فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                              شماره صفحه

 

چکیده 1

 

فصل اول: کلیات تحقیق. 2

 

1-1- مقدمه. 3

 

1-2- بیان مسئله. 5

 

1-3- اهمیت و ضرورت انجام پژوهش. 5

 

1-4 – پرسش های پژوهش.6

 

1-5- اهداف پژوهش. 6

 

1-6- تعاریف نظری و عملیاتی 7

 

     1-6-1- تعاریف نظری 7

 

     1-6-1-1- بهینه سازی 7

 

     1-6-1-2- نیروی انسانی 7

 

     1-6-1-3- کارایی 7

 

     1-6-2- تعاریف عملیاتی 8

 

     1-6-2-1- کارایی 8

 

    1-6-2-2- بهینه سازی.8

 

    1-6-2-3-منابع انسانی.8

 

1-7- قلمرو پژوهش (زمانی، مکانی، موضوعی)8

 

1-8-  سازماندهی تحقیق.8

 

فصل دوم. 10

 

2-1- مقدمه. 11

 

2-2- تعریف و تاریخچه بهره وری 12

 

     2-2-1- بهره وری از دیدگاه ژاپنی ها 19

 

     2-2-2- رابطه کیفیت و بهره وری 20

 

     2-3-1- استراتژی پیکورث 23

 

     2-3-2- استراتژی های مدیریت بهره وری انبساطی و انقباضی 23

 

    2-3-3- استراتژی تحول و نوآوری 24

 

    2-3-4- استراتژی بهبود مستمر (کایزن) 24

 

2-4- عوامل موثر و موانع بهبود بهره وری 24

 

    2-4-1- عوامل بر بهره وری 25

 

    2-4-2- نیروی انسانی 29

 

    2-4-2-1- بهره وری نیروی انسانی 29

 

    2-4-2-2- انگیزش و بهره وری نیروی انسانی 30

 

    2-4-2-3- جایگاه عوامل انسانی در میان سایر عوامل بهره وری 30

 

    2-4-2-4- شاخص بهره وری نیروی انسانی در ایران. 31

 

    2-4-2-5- متوسط رشد سالانه شاخص بهره وری نیروی انسانی ایران. 31

 

-6-2-4-2     عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی 32

 

     2-4-2-7- موانع ارتقاء بهره وری نیروی انسانی 36

 

2-5- مدل های بیانگر عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی 38

 

     2-5-1- مدل های موری اینسورث و وینویل اسمیت 38

 

     2-5-2- مدل هرسی و گلداسمیت 39

 

2-6- کارایی 40

 

     2-6-1- مفهوم و تعریف کارایی 40

 

     2-6-2- اهمیت کارایی 41

 

     2-6-3- عوامل مؤثر در کارایی 41

 

     2-6-4- شاخص های کارایی 41

 

     2-6-5- شاخص های کارایی عمومی 42

 

2-7- تعاریفی‌‌ از اثربخشی 45

 

2-8- تفاوت بین کارایی و اثربخشی 45

 

2-9- پیشینه پژوهشی تحقیق. 46

 

     2-9-1- پیشینه پژوهش در داخل کشور. 46

 

     2-9-2- پیشینه پژوهش در خارج کشور. 50

 

2-10- تاریخچه تشکیل سازمان اوقاف و امور خیریه. 52

 

     2-10-1- ساختار سازمانی سازمان اوقاف و امور خیریه. 54

 

2-11- چارچوب نظری تحقیق. 55

 

2-12- مدل مفهومی تحقیق. 56

 

2-13- فرضیه تحقیق. 57

 

3-1- مقدمه. 59

 

3-2- روش تحقیق. 61

 

3-4- نمونه و روش نمونه گیری 62

 

3-5- آمار توصیفی 62

 

     3 -5-1- بررسی خصوصیات جمعیتی و شغلی پاسخگویان. 63

 

     3-5-1-1- بررسی توزیع فراوانی بر حسب شاخص جنسیت 63

 

     3-5-1-2- بررسی توزیع فراوانی بر حسب شاخص سن 63

 

     3-5-1-3- بررسی توزیع فراوانی برحسب شاخص میزان تحصیلات 64

 

     3-5-1-3- بررسی توزیع فراوانی برحسب شاخص سابقه کار. 65

 

3-6- ابزار گردآوری داده ها 66

 

3-6-1- پرسشنامه سنجش موانع بهبود کارایی نیروی انسانی 67

 

     3-6-1-1- پایایی پرسشنامه موانع بهبود کارایی نیروی انسانی 68

 

     3-6-1-2- روایی پرسشنامه موانع بهبود کارایی نیروی انسانی 68

 

3-7- روایی و پایایی ابزارهای سنجش. 69

 

     3-7-1- روایی ابزار سنجش. 69

 

     3-7-2- آزمون پایایی طیف. 69

 

4-1- مقدمه. 73

 

     4-2- بررسی وضعیت پاسخگویان به پرسشنامه موانع بهبود کارایی نیروی انسانی 73

 

     4-2-2- بررسی وضعیت مولفه های موانع بهبود کارایی نیروی انسانی پاسخگویان. 74

 

4-3- نتایج آمار استنباطی 75

 

     4-3-1- فرضیه اصلی پژوهش:  موانع بهبود کارایی نیروی انسانی برمدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیر گذار است. 75

 

     4-3-2- اولین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع اجتماعی و روانی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجود دارد. 78

 

     4-3-3- دومین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع فردی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجود دارد. 79

 

     4-3-4- سومین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع محیطی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجود دارد. 80

 

     4-3-5- چهارمین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع اقتصادی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجود دارد. 81

 

     4-3-6- پنجمین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع مدیریتی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیرگذار وجود دارد. 82

 

     4-3-7- ششمین فرضیه فرعی پژوهش: بین موانع فرهنگی با مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان رابطه مستقیم و تاثیر گذار وجود دارد. 83

 

4-4- تحلیل مسیر (برازش مدل ساختاری) 84

 

     4-4-1- شاخص های مورد استفاده در این پژوهش برای تایید و برازش مدل: 85

 

     4-4-1-1- شاخص (RMSEA): 85

 

     4-4-1-2- شاخص (NFI): 85

 

     4-4-1-3- شاخص (NNFI): 85

 

     4-4-1-4- شاخص (CFI): 86

 

     4-4-1-5- شاخص (AGFI) و (GFI): 86

 

4-5- برازش مدل ساختاری 87

 

5-1- مقدمه. 92

 

5-2- خلاصه پژوهش92

 

5-3- یافته ها و بحث در مورد آن ها 92

 

     5-3-1- فرضیه اصلی تحقیق:  موانع بهبود کارایی نیروی انسانی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیر گذار است 92

 

     5-3-2- فرضیه فرعی اول:  موانع اجتماعی و روانی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیرگذاراست. 93

 

     5-3-3- فرضیه فرعی دوم: موانع فردی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیر گذار است. 94

 

     5-3-4- فرضیه فرعی سوم:  موانع محیطی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیر گذار است. 95

 

     5-3-5- فرضیه فرعی چهارم: موانع اقتصادی برمدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیرگذار است. 95

 

     5-3-6-فرضیه فرعی پنجم:  موانع مدیریتی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیرگذار است. 96

 

     5-3-7- فرضیه فرعی ششم:  موانع فرهنگی بر مدیریت بهینه سازی منابع انسانی و کارایی کارکنان تاثیر گذار است. 97

 

5-4- محدودیت های پژوهش. 98

 

5-5- پیشنهادهای برگرفته از نتایج پژوهش ( پیشنهاد های کاربردی) 98

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...