نمودار ۴-۱۷: نمودار جعبه ای برای مقایسه توزیع نمرات میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی در حیطه دانشی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۳-۳: میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه در حیطه نگرشی چگونه است؟
جهت سنجش کیفیت اهداف نگرشی برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه و میزان دستیابی به این اهداف و تعیین اینکه از نظر پاسخگویان مولفههای کیفی در مورد سوال تا چه اندازه در حیطه دانشی اهداف برنامه درسی، رعایتمیگردد از آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید که نقل پاسخگویان با نمره ملاک (نمره ۵۰)مقایسه گردید.
نتایج تحلیل حاکی آن است که بین نمره ملاک با نمره به دست آمده از پرسشنامه برای حیطه نگرشی اهداف برنامهدرسی، تفاوت معناداری وجود دارد (۰۵/۰p<) میانگین نمره ارزیابی پاسخگویان از کیفیت اهداف نگرشی برنامه درسی تربیت بدنی(x=48/04) کمتر از نمره ملاک(۵۰x=) است که این تفاوت نشان دهنده تفاوت معنیداریاست. بنابراین اهداف نگرشی برنامهدرسی به لحاظ مولفههای کیفی مورد سوال در پرسشنامه از وضعیت نامناسب(پایین تر از حدمتوسط) برخوردار است(جدول ۴-۱۵ و نمودار ۴-۱۸).
تست=۵۰ | آمارهT | درجه آزادی | معنی داری | |||
تعداد | میانگین | انحراف معیار | ||||
اهداف برنامه درسی تربیت بدنی در حیطه نگرشی | ۵۴ | ۴۸/۰۴ | ۱۱/۹۸ | -۱/۲۰۰ | ۵۳ | ۰/۲۳۶ |
جدول۴-۱۵: آماره های آزمون تی تک نمونه ای برای مقایسه میانگین نمرات اهداف برنامه درسی تربیت بدنی در حیطه نگرشی
نمودار ۴-۱۸: نمودار جعبه ای برای مقایسه توزیع نمرات میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی در حیطه نگرشی
۴-۳-۴: میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه در حیطه مهارتی چگونه است؟
جهت سنجش کیفیت اهداف مهارتی برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه و میزان دستیابی به این اهداف و تعیین اینکه از نظر پاسخگویان مولفههای کیفی در مورد سوال تا چه اندازه در حیطه دانشی اهداف برنامه درسی، رعایتمیگردد از آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید که نقل پاسخگویان با نمره ملاک (نمره ۵۰)مقایسه گردید.
نتایج تحلیل حاکی آن است که بین نمره ملاک با نمره به دست آمده از پرسشنامه برای حیطه مهارتی اهداف برنامهدرسی، تفاوت معناداری وجود دارد (۰۵/۰p<) میانگین نمره ارزیابی پاسخگویان از کیفیت اهداف مهارتی برنامه درسی تربیت بدنی(۴۴/۴۷x=) کمتر از نمره ملاک(۵۰x=) است که این تفاوت نشان دهنده تفاوت معنیداریاست. بنابراین اهداف مهارتی برنامهدرسی به لحاظ مولفههای کیفی مورد سوال در پرسشنامه از وضعیت نامناسب(پایین تر از حدمتوسط) برخوردار است (جدول ۴-۱۶ و نمودار ۴-۱۹).
جدول۴-۱۶: آماره های آزمون تی تک نمونه ای برای مقایسه میانگین نمرات اهداف برنامه درسی تربیت بدنی در حیطه مهارتی