(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
انتخاب یک نام تجاری مناسب برای محصول جدید می تواند در موفقیت این محصول و به دست آوردن سهم بیشتر بازار تاثیر بگذارد. در ﺷﺮاﻳﻂ ﭘﺮ رﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎزارﻫﺎی ﻛﻨﻮﻧﻲ ﺑﻪ دﺳﺖ آوردن ﺟﺎﻳﮕﺎه ﻣﻨﺎﺳﺐ در ذﻫﻦ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪای ﻛﻪ ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨـﺪه وﻓﺎدار ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺎﺷﺪ، از اﻫﻤﻴﺖ ﺑﺴﺰاﻳﻲ ﺑﺮﺧـﻮردار اﺳـﺖ. لذا هدف از این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر انتخاب برندهای چسب موجود در بازارهای پرفروش و کم فروش شرکت پرهیز کالا مهر میباشد. این پژوهش ازحیث هدف کاربردی است و روش تحقیق توصیفی، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل نمایندگی های چسب در شهر تهران، مشهد، اصفهان و شیراز است، که حجم نمونه با توجه به محدود بودن تعدادجامعه 12 نفر میباشد. آمارههای توصیـفی شامل جداول فراوانی ومیانگین میباشد ودرسطح استنباطی نیز از تکنیک AHP و TOPSIS فازی استفاده شده است. نرم افزارهای مورد استفاده جهت تجزیه وتحلیل داده ها بستههای نرمافزاری AHP و بسته نرمافزاری سوپردسیژن میباشد. نتایج تحقیق نشان داد که میکس آمیخته های بازاریابی در بازارهای پرفروش و کم فروش شرکت متفاوت می باشد اما قیمت بعنوان مهمترین معیار اصلی در هر دو بازار تاثیرگذار بوده است و سپس ترفیع بعنوان مهمترین عوامل اصلی مدنظر مشتریان می باشد هرچند نتایج نشان داد که عامل شهرت از میان زیرمعیارهای ترفیع بعنوان مهمترین زیرمعیار مطرح بوده است.همچنین کیفیت و وفادارسازی مشتریان نیز از تاثیر بسزایی برخوردار بوده اند. بطور کلی نتایج نشان داد که تفاوت آمیخته های بازاریابی در اولویتهای دوم تا سوم در بازارهای پرفروش و کم فروش متفاوت می باشد و در اولویت اول تفاوت چندانی خواسته های مشتریان با یکدیگر ندارند.
کلمات کلیدی: چسب، برند، شهرت، تبلیغات و آمیخته های بازاریابی
فهرست مطالب
فصل اول کلیات طرح تحقیق. 1
1-1 مقدمه. 2
1-2 بیان مسأله. 2
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق. 4
1-4 اهداف تحقیق. 5
هدف کلی تحقیق: 5
1- 5 فرضیه های تحقیق. 6
فرضیه های فرعی : 6
1- 6 جامعه و نمونه آماری تحقیق. 7
1- 7 نوع تحقیق. 7
1- 8 قلمرو تحقیق. 7
1- 9 روش تجزیه و تحلیل. 7
1-10 تعریف متغبرها و اصطلاحات تحقیق. 8
فصل دوم مباحث نظری و پیشینه تحقیق. 10
2 – 1 مقدمه. 11
2-2 مبانی نظری تحقیق. 11
ادبیات و پیشینه تحقیق. 11
فصل سوم روش اجرای تحقیق. 48
3-1 مقدمه. 49
3-2 نوع پژوهش. 49
3-3 الگوریتم پیشنهادی تحقیق. 50
3-4 جامعه آماری و انتخاب نمونه. 51
3-5 روشها و ابزار گردآوری اطلاعات 52
3-6 شیوه تجزیه و تحلیل دادهها 53
3-6-1 تکنیک تحلیل سلسله مراتبی. 53
3-6-1-1 اولویتبندی معیارها با تکنیک AHP فازی. 55
3-6-2 تکنیک TOPSIS. 58
3-6-2-1 تکنیک TOPSIS فازی. 59
3-7 جمع بندی 61
فصل چهارم یافته های تحقیق. 62
4-1 مقدمه. 63
4-2 شناسائی شاخصهای نهائی 63
4-3 تعیین اولویت معیارها و زیرمعیارها در مناطق پرفروش 65
4-3-1 تعیین اولویت معیارهای اصلی براساس هدف 65
4-3-2 مقایسه و تعیین اولویت زیرمعیارها 68
4-3-2-1 تعیین اولویت زیرمعیارهای قیمت 68
4-3-2-2 تعیین اولویت زیرمعیارهای شهرت 69
4-3-2-3 تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 70
4-3-2-4 تعیین اولویت گزینهها براساس وفاداری. 71
4-3-2-5 تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 72
4-3-2-6 تعیین اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 73
4-3-2-7 تعیین اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 74
4-3-2-8 تعیین اولویت زیرمعیارهای ترویج. 75
4-3-3 اولویت نهائی شاخصها در مناطق پرفروش 76
4-4 تعیین اولویت معیارها و زیرمعیارها در مناطق کمفروش 78
4-4-1 تعیین اولویت معیارهای اصلی براساس هدف 78
4-4-2 مقایسه و تعیین اولویت زیرمعیارها 81
4-4-2-1 تعیین اولویت زیرمعیارهای قیمت 81
4-4-2-2 تعیین اولویت زیرمعیارهای شهرت 81
4-4-2-3 تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 83
4-4-2-4 تعیین اولویت گزینهها براساس وفاداری. 84
4-4-2-5 تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 85
4-4-2-6 تعیین اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 86
4-4-2-7 تعیین اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 86
4-4-2-8 تعیین اولویت زیرمعیارهای ترویج. 87
4-4-3 اولویت نهائی شاخصها با تکنیک AHP. 89
4-5 انتخاب برند برتر با تکنیک تاپسیس. 91
4-5-1 انتخاب برند برتر در بخشهای کم فروش بازار 91
4-5-2 انتخاب برند برتر در بخشهای پر فروش بازار 96
فصل پنجم جمع بندی و نتیجه گیری و ارائه پیشنهادها 98
5-1 مقدمه. 99
5-2 نتایج حاصل از یافتههای تحقیق. 99
5-3 جمع بندی 111
5-4 پیشنهادات کاربردی 113
5- 5 پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده 114
5- 6 محدودیتهای پژوهش. 115
منابع و مأخذ: 116
ضمائم. 123
فهرست جدول
جدول (3 -1) عبارت کلامی و اعداد فازی جهت مقایسه ترجحیات معیارها 53
جدول (3 – 2) عبارات کلامی و اعداد فازی . 53
جدول (4-1) معیارها و زیرمعیارهای تحقیق. 64
جدول (4-2) ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی. 66
جدول (4-3) تعیین اولویت معیارهای اصلی. 67
جدول (4-4) تعیین اولویت زیرمعیارهای قیمت 68
جدول (4- 5) تعیین اولویت زیرمعیارهای شهرت 69
جدول (4- 6) تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 70
جدول (4-7) تعیین اولویت زیرمعیارهای وفاداری. 71
جدول (4-8) تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 72
جدول (4-9) تعیین اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 73
جدول (4 -10) تعیین اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 74
جدول (4 -11) تعیین اولویت زیرمعیارهای ترویج. 75
جدول (4 -12) تعیین اولویت نهائی شاخصها در مناطق پرفروش 77
جدول (4 -13) ماتریس مقایسه زوجی معیارهای اصلی. 78
جدول (4 -14) تعیین اولویت معیارهای اصلی. 79
جدول (4 -15) تعیین اولویت زیرمعیارهای قیمت 81
جدول (4-16) تعیین اولویت زیرمعیارهای شهرت 82
جدول (4 -17) تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 83
جدول (4 -18) تعیین اولویت زیرمعیارهای وفاداری. 84
جدول (4 -19) تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 85
جدول (4 -20) تعیین اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 86
جدول (4 -21) تعیین اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 86
جدول (4 – 22) تعیین اولویت زیرمعیارهای ترویج. 88
جدول (4 – 23) تعیین اولویت نهائی شاخصها با تکنیک AHP. 90
جدول (4 – 24) تشکیل ماتریس تصمیم. 92
جدول (4 – 25) ماتریس تصمیمگیری بیمقیاس شده به روش برداری. 93
جدول (4 – 26) ماتریس بیمقیاس شده موزون. 94
جدول (4 – 27) مقادیر CL محاسبه شده 95
جدول (4 – 28) مقادیر CL محاسبه شده در بخشهای پرفروش بازار 96
جدول (5 – 1) رتبهبندی زیرمعیارهای ارزیابی و انتخاب برند در بازارهای پرفروش 107
جدول (5 – 2) رتبهبندی زیرمعیارهای ارزیابی و انتخاب برند در بازارهای کم فروش 108
جدول (5 – 3) رتبهبندی برندهای چسب در بازارهای پرفروش مورد مطالعه 110
جدول (5 – 4) رتبهبندی برندهای چسب در بازارهای کم فروش مورد مطالعه 110
جدول (5-5) ترکیب آمیخته های بازاریابی چسب در بازارهای پرفروش و کم فروش 112
فهرست شکل ها
شکل (2- 1) روش های ارزیابی برند. 20
شکل (2-2) مدل ابعاد تشکیل دهنده ارزش ویژه برند (آکر) 23
شکل (2- 3) محیط درون سازمانی و نام و نشان تجاری. 34
شکل(3- 1) ساختار سلسلهمراتبی انتخاب برترین برند چسب 50
شکل (4 – 1) الگوی سلسلهمراتبی مدل تحقیق. 65
شکل (4 – 2) نمایش گرافیکی اولویت معیارهای اصلی. 68
شکل (4 – 3) تعیین اولویت زیرمعیارهای قیمت 69
شکل (4-4) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای شهرت 70
شکل (4 – 5) تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 71
شکل (4 – 6) تعیین اولویت زیرمعیارهای وفاداری. 72
شکل (4 – 7) تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 73
شکل (4 – 8) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 74
شکل (4 – 9) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 75
شکل (4 – 10) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای ترویج. 76
شکل (4 – 11) تعیین اولویت نهائی شاخصها با تکنیک AHP در بخشهای پرفروش بازار 78
شکل (4 – 12) نمایش گرافیکی اولویت معیارهای اصلی. 80
شکل (4 – 13) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای قیمت 81
شکل (4 – 14) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای شهرت 82
شکل (4 – 15) تعیین اولویت زیرمعیارهای کیفیت 83
شکل (4 – 16) تعیین اولویت زیرمعیارهای وفاداری. 84
شکل (4 – 17) تعیین اولویت زیرمعیارهای کالا یا محصول. 85
شکل (4 – 18) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای کانال توزیع. 86
شکل (4 – 19) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن. 87
شکل (4 – 20) تعیین اولویت اولویت زیرمعیارهای ترویج. 88
شکل (4 – 21) تعیین اولویت نهائی شاخصها با تکنیک AHP. 91
شکل (4 – 22) وضعیت اولویت هریک از برندهای مورد مطالعه 95
شکل (4 – 23) وضعیت اولویت هریک از برندهای مورد مطالعه 97
فهرست نمودار
نموادر (5 – 1) وزن معیارهای ارزیابی از معیارهای اصلی انتخاب برند چسب در مناطق پرفروش 100
نموادر (5 -2) وزن معیارهای ارزیابی از معیارهای اصلی انتخاب برند چسب در مناطق کم فروش 100
نموادر (5 – 3) وزن زیرمعیارهای قیمت برند در بازارهای پرفروش 101
نموادر (5 – 4) وزن زیرمعیارهای قیمت برند در بازارهای کم فروش 101
نموادر (5-5) وزن زیرمعیارهای شهرت در بازارهای پرفروش چسب شرکت کالامهر 101
نموادر (5 – 6) وزن زیرمعیارهای شهرت در بازارهای کم فروش چسب شرکت کالامهر 102
نمودار (5 – 7) وزن زیرمعیارهای کیفیت در بازارهای پرفروش شرکت کالامهر 102
نمودار (5 – 8) وزن زیرمعیارهای کیفیت در بازارهای کم فروش شرکت کالامهر 102
نمودار (5 – 9) وزن زیرمعیارهای وفاداری در بازارهای پرفروش 103
نمودار (5 – 10) وزن زیرمعیارهای وفاداری در بازارهای کم فروش 103
نموادر (5 -11) وزن زیرمعیارهای کالا یا محصول در بازارهای پرفروش 104
نموادر (5 – 12) وزن زیرمعیارهای کالا یا محصول در بازارهای کم فروش 104
نموادر (5 – 13) وزن زیرمعیارهای کانال توزیع در بازارهای پرفروش 105
نموادر (5 – 14) وزن زیرمعیارهای کانال توزیع در بازارهای کم فروش 105
نموادر (5 – 15) وزن زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن در بازارهای پرفروش 106
نموادر (5 – 16) وزن زیرمعیارهای داخلی یا خارجی بودن در بازارهای کم فروش 106
نموادر (5 – 17) وزن زیرمعیارهای ترویج در بازارهای پرفروش 106
نموادر (5 – 18) وزن زیرمعیارهای ترویج در بازارهای کم فروش 107
فصل اول
کلیات طرح تحقیق
1-1 مقدمه
در این فصل محقق در تلاش است با تشریح بیان مساله تحقیق و بیان اینکه چه معضل و مشکلی در شرکت وجود دارد، به بیان ضرورت و اهمیت تحقیق بپردازد.