شایستگی فرهنگی
۶۹/۳
۸۱/۰
نظارت و تضمین کیفیت تدریس
۸۱/۳
۸۲/۰
تکالیف
۶۶/۳
۹۲/۰
مدیریت کلاس
۷۵/۳
۷۳/۰
کیفیت بازخورد
۷۴/۳
۷۸/۰
جدول شماره ۴-۱ یافته های توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) نمره های ابعاد شایستگی های عاطفی و اجتماعی شامل مدیریت روابط، خود آگاهی، خود مدیریتی و آگاهی اجتماعی و کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی شامل نقش حرفه ای، ارتباطات، مدیریت ارائه دروس، تدریس و هدایت ، شایستگی فرهنگی، نظارت و تضمین کیفیت تدریس، تکالیف، مدیریت کلاس و بازخورد نشان می دهد. با توجه به یافته های بدست آمده بیشترین میانگین ابعاد شایستگی عاطفی و اجتماعی متعلق به بعد خود مدیریتی(۷۲/۲) و کمترین میانگین متعلق به خود آگاهی(۴۷/۲) می باشد. همچنین بیشترین میانگین ابعاد کیفیت عملکرد آموزشی متعلق به بعد نقش حرفه ای(۹۶/۳) و کمترین میانگین متعلق به بعد تکالیف(۶۶/۳) می باشد.
۴-۲- یافته های استنباطی
۴-۲-۱- سوال اول: شایستگی عاطفی- اجتماعی اعضای هیات علمی به چه میزان
میباشد؟
برای پاسخ به این سوال از آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید. جدول شماره ۴-۲ میانگین شایستگی های عاطفی- اجتماعی اعضای هیات علمی و ابعاد مختلف آن از نظر دانشجویان نمونه پژوهش و نیز مقایسه آن با معیار های قابل قبول (۲Q) و کفایت مطلوب(۳Q) را نشان می دهد.ملاحظه می شود که همه ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی اعضای هیأت علمی، شامل روابط(با میانگین ۵۸/۲)، خود آگاهی(با میانگین۴۷/۲)، خود مدیریتی (با میانگین۷۲/۲) و آگاهی اجتماعی (با میانگین ۶۶/۲) بالاتر از حد قابل قبول(۲Q) می باشد، با توجه به t بدست آمده در درجه آزادی (۲۸۹)، تفاوت معناداری در سطح ۰۰۰۱/۰ بین همه ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی اعضای هیأت علمی در حد قابل قبول(معیار(۲Q) ) وجود دارد.بر این اساس می توان گفت که ابعاد شایستگی عاطفی – اجتماعی از سطح کفایت قابل قبول بالا تر می باشد.با توجه به این مساله، مقایسه میانگین این ابعاد با حد مطلوب صورت نگرفت.
جدول شماره۴-۲- نتایج آزمون تی تک نمونه ای جهت مقایسه میانگین کل و ابعاد مختلف
شایستگی عاطفی - اجتماعی اعضای هیأت علمی با سطوح قابل قبول (۲Q) و کفایت مطلوب(۳Q)
شایستگی ها
میانگین
انحراف استاندارد
سطح کفایت قابل قبول
۲Q
مقدارt
درجه آزادی
سطح معناداری
سطح کفایت قابل قبول
۳Q
مقدارt
سطح معناداری