شکل ۱‑۲ – سهم حاملهای انرژی در مصرف نهایی انرژی در سالهای ۱۹۷۳ و ۲۰۱۱ [۲۳] ۷
شکل ۱‑۳ – تغییر سرانۀ مصرف انرژی در طول تاریخ و اثر توسعۀ شهرها و شبکهها بر آن [۲۰] ۷
شکل ۱‑۴ - چرخۀ نظری اتو [۲۶] ۱۰
شکل ۱‑۵ - چرخۀ نظری دیزل [۲۶] ۱۱
شکل ۱‑۶ - چرخۀ برایتون در نمودارهای انتروپی – دما و فشار – حجم مخصوص [۲۶] ۱۳
شکل ۱‑۷ - چرخۀ باز (شکل سمت راست) و بستۀ (شکل سمت چپ) توربین گاز [۲۶] ۱۳
شکل ۱‑۸ – تأثیر فشار محیط و ارتفاع بر عملکرد توربین گازV94.2 [5] 14
شکل ۱‑۹ - تأثیر دمای محیط بر عملکرد توربین گاز V94.2 [5] 15
شکل ۱‑۱۰ - چرخۀ نظری رانکین در نمودار انتروپی- دما [۲۶] ۱۶
شکل ۱‑۱۱ ترازنامه حرارتی سامانۀ تولید همزمان برق و گرما برای تولید آب گرم مصارف حرارتی مسکونی [۳] ۱۸
شکل ۱‑۱۲ - مجموعۀ تولید همزمان برق و گرما برای تولید آب گرم مصارف حرارتی مسکونی [۳] ۱۸
شکل ۲‑۱- نمونهای از تعریف قطب انرژی [۴] ۲۴
شکل ۲‑۲ - برنامه و اهداف کلی طرح سامانۀ انرژی شهری شرکت بی پی و امپریال کالج لندن [۳۰] ۲۴
شکل ۳‑۱ - رابطۀ بازده و توان مکانیکی موتور گازسوز د۸۷ [۹] ۲۹
شکل ۳‑۲- سازوکار چهار میلهای لنگ و لغزنده [۵] ۳۴
شکل ۳‑۳ - توربین بخار ساخت شرکت زیمنس [۶] ۴۰
شکل ۳‑۴ - طرحوارۀ چگالندۀ هوا خنک [۵] ۴۱
شکل ۳‑۵ - طرحوارۀ برج خنککن خشک [۵] ۴۱
شکل ۳‑۶ - توربین گاز ۳۴۰ مگاواتی زیمنس (SGT5-8000H) و اجزای اصلی آن [۶] ۴۳
شکل ۳‑۷ - طرحوارۀ چرخۀ ترکیبی [۶] ۴۵
شکل ۳‑۸ - مراحل چرخۀ موتور استرلینگ نوع الف ۴۹
شکل ۳‑۹ - مراحل چرخۀ موتور استرلینگ نوع ب ۴۹
شکل ۴‑۱ – روند افزایش تعداد مشترگان و میزان فروش برق از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۸ در استان تهران [۱۸] ۵۶
شکل ۴‑۲ - سهم هریک از متغییرهای تصیم بر هزینه در صحنۀ اصلی ۶۱
شکل ۴‑۳ - سهم هریک از متغییرهای تصیم بر هزینه در صحنۀ دیگ بخار کوچک ۶۵
شکل ۴‑۴ - سهم هریک از متغییرهای تصیم بر هزینه در صحنۀ مولدهای کوچک ۶۶
شکل ۴‑۵ - سهم هریک از متغییرهای تصیم بر هزینه در صحنۀ آرمانی ۶۹
شکل ۴‑۶ - سهم هریک از متغییرهای تصیم بر هزینه در صحنۀ کنونی ۷۰
شکل ۵‑۱ – مقایسۀ جزییات هزینه ها در هریک از صحنهها ۷۲
شکل ۵‑۲ - تعداد تجهیزات نصب شده در هر صحنه ۷۳
علائم اختصاری به کار رفته
نماد | شاخص | نماد متناظر در لینگو |
منطقۀ جغرافیایی | i | |
زمان | t | |