علم الهدایی، سید حسن (۱۳۸۱). راهبردهای نوین در آموزش ریاضی، تهران، نشر شیوه.
غلامی، سمیه؛ حسین چاری، مسعود (۱۳۹۰). پیشبینی شادمانی دانش آموزان با توجه به ادراک آن ها از انتظارات معلم، نحوه تعامل. مجله مطالعات آموزش و یادگیری، دوره سوم، شماره اول بهار و تابستان.
فانی، حجت اله و خلیفه، مصطفی (۱۳۸۸). بررسی رابطه ادراک از رفتار معلم با خود پندارهی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دورهی راهنمایی شهر شیراز، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، سال دوم، شماره ۳ صص ۳۷-۶۴
فتاحی، قاسم (۱۳۹۳). نگرش دانش آموزان نسبت به توانایی علمی و حرفهای دبیران در آموزش تاریخ ، مجله رشد تاریخ دوره پانزدهم، شماره ۴٫
فرهنگی، ع.ا. (۱۳۸۲). ارتباطات انسانی، تهران، انتشارات خدمات فرهنگی رسا
فقیهی، علینقی (۱۳۷۶). هدفهای تربیتی معلم و متعلم ، مجله تربیت، شماره ۱۱۸ ص ۵٫
قدیری، پروین؛ اسد زاده، حسن؛ در تاج، فریبرز (۱۳۸۹). بررسی رابطه ادراک از محیط کلاس درس وجهت گیری هدف با پیشرفت تحصیلی ریاضی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه، مجله روانشناسی تربیتی، شماره ۱۹.
قلی زاده، آذر؛ یاراحمدی، خدیجه (۱۳۸۰). بررسی مشکلات ارتباطی- عاطفی دانش آموزان و معلمان دوره متوسطه از دیدگاه دانش آموزان، معلمان و مدیران شهر اهواز سال ۸۰-۷۹ مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره ۱۰، ص ۲۲-۲۳
کریمی، یوسف (۱۳۷۳). روانشناسی اجتماعی آموزشوپرورش، نشر ویرایش.
کریمی، یوسف (۱۳۷۹). روانشناسی اجتماعی. نشر ارسباران. تهران.
گینات، ه.(۱۹۷۷). روابط مـعلم و دانـشآموز، ترجمه س.سرتیپی، ۱۳۷۱، تهران، نشر فاخته.
لیتل جان، استیفن (۱۳۸۴)، نظریههای ارتباطات، ترجمه سید مرتضی نوربخش و سید اکبر میر حسینی، چاپ اول، تهران، نشر جنگل.
ماهی دشتی، غلام محمد (۱۳۸۴). بررسی نگرش دانش آموزان پیشدانشگاهی شهرستان گناباد به درس جغرافیا، مجله رشد آموزش جغرافیا، شماره ۷۲٫
مبینی، سیروس (۱۳۷۳). ارتباط معلم و شاگرد وتاثیر آن در بهداشت روانی، مجله پیوند، شماره ۱۸۰٫
محمودی، امیرحسین (۱۳۷۷). بررسی ویژگیهای معلم اثربخش از دیدگاه دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانهای شهریار. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیتمعلم تهران.
ملتفت، قوام، محمد خیر (۱۳۹۱). رابطه ادراک دانش آموزان از سبکهای رفتاری معلمان با بهزیستی روانشناختی در آن ها، گروه روانشناسی دانشگاه یاسوج بخش روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز، شماره ۳، دوره ۶، صص ۲۶۳-۲۷۰٫
ملکی، حسن.(۱۳۸۴). صلاحیتهای حرفهای معلمی، پژوهش در برنامهریزی درسی انتشارات مـدرسه، چاپ سوم، تهران.
مورهـد، گریفتن (۱۳۹۰). رفتـــار سازمانی، ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمار زاده، انتشارات مروارید، ویرایش اول، چاپ شانزدهم.
موسوی، سید عباس (۱۳۸۵). ادراک و نقش آن در رفتار سازمانی، مجله اصلاح و تربیت ، شماره ۵۱ صص صفحه ۳۸ -۴۰٫
نادری، عزتالله و سیف نراقی، مریم (۱۳۸۸). روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی (با تأکید بر علوم تربیتی). تهران، نشر ارسباران.
نادریها، مـ (۱۳۷۵). تـأثیر مشکلات عاطفی مـعلمان در پیـشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره راهنمایی تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران.
نیکنامی، مصطفی؛ کریمی، فریبا (۱۳۸۸). صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش عمومی و ارائه چارچوب ادراکی مناسب، مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، شماره ۲۳، صص ۲۲-۲۳
نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولی اله؛ کریمی، یوسف (۱۳۸۹) بررسی شاخصهای روانسنجی پرسشنامه ادراک از کلاس، فصلنامه اندازهگیری تربیتی.
Anderson, J.F. (1979). Teacher immediacy as a predictor of teaching effectiveness. In D.Nimmo (Ed.), Communication Yearbook, 3, (pp.543-559). New Brunswick, NJ: Transaction Books.
Anderson, J.F., Norton, R.W., & Nussbaum, J.F. (1981). Three investigations exploring relationships between perceived teacher communication behaviors and student learning.Communication Education, 30, 377-392.
Aune, R.K., Levine, R., Ching, P.U., &Yoshimoto, J.M. (1993). The influence of perceived source reward value on attributions of deception. Comuunication Research Reports,10, 15-27.
Brekelmans mieke, wubbels Theo, and Creton hans (1990). a study of student perceptions of physics theacher behavior. Centre for Science and Mathematics Education, University of Utrecht, P.O. Box Utrecht, The Netherlands. Journal of Research in scince teaching vol. 27, NO. 4, PP. 335-350
Burgoon, J.K. (1978). A communication model of personal space violations: Explication and an initial test. Human Communicaiton Research, 4, 129-142.
Burgoon, J.K., & Hale, J.L. (1988). Nonverbal expectancy violations: Model elaboration and application to immediacy behaviors. Comuunication Monographs, 55, 58-79.
Burgoon, J.K., & Jones, S.B. (1976). Toward a theory of personal space expectations and their violations. Human Communication Research, 2, 131-146.
Burgoon, J.K., Coker, D.A., & Coker, R.A. (1986). Communicative effects of gaze behavior: A test of two contrasting explanations. Human Communication Research, 12, 495-424.
Christensen, L.J., & Menzel, K.E. (1998). The linear relationship between student reports of teacher immediacy behaviors and perceptions of state motivation, and of cognitive, affective, and behavioral learning. Communication Education, 47, 82-89. 26.
Christophel, D.M. (1990). The relationship among teacher immediacy behaviors, student motivation, and learning. Communication Education, 39, 323-340.
Christophel, D.M., & Gorham, J. (1995). A test-retest analysis of student motivation, teacher immediacy, and perceived sources of motivation and demotivation in college classes.Communication Education, 44, 292-305.
Christopher M. Knoell.(2012).the role of the student-teacher relationship in the lives of fifth graders: a mixed methods analysis a disserationEducational Studies (Teaching, Curriculum, & Learning) Under the Supervision of Professor Delwyn L. Harnisch Lincoln, Nebraska.
Fatt, J.T. (1999). Itís not what you say itís how you say it. Communication World, 16,37-41.
Frymier, A.B. (1993). The relationships among communication apprehension, immediacy and motivation to study. Communication Reports, 6, 8-18.
Frymier, A.B. (1994). A model of immediacy in the classroom. CommunicationQuarterly, 42, 133-144.
Georgakopoulos Alexia. BREKELMANS MIEKE, WUBBELS THE0, AND CREToN HANS. . (2010). Student Perceptions of Teachers’ Nonverbal and Verbal Communication: A Comparison of Best and Worst Professors across Six Cultures International Education Studies Vol2. 3, No.
Gorham, J. (1988). The relationship between verbal immediacy behaviors and student learning. Communication Education, 37, 40-53.
Gorham, J., & Zakahi, W.R. (1990). A comparison of teacher and student perceptionimmediacy and learning. Communication ducation, 39, 354-368.
Gorham. J., & Christophel, D.M. (1992). Studentsí perceptions of teacher behaviors asmotivating and demotivation factors in college classes. Communication Quarterly, 40, 239-252.
Kearney, P., Plax, T.G., Hays, E.R., & Ivey, M.J. (1991). An attributional analysis of college students resistance decisions. Communication Education, 40, 325-342.
Kelley, D.H., & Gorham, J., (1988). Effects of immediacy on recall of information. Communication Education, 37, 198-207.
McCroskey, J.C. (1966). Scales for the measurement of ethos. Speech Monographs, 33, 65-72. 27.
McCroskey, J.C., & Young, T.J. (1981). Ethos and credibility: The construct and its measurement after three decades. The Central States Speech Journal, 32, 24-34.
Mehrabian, A. (1969). Some referents and measures of nonverbal behavior. Behavioral Research Methods and Instruments, 1,213-217.
Richmond, V.P., & McCroskey, J.C. (1992). Power in the Classroom. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
Richmond, V.P., Gorham, J.S., & McCroskey, J.C. (1987). The relationship between selected immediacy behaviors and cognitive learning. Communication Yearbook, 10, 574-590.
Rubin, R.B., Palmgreen, P. & Sypher, H.E. (1994). Communication research measures: A sourcebook, New York: The Guilford Press.
ادراک دانشآموزان از تخطی معلمان دررفتارهای صمیمیکلامیوغیرکلامیموردانتظاردردانشآموزان سالسومدبیرستانهایشهرستانلنگرود- قسمت ۴۵