(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده1
فصل اول:کلیات پژوهش
1-1 مقدمه.3
1-2 بیان مسأله5
1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش6
1-4 اهداف پژوهش8
1-5 فرضیات پژوهش.8
1-6 قلمرو پژوهش9
1-6-1 قلمرو موضوعی پژوهش9
1-6-2 قلمرو زمانی پژوهش.9
1-6-3 قلمرو مکانی پژوهش.9
1-7 مدل مفهومی پژوهش.10
1-8 تعریف متغیرها.11
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینهی پژوهش
2-1 مقدمه.13
2-2 مبانی نظری13
2-2-1 مدیریت کنترل سازمانی.14
2-2-1-1 طراحی سیستم کنترل.15
2-2-1-3 نقش مدیریت در تخلفات اداری کارکنان16
2-2-1-4 ساز وکارهای مدیریتی موثر در تخلفات کارکنان.17
2-2-2 کنترل خروجی، کنترل فعالیت و کنترل ظرفیت.18
2-2-2-1 فرایند کنترل.19
2-2-2-1-1 سطح استـراتژیک20
2-2-2-1-2 سطح فرآیندی.21
2-2-2-1-3 سطح وظیفه ای.22
2-2-3 نظام کنترل مدیریت.23
2-2-3-1 نقش هدفها و استراتژی ها در کنترل مدیریت.24
2-2-3-2 متغیرهای کلیدی در طراحی کنترل مدیریت26
2-2-3-3 متغیرهای استثنایی27
2-2-4 مدیریت عملکرد30
2-2-4-1 مزیت های مدیریت عملکرد.32
2-2-4-2 نقش مدیریت عملکرد در مدیریت استراتژیک36
2-2-4-3 مراحل پیاده سازی و استقرار مدیریت عملکرد.38
2-2-4-4 سیستم های سنجش عملکرد.40
2-2-5 کارآفرینی سازمانی.42
2-2-5-1 عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی.44
2-2-5-2 تفاوت میان کارآفرینی فردی و سازمانی46
2-2-5-3 کارآفرینی فردی (رویکرد عوامل رفتاری).49
2-2-5-4 کارآفرینی سازمانی.50
2-2-5-4-1 کارآفرینان سازمانی (رویکرد ویژگیها).51
2-2-5-4-2 کارآفرینان سازمانی (رویکرد عوامل رفتاری)52
2-2-5-5 ویژگیهای سازمان کارآفرین.54
2-2-5-6 ابعاد ساختاری کارآفرینی سازمانی.55
2-2-5-7 ابعاد موقعیتی کارآفرینی سازمانی.57
2-2-5-8 مدلهای کارآفرینی سازمانی58
2-2-5-8-1 مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن59
2-2-5-8-2 دل کارآفرینی سازمانی اکهلس و نک60
2-2-5-8-3 مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش.61
2-2-5-8-4 کارآفرینی سازمانی تامپسون61
2-2-5-8-5 مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ61
2-2-6 مشتری گرایی62
2-3 پیشینه پژوهش.63
2-3-1 پیشینه داخلی.63
2-3-2 پیشینه خارجی.64
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 مقدمه.67
3-2 روش تحقیق67
3-3 جامعه آماری تحقیق.67
3-4 روش نمونه گیری و حجم نمونه.68
3- 5 ابزار گردآوری دادهها69
3-6 روایی و پایایی.70
3-7 روش و ابزار تجزیه و تحلیل دادهها72
3-8 روش تجزیه و تحلیل دادهها74
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه.81
4-2 آمار توصیفی81
4-2-1 توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی.82
4-2-1-1 توصیف ویژگیهای جنسیت.83
4-2-1-2 توصیف ویژگیهای سن84
4-2-1-3 توصیف ویژگیهای مقطع تحصیلی85
4-2-1-4 توصیف ویژگیهای سابقه کاری.86
4-2-2 آمار توصیفی متغیرهای تحقیق.87
4-3 آمار استنباطی.90
4-3-1 بررسی نرمال بودن دادهها90
4-3-2 محاسبه همبستگی بین متغیرهای تحقیق92
4-3-3 مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه های تحقیق94
4-3-3-1 تحلیل عاملی تائیدی94
4-3-3-1 مدل ساختاری پژوهش.95
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه.101
5-2 نتیجهگیری فرضیات پژوهش.101
5-3 پیشنهادها اجرایی( حاصل از پزوهش)103
5-4 پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی.104
5-5 محدودیتهای پژوهش.105
منابع و مأخذ107
پیوست اول: پرسشنامه.113
پیوست دوم: خروجی آموس.119
چکیده:
اثربخشی سازمان فروش خلاصه ارزیابی خروجی های کلی سازمانی است. ارزیابی ممکن است برای تمام سازمان فروش یا دیگر قسمت های سازمانی باشد. شاخص های مختلفی برای سنجش اثربخشی، مانند فروش، سهم بازار، توزیع سود و رضایت مشتری استفاده می شوند. اثربخشی کارکنان واحد فروش به عنوان یک خلاصه ارزیابی از میزان رسیدن به اهداف تعریف شده بر مبنای راهبردهای واحد فروش و اهداف تعریف شده از سوی مدیران فروش برای آنها است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر مؤلفه های کنترل مدیریت فروش در گرایش به کارآفرینی سازمانی در بین کارکنان بخش فروش میباشد. تعداد فرضیات مورد آزمون در این پژوهش 6 فرضیه میباشد. روش این پژوهش از نظر بررسی متغیرها از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظرنوع هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش فروشگاه های زنجیره ای اتکا و رفاه شهر کرمانشاه میباشند. روش نمونه گیری در این پژوهش تصادفی طبقهای میباشد که تعداد 180 نفر به عنوان نمونه برای جمعآوری داده ها انتخاب شدند. برای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیات از روش تحلیل عاملی تأییدی با بهره گرفتن از نرمافزار معادلات ساختاری آموس نسخهی 22 استفاده شده است. نتایج حاکی از این است که ابعاد کنترل مدیریت فروش بر گرایش به بازار تأثیر مثبت و معناداری داشته و همچنین گرایش کارآفرینانه نیز بر عملکرد بخش فروش فروشگاه های اتکا و رفاه شهر کرمانشاه نیز تأثیر مثبت و معناداری داشته است.
کلمات کلیدی: ابعاد کنترل مدیریت فروش، گرایش کارآفرینانه، عملکرد شرکت.
1 مقدمه:
اثربخشی سازمان فروش خلاصه ارزیابی خروجی های کلی سازمانی است. ارزیابی ممکن است برای تمام سازمان فروش یا دیگر قسمت های سازمانی باشد. شاخص های مختلفی برای سنجش اثربخشی، مانند فروش، سهم بازار، توزیع سود و رضایت مشتری استفاده می شوند. اثربخشی کارکنان واحد فروش به عنوان یک خلاصه ارزیابی از میزان رسیدن به اهداف تعریف شده بر مبنای راهبردهای واحد فروش و اهداف تعریف شده از سوی مدیران فروش برای آنها است(محمدی و عباسی، 1388).