شایستگی فرهنگی

 

۶۹/۳

 

۸۱/۰

 

 

 

نظارت و تضمین کیفیت تدریس

 

۸۱/۳

 

۸۲/۰

 

 

 

تکالیف

 

۶۶/۳

 

۹۲/۰

 

 

 

مدیریت کلاس

 

۷۵/۳

 

۷۳/۰

 

 

 

کیفیت بازخورد

 

۷۴/۳

 

۷۸/۰

 

 

 

جدول شماره ۴-۱ یافته های توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) نمره های ابعاد شایستگی های عاطفی و اجتماعی شامل مدیریت روابط، خود آگاهی، خود مدیریتی و آگاهی اجتماعی و کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی شامل نقش حرفه ای، ارتباطات، مدیریت ارائه دروس، تدریس و هدایت ، شایستگی فرهنگی، نظارت و تضمین کیفیت تدریس، تکالیف، مدیریت کلاس و بازخورد نشان می دهد. با توجه به یافته های بدست آمده بیشترین میانگین ابعاد شایستگی عاطفی و اجتماعی متعلق به بعد خود مدیریتی(۷۲/۲) و کمترین میانگین متعلق به خود آگاهی(۴۷/۲) می باشد. همچنین بیشترین میانگین ابعاد کیفیت عملکرد آموزشی متعلق به بعد نقش حرفه ای(۹۶/۳) و کمترین میانگین متعلق به بعد تکالیف(۶۶/۳) می باشد.
۴-۲- یافته های استنباطی
۴-۲-۱- سوال اول: شایستگی عاطفی- اجتماعی اعضای هیات علمی به چه میزان
می‌باشد؟
برای پاسخ به این سوال از آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید. جدول شماره ۴-۲ میانگین شایستگی های عاطفی- اجتماعی اعضای هیات علمی و ابعاد مختلف آن از نظر دانشجویان نمونه پژوهش و نیز مقایسه آن با معیار های قابل قبول (۲Q) و کفایت مطلوب(۳Q) را نشان می دهد.ملاحظه می شود که همه ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی اعضای هیأت علمی، شامل روابط(با میانگین ۵۸/۲)، خود آگاهی(با میانگین۴۷/۲)، خود مدیریتی (با میانگین۷۲/۲) و آگاهی اجتماعی (با میانگین ۶۶/۲) بالاتر از حد قابل قبول(۲Q) می باشد، با توجه به t بدست آمده در درجه آزادی (۲۸۹)، تفاوت معناداری در سطح ۰۰۰۱/۰ بین همه ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی اعضای هیأت علمی در حد قابل قبول(معیار(۲Q) ) وجود دارد.بر این اساس می توان گفت که ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی از سطح کفایت قابل قبول بالا تر می باشد.با توجه به این مساله، مقایسه میانگین این ابعاد با حد مطلوب صورت نگرفت.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
جدول شماره۴-۲- نتایج آزمون تی تک نمونه ای جهت مقایسه میانگین کل و ابعاد مختلف
شایستگی عاطفی - اجتماعی اعضای هیأت علمی با سطوح قابل قبول (۲Q) و کفایت مطلوب(۳Q)

 

 

شایستگی ها

 

میانگین

 

انحراف استاندارد

 

سطح کفایت قابل قبول
۲Q

 

مقدارt

 

درجه آزادی

 

سطح معناداری

 

سطح کفایت قابل قبول
۳Q

 

مقدارt

 

سطح معناداری

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...