چکیده

 

هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر در انتخاب یک باشگاه ورزشی(آمادگی جسمانی وبدن سازی ) در شهر قزوین می باشد. روش انجام این پژوهش از نوع زمینه یابی ، به شکل معادلات ساختاری و مدل اندازه گیری  می­باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش را کلیه مشتریان مرد باشگاه های پرورش اندام قزوین تشکیل می دادند، که تعداد آنها 1500 نفر محاسبه گردید. لذا با توجه به جدول تعیین حجم نمونه مورگان تعداد نمونه 250 نفر انتخاب شد. در ادامه بعد از تقسیم باشگاه های شهرستان به 5 منطقه جغرافیایی و انتخاب خوشه ای تصادفی باشگاه های مورد  بررسی از هر کدام نواحی  (شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی)، نسبت به انتخاب تصادفی مشتریان اقدام گردید. برای انجام این تحقیق از پرسشنامه رنجبریان(1385) استفاده شده است. اعتبار صوری و محتوایی پرسشنامه توسط نظر متخصصان انجام گردید، که میزان آلفای کرنباخ در مورد مقیاس آمیخته بازاریابی معادل86/0می باشد. همچنین با بهره گرفتن از تحلیل عامل تاییدی به کمک نرم افزار لیزرل روایی سازه تایید گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده­های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. از آمار توصیفی برای طبقه بندی نمرات خام، محاسبه فراوانی‌ها و محاسبه شاخص‌های پراکندگی نظیر میانگین و انحراف معیار استفاده گردید. در بخش آمار استنباطی، ابتدا از آزمون کولموگروف اسمیرنف برای چگونگی توزیع داده­ ها استفاده شد. در  ادامه ضمن رعایت پیش فرض توزیع طبیعی داده ها، از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی برای استخراج مولفه ها و گویه های اصلی تحقیق و از آزمون تحلیل عاملی تاییدی برای بیان تایید موارد استخراج شده استفاده شد. در ادامه از آزمون تی تک نمونه برای اهمیت سنجی هر یک از گویه ها و عوامل آمیخته بازاریابی و از آزمون فریدمن برای  اولویت بندی عناصر بازاریابی استفاده شد. طبق یافته های پژوهش از بین عوامل آمیخته بازار یابی به ترتیب محصول ،ترویج، قیمت، مکان از اهمیت بیشتری بر خوردار بودند، در ضمن اولویت­بندی گویه های هریک از عوامل آمیخته بازار یابی در تحقیق ذکر شده است که بر اساس یافته هایی پژوهش و شاخصهای برازندگی مدل مفهومی نیز تایید گردید.

 

کلیدواژه­ها:بازاریابی ورزشی، مدیریت روابط مشتری، باشگاه ورزشی، مشتری، تصمیم مشتری .

 

 

 

فصل اول : طرح پژوهش

 

مقدمه  2

 

بیان مسأله3

 

ضرورت و اهمیت پژوهش.7

 

اهداف پژوهش.9

 

الف). هدف کلی  9

 

ب). اهداف اختصاصی  9

 

فرضیه ها ی پژوهش.9

 

پیش فرض های پژوهش10

 

محدودیت های  پژوهش:.10

 

تعریف واژه ها و اصطلاحات پژوهش11

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

تاریخچه بازاریابی  14

 

تعاریف بازاریابی  16

 

مدیریت بازاریابی  17

 

طرح یا برنامه بازاریابی 20

 

بازاریابی ورزشی   21

 

تقسیمات بازاریابی ورزشی  22

 

بازاریابی در باشگاه‌های ورزشی  23

 

بازاریابی خدمات در مقابل بازاریابی کالاهای فیزیکی  24

 

خدمت: تعریف و ویژگیها .24

 

تفاوتهای اساسی بین کالاها و خدمات:26

 

انواع مراکز خدماتی  29

 

آمیخته بازاریابی خدمات   29

 

مشتری مداری   35

 

انواع مشتری  36

 

مدیریت ارتباط با مشتری  36

 

رفتار مصرف کننده ورزشی  38

 

فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کننده ورزشی   40

 

عوامل غیرقابل کنترل موثر بر فرآیند تصمیم گیری خرید ورزشی   45

 

1- عوامل فرهنگی  45

 

2- عوامل روانی  46

 

3- عوامل موقعیتی و اجتماعی  46

 

پیشینه تحقیق   48

 

جمع بندی کلی   52

 

فصل سوم: روش­شناسی پژوهش

 

روش پژوهش    56

 

جامعه آماری و نمونه آماری   56

 

ابزارگردآوری داده ها 56

 

روایی و پایایی پرسشنامه 57

 

چگونگی جمع آوری داده‌ها 58

 

روش های تجزیه و تحلیل آماری   58

 

فصل چهارم: یافته­ های پژوهش

 

توصیف داده های آماری   61

 

الف). توصیف ویژگی های فردی آزمودنیهای پژوهش    61

 

میانگین و انحراف استاندارد سوالات   71

 

بخش دوم: آمار استنباطی   72

 

تحلیل عاملی  72

 

آزمون بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها: 75

 

آزمون فرضیه های پژوهش 79

 

آزمون خوبی (نیکویی). برازش    85

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

 

خلاصه پژوهش    95

 

یافته های توصیفی پژوهش   96

 

بحث و نتیجه گیری   99

 

پیشنهادهای برخاسته از پژوهش    107

 

پیشنهادهایی برای پژوهش های آینده 108

 

منابع فارسی 110

 

منابع لاتین .113

 

پیوست ها 120

 

 

 

 

 

 

21 

 

26

 

34

 

54

 

58

 

62

 

63

 

63

 

64

 

65

 

66

 

67

 

68

 

69

 

70

 

71

 

74

 

75

 

76

 

77

 

78

 

79

 

81

 

84

 

85

 

86

 

89

 

90

 

91

 

91

 

92
 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...