. همان، ج۱ ص ۲۱۹٫ ↑
.همان، ج ۶ ص ۱۳۸ و نیز ر.ک: به ج ۶ ص ۱۱۰ و ۲۲۱ ـ ج ۷ ص ۲، ۱۱، ۴۱، ۱۰۵، ۱۳۱٫ ↑
. همان، ج۱ ص ۴۷، ۹۳، ۳۰۵، ۲۰۹، ۲۴۴، ۲۷۰، ۴۱۲، ج۲ صص ۱۳۳، ۲۶۰ ج ۳ ص ۲۷، ج ۴ ص۹۲، ج۵ ص ۲۷۵٫ ↑
.سیاوشی،کرم، تحلیل انتقادی مبانی و روش تفسیری سید قطب ،، تهران، شرکت چاپ ونشر بین الملل، ۱۳۸۹ش، ص ۱۰ ↑
. زرکلی، خیرالدین، الاعلام، بیروت، دارالعلم للملایین، ۱۹۹۰م، ج ۲ ص ۱۴۷ ↑
. در روستای بزرگ موشه دو نظام آموزشی هم سطح یعنی مدارس دولتی از یک طرف و مدارس دینی از طرف دیگر وجود داشت و سید قطب به مدارس دولتی فرستاده شد. ↑
. ژیل، کوپل، پیامبر و فرعون، ترجمه حمید احمدی، تهران انتشارات کیهان، ۱۳۶۶ش، ص ۳۶ ↑
. سیاوشی، کرم، پیشین، ص ۱۵ ↑
. ژیل کوپل، پیشین، ص ۳۷ ↑
. العظم، یوسف، رائد الفکر الاسلامی المعاصر الشهید سید قطب بیروت، دار القلم، ۱۴۰۰ ق، ص ۲۷۰ ↑
. در دوران تحصیل در قاهره و دوران فعالیتهای ادبی و مطبوعاتی به صورت خطرناک و تحیر آوری با دین و ارزشهای اسلامی فاصله می گیرد او خود از این دوره با عنوان «دوران ضیاع» یاد نموده است و اعتراف می کند که در این دوره در میان دعوتهای جاهلی گونه گونی متحیر بوده است: سید قطب، قطب، سید، پیشین،، ۱۳۹۱ ق ۱۹۷۱ م، بیروت، دار احیاءالتراث العربی، ج ۶ ص ۳۳۵۲٫ ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج ۳، ص ۱۱۸۶، نیز ر.ک: ژیل کوپل، پیشین، ص ۳۷، صلاح عبدالفتاح خالدی، سید قطب الشهید الحی ص ۱۱۹ـ صلاح عبدالفتاح خالدی، آمریکا من الداخل بمنظار سید قطب، جده، دار المناره، ۱۴۰۸ه، صص ۳۸ -۱۱۸ ↑
. زرکلی، الاعلام، ص ۱۴۸، سیاوشی، پیشین ص ۲۳ ژیل کوپل، پیشین ص ۳۹ ↑
. سیاوشی، پیشین ص ۲۶، ژیل کوپل، پیشین ص ۴۰ ↑
. صالح الخالدی عبدالفتاح، سید قطب از ولادت تا شهادت، ترجمه جلیل بهرامی نیا، تهران، نشر احسان، ۱۳۸۱ ش، ص ۶۹۰ ↑
. خرمشاهی، بهاءالدین، دانشنامه قرآن و قرآن پژوهی، تهران، دوستان، ۱۳۷۷ش، ج ۲، ص ۱۲۷۸ ونیز ر.ک : کاظمی، شهاب، بینات، ۲۸، سال هفتم، ش ۴، ص ۲۰۴، سیاوشی، پیشین، ص ۳۱ ↑
. صلاح الخالدی، عبدالفتاح، مدخل الی فی ظلال القرآن، اردن، دارعمار، ۱۴۲۱ ق، ص ۴۱٫ ↑
. سیاوشی، کرم، پیشین، ص ۳۴٫ ↑
. همان، ص ۳۵، صلاح الخالدی عبد الفتاح، سید قطب از ولادت تا شهادت، پیشین، صص ۴۲ و ۴۳٫ ↑
. ایازی، سید محمد علی، شناختنامه تفاسیر، رشت، کتاب مبین، ۱۳۷۸ش، ص ۲۲۲٫ ↑
. سیاوشی، کرم، همان، ص ۲۴ ↑
. نفیسی، شادی، عقل گرایی در تفاسیر قرن چهارده، دفتر تبلیغات اسلامی، قم، ۱۳۷۹ش، ص ۱۱۶ ↑
.انصاری، مسعود، بینات، سال دوم، ش ۸، قم، زمستان ۱۳۷۴، ص ۱۳۸٫ ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج ۱، صص ۲۷ و ۲۸ ↑
. همان، ج ۱، ص ۳۵۳ ↑
. همان، ج ۱، ص ۲۸ ↑
. سیاوشی، کرم، پیشین، ص ۱۲۷ ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج۱ص۳۴۸، ج ۲ صص ۱۰۰۴، ۱۰۰۵، ص ۱۰۱۰ ـ ص ۱۲۴۳، ج ۳ ص ۱۲۴۲ ↑
. همان، ج ۱ ص ۲۶۰، و نیز ر.ک: سید قطب، التصویر الفنی فی القرآن، ترجمه محمد علی عابدی ( نمایش هنری در قرآن )، تهران، نشر انقلاب، ۱۳۵۹، ص ۴۷٫ ↑
. ایازی، سید محمد علی، المفسرون حیاتهم و منهجهم، وزارت ارشاد، تهران، ۱۳۷۳ ش، ص ۵۱۵، معرفت، محمد هادی، التفسیر والمفسرون، پیشین، ج ۲، ص ۴۶۹ ↑
. رضائی اصفهانی، محمدعلی، درسنامهروشهاوگرایشهای تفسیری قرآن، مرکز جهانی علوم اسلامی، قم، ۱۳۸۲ ش، ص ۳۵ ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج۱صص ۵۵۷ و۵۵۹، ج۳، ص ۷۶۵ ↑
. شحاته، عبداله محمود، در آمدی برتحقیق در اهداف و مقاصد سوره های قرآن، ترجمه و شرح، سید محمد باقر حجتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، ۱۳۷۴ ش، ص ۲۷٫ ↑
. ایازی، سید محمدعلی، پیشین، ص ۵۱۷ به نقل ازعرفان زرزور. ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج۱ص ۳۳، ج۳ ص ۱۲۴۳٫ ↑
.معرفت، محمدهادی، التفسیروالمفسرون فی ثوبه القشیب، پیشین، ج۲ص ۴۶۹٫ ↑
. سید قطب، فی ظلال القرآن، پیشین، ج۲، صص ۸۰۸، ۸۰۷٫ ↑
. کاظمی، شهاب، بینات، سال هفتم، ش ۲۸، ص ۲۰۷٫ ↑
. معرفت، محمد هادی، التفسیروالمفسرون فی ثوبه القشیب، پیشین، ج ۲، ص ۴۵۱٫ ↑
. همان. ↑
. سیاوشی، کرم، پیشین، ص ۱۵۵٫ ↑
. مهدوی راد، محمد علی جایگاه المیزان در میان تفاسیر، بینات، پیشین، ص ۹۸٫ ↑
.برای اطلاع بیشتر ر.ک : معرفت، محمد هادی، التفسیروالمفسرون فی ثوبه القشیب، پیشین، ج۲ ص۱۰۲۶ حسینی طهرانی، محمد حسین، پیشین ص ۴۱ , علوی مهر، حسین، آشنایی با تاریخ تفسیر و مفسران، قم، مرکز جهانی اسلامی، ۱۳۸۴ ش، ص ۲۷۳٫ ↑
. المیزان، ج ۱ ص ۱۲٫ ↑
. معرفت، محمد هادی، التفسیروالمفسرون فی ثوبه القشیب، پیشین، ج ۲ ص ۱۰۲۶٫ ↑
بررسی تناسب در آیات و سور در تفسیر المیزان و فی ظلال القرآن- قسمت ۳۸