-
-
-
- مهم ترین ویژگی های هتل برای مسافران تجاری کدامند؟
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- ترتیب ویژگی ها در هتل های خدماتی مختلف چگونه است؟
او پرسشنامه ای طراحی کرد که دارای ۳ بخش ویژگی های جمعیت شناختی، اطلاعات عمومی و ویژگی های هتل است. نتایج این تحقیق با بهره گرفتن از روش های آماری توزیع فراوانی، میانگین حسابی، میانگین، انحراف معیار و ضریب همبستگی ساده مورد تحلیل و آزمون قرار گرفتند. کاترا نتایج تحقیق را در سه بخش مجزا مشخص کرده است: معیارهای انتخاب هتل برای اولین بار، معیار های تکرار انتخاب و دلایلی که باعث عدم بازگشت به هتل می شود. او مشاهده کرد که استاندارد تمیزی و راحتی در اولیت اول و دوم بوده اند. در تکرار انتخاب ، باز هم تمیزی و راحتی حائز بالاترین الویت هستند و زمانی که از پاسخ دهندگان خواسته شد که مهمترین دلیل عدم بازگشت آن ها به هتل را ذکر کنند بازهم ابتدا تمیزی اتاق و سپس عدم راحتی تخت و رفتار غیر مودبانه کارکنان را متذکر شدند (Hannan, 2000).
چو و چویی (۲۰۰۰)
چو و چویی[۵۷] با بررسی تفضیلی ۳۴۳ گردشگر( ۱۷۳ گردشگر تفریحی، ۱۷۰ گردشگر کاری) به شناسایی عوامل و شاخص های مورد نظر گردشگران برای انتخاب پرداختند. عوامل و شاخص های شناسایی شده آنان برای گردشگران تفریحی به شرح زیر می باشد (Chu, Raymond K.S. and Tat Choi, 2000):
-
- کیفیت خدمات هتل(رتبه بندی زیرمعیارها به ترتیب: میزان کمک کارکنان به مهمانان، میزان درک کارکنان از درخواستهای مهمانان، مؤدب بودن کارکنان، کارایی خدمات، پاکیزگی ظاهر کارکنان و چند مهارتی بودن کارکنان)
-
- هزینه و اعتبار(رتبه بندی زیرمعیارها به ترتیب: بهای اجاره ی اتاق، موقعیت مکانی مناسب هتل، زیبایی و آسودگی محیط هتل، نرخ غذا و نوشیدنی و عضویت هتل در یکی از شرکتهای معروف زنجیرهای)
-
- کیفیت اتاق و عملکرد پذیرش هتل(رتبه بندی زیر معیارها به ترتیب: پاکیزگی اتاق، راحتی تخت/تشک /بالش، سیستم گرمایش و سرمایش اتاق، آگاهی پذیرش هتل از ورود و خروج مهمانان و کیفیت سیستم رزرواسیون هتل)
-
- غذا و سرگرمی (رتبه بندی زیرمعیارها به ترتیب: کیفیت غذا و نوشیدنی، امکانات تفریحی هتل، گوناگونی غذاها و نوشیدنی ها و داشتن بار[۵۸])
-
- ایمنی (رتبه بندی زیرمعیارها به ترتیب: کیفیت زنگ خطر آتشسوزی و احساس مسئولیت کارکنان ایمنی هتل)
چو و چویی(۲۰۰۱)
چو چویی پس از مطالعه ای که در سال ۲۰۰۰ در حوزه انتخاب هتل داشته اند (Chu, Raymond K.S. and Tat Choi, 2000) ، مطالعه دیگری را بر سطح رضایت گردشگران هنگ هنگی از هتل ها انجام داند، این مطالعه به صورت گسترده در میان ۵۰۴ گردشگر در فرودگاه بین المللی هنگ کنک انجام شد. در این پرسشنامه ابعاد مختلف هتل به شکل ۳۳ شاخص در ۷ بخش توزیع شد با گمان بر اینکه این ۳۳ شاخص تمام ابعاد هتل را که برای گردشگر اهمیت دارد در بر می گیرد (Chu, T.Y. and Chui, R, 2001).
ابعاد | شاخص ها |
کیفیت خدمات کارکنان | ادب و صمیمیت کارکنان اشتیاق کارکنان برای کمک ادراک کارکنان از خواسته مشتریان ارائه خدمات موثر کارکنان انجام صحیح Check-inو Check-out مهارت چندزبانه کارکنان ظاهر مرتب و آراسته کارکنان |
کیفیت اتاق | تخت/پتو/ تشک راحت قابلیت کنترل دمای داخل اتاق تمیزی و نظافت اتاق آرامش داخل اتاق |
امکانات عمومی | خدمات خشکشویی تنوع در غذا و نوشیدنی اطمینان از زنگ بیدارباش کیفیت غذا و نوشیدنی دسترسی مینی بار |
خدمات تجاری | دسترسی به اتاق های کنفرانس و ملاقات تجاری دسترسی به تسهیلات تجاری |