودی شغلی. 55
جدول 4-4: ضریب همبستگی بین سبک های تصمیم گیری با بهره وری و خشنودی شغلی. 55
جدول 4-5: ضریب همبستگی بین سبک های تصمیم گیری با بهره وری 56
جدول 4-6: ضریب همبستگی بین سبک های تصمیم گیری با خشنودی شغلی. 56
جدول4-7: جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین سبک های تصمیم گیری با بهره وری به روش همزمان. 57
جدول4-8: جدول مشخصه های آماری رگرسیون بین سبک های تصمیم گیری با خشنودی شغلی به روش همزمان. 58
چکیده
هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه بین مهارتهای تصمیمگیری با خشنودی شغلی و بهرهوری کارکنان آموزش و پرورش ناحیه 1 شیرازبوده است.روش تحقیق همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اموزش و پرورش ناحیه 1 شیراز که شامل 250 نفر بود.نمونه آماری بر طبق جدول مورگان شامل 152 نفر بوده است.ابزار اندازه گیری در این تحقیق شامل سه پرسشنامه بهرهوری، سبکهای تصمیمگیری و خشنودگی شغلی بوده است.جهت تجزیه و تحلیل از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد ) و در سطح آمار استنباطی از آزمون همبستگی و رگرسیون گام به گام استفاده شده است نتایج پس از تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد بین سبکهای تصمیمگیری با بهرهوری و خشنودی شغلی رابطه وجود دارد. بین سبکهای تصمیمگیری با بهرهوری رابطه وجود دارد. بین سبکهای تصمیمگیری با خشنودی شغلی رابطه وجود دارد. سبکهای تصمیمگیری قادر به پیش بینی بهرهوری میباشد.سبکهای تصمیمگیری قادر به پیش بینی خشنودی شغلی میباشد.
واژگان کلیدی: مهارتهای تصمیمگیری، خشنودی شغلی، بهرهوری کارکنان
فصل اول
کلیات پژوهش
مقدمه
در عصر حاضر بهرهوری ارزشمندترین جایگاه را در نزد مدیران دارد وهمه درجستجوی بهرهوری افزون ترند ودستاوردهای جدید علم مدیریت، نیل به بهرهوری بالا درسازمانها را مرهون توسعهی منابع انسانی میداند. ازطرفی از آنجا که منابع انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل میدهد و بین سرمایه انسانی و بهرهوری رابطهای مستقیم وجود دارد لذا میتوان نیروی انسانی را مهمترین عامل در افزایش بهرهوری در سازمان به شمارآورد. بنابراین لازمه دستیابی به هدفهای سازمان و ارتقاء بهرهوری مدیریت موثر این منبع باارزش است.اما ازآنجایی که بهرهوری مقولهای انتزاعی نبوده و لزوما باید جنبه کاربردی داشته باشد، مدیریت