دانلود پروژه و پایان نامه | Companing Religions Through Law: Judaism and Islam – پایان نامه های کارشناسی ارشد
-
- . همان ۲۹:۱۸ ↑
-
- . Shulcha Arukh ↑
-
- . Arukh: Even Ha-Ezer , 24 ↑
-
- . Rabbi ↑
-
- . همان ۲۰:۲ ↑
-
- . Mesolelot ↑
-
- . لاویان ۳:۱۸ ↑
-
- . Swidler، Arlene، Homosexuality and World Religions، p 119. ↑
-
- . منظور از ویکتوریایی کنایه از زیادی مبادی آداب بودن آن مسئله است. ↑
-
- . آنترمن، اَلن، باورها و آیین های یهودی، ص ۲۲۴٫ ↑
-
- . Mitzvot aseh ↑
-
- . Mitzvot lo ta aseh ↑
-
- . هرمان کوهن، حییم ، حقوق کیفری یهود، مترجم: حسین سلیمانی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، چاپ اول، ۱۳۸۴ش، صص۲۲۲-۲۲۸٫ ↑
-
- . Jacob، Neusner؛ Tamara، Sonn، Companing Religions Through Law: Judaism and Islam، Routledge press، New York، ۱۹۹۷، p 108. ↑
-
- . لاویان ۲۲:۱۸ ↑
-
- . همان ۲۶:۱۸ ↑
-
- . همان ۱۳:۲۰ ↑
-
- . همان۲۹:۱۸ ↑
-
- . Swidler، Arlene، Homosexuality and World Religions، p 221. ↑
-
- . Talmud، Sanhedrin 7:4رک: کهن راب. ا، سیری در تلمود، مترجم: باقر طالبی دارابی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، چاپ اول، ۱۳۸۲ش. ↑
-
- . رک: اعداد ۳۵:۱۵ ؛ تثنیه ۷:۱۷ ؛ لاویان۱۶:۲۴ ↑
-
- . لاویان ۲:۱۰ ↑
-
- .Talmud، Sanhedrin 6:4 ↑
-
- . سلیمانی، حسین، عدالت کیفری در آیین یهود، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، ۱۳۸۸ش، ص ۲۸۶ ↑
-
- . تثنیه ۲:۲۵-۳ ↑
-
- . سلیمانی، حسین، عدالت کیفری در آیین یهود، ص ۳۹۵٫ ↑
-
- . necessity ↑
-
- . Birnbaum، Philip، Encyclopedia of Jewish Concepts، Hebrew Publishing Company، New York، ۱۹۹۰، p143. ↑
-
- . رک: پیدایش ۳۰:۱۹ – ۳۸ ↑
-
- . سلیمانی، حسین، عدالت کیفری در آیین یهود، ص۲۰۶ ↑
-
- . لاویان ۲:۲۰- ۵ ↑
-
- . پیدایش ۱۹ ↑
-
- . هرمان کوهن، حییم؛ لویتاتز، آیزاک، اهداف مجازات و اصول حاکم بر آن در حقوق یهود، مترجم: حسین سلیمانی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، ۱۳۹۰ش، ص۹۰٫ ↑
-
- . متّی ۱: ۱۸-۲۵٫ ↑
-
- . لوقا، باب سوم. ↑
-
- . مرقس ۹:۱ ؛ یوحنا۴۵:۱-۴۶ ؛ یوحنا ۱: ۴۲ -۴۱ . ↑
-
- دورانت، ویل، تاریخ تمدن، مترجم: اسماعیل دولتشاهی، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی ↑
-
- . طبق آیات صریح قرآن کریم، حضرت عیسی۷ به صلیب کشیده نشده است «وَ قَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسیحَ عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لکِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَ إِنَّ الَّذینَ اخْتَلَفُوا فیهِ لَفی شَکٍّ مِنْهُ ما لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّباعَ الظَّنِّ وَ ما قَتَلُوهُ یَقینا؛ و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسى بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالى که نه او را کشتند، و نه بر دار آویختند؛ لکن امر بر آن ها مشتبه شد. و کسانى که در مورد (قتل) او اختلاف کردند، از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروى مىکنند؛ و قطعاً او را نکشتند!» النساء/ ۱۵۷٫و با توجه به احادیث رسیده در اسلام و تعالیم خود مسیحیت، فرد به صلیب کشیده شده کسی نیست جز یکی از حواریون ایشان به نام یهودا اِسخَریوطی که به ازای دریافت پول اندکی، مکان حضرت عیسی۷ را به سربازان حکومت روم نشان داد.( اعمال رسولان ۱ : ۲۶-۱۵) ↑
-
- . به گفته اناجیل، او پیشگویی کرده بود که سه روز و سه شب در شکم زمین خواهد ماند. ( متی ۴۰:۱۲) ↑
-
- . اعمال رسولان ۲۷:۴ ؛ الهم از اشعیا ۱:۶۱٫ ↑
-
- . میشل، توماس، کلام مسیحی، مترجم: حسین توفیقی، مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب، قم، ۱۳۷۷ش. ↑
-
- . متی ۴: ۲۱-۱۸ ؛ مرقس ۱: ۱۸-۱۶٫ ↑
-
- . شمعون الصفا (صفا در عربی به معنای صخره میباشد) در کتب اسلامی وصی حضرت عیسی۷ بیان شده است و در داستان نرجس (سلام الله علیها) به عنوان جد آن بانو به او اشاره شده است. مسیحیان در باره نسل شمعون چیزی نمی گویند، ولی از انجیل معلوم می شود که او همسر داشته است.( متی ۸: ۱۵-۱۴) ↑
-
- . در زبان یونانی یعنی مژده به فرا رسیدن ملکوت آسمانی. ↑
-
- . توفیقی، حسین، آشنایی با ادیان بزرگ، ص۱۷۰٫ ↑
-
- . به حواریون و مبلغان صد سال اول مسیحیت، رسول گفته می شود. ↑
-
- . همان، ص۱۵۲٫ ↑
-
- . همان، ص۱۶۷٫ ↑
-
- . میشل، توماس، کلام مسیحی، ص۲۶٫ ↑
-
- . متی ۵: ۱۷-۱۹٫ ↑
-
-
- . « وَ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراهِ وَ لِأُحِلَّ لَکُمْ بَعْضَ الَّذی حُرِّمَ عَلَیْکُمْ وَ جِئْتُکُمْ بِآیَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ أَطیعُون؛ و آنچه را پیش از من از تورات بوده، تصدیق مىکنم؛ و (آمدهام) تا پارهاى از چیزهایى را که (بر اثر ظلم و گناه،) بر شما حرام شده، (مانند گوشت بعضى از چهارپایان و ماهیها،) حلال کنم؛ و نشانهاى از طرف پروردگار شما، برایتان آوردهام؛ پس از خدا بترسید، و مرا اطاعت کنید!» و « وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراهِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَیِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبین ؛ و (به یاد آورید) هنگامى را که عیسى بن مریم گفت: «اى بنى اسرائیل! من فرستاده خدا به سوى شما هستم در حالى که تصدیقکننده کتابى که قبل از من فرستاده شده [= تورات] مىباشم، و بشارتدهنده به رسولى که بعد از من مىآید و نام او احمد است!» هنگامى که او [= احمد] با معجزات و دلایل روشن به سراغ آنان آمد، گفتند: این سحرى است آشکار» ↑
-
-
- . انجیل بِرنابا که مورد توجه مسلمانان میباشد و بشارتی نسبت به مبعوث شدن پیامبر اسلام حضرت محمد ۶داده است، مورد قبول مسیحیان نیست و آن را جعلی می دانند. ↑
-
- . Catholic ↑
-
- . Protestant ↑
-
- . توفیقی، حسین، آشنایی با ادیان بزرگ، ص ۲۰۱٫ ↑
-
- . متّی ۱۲:۱۹ « زیرا که خَصی ها میباشند که از شکم مادر چنین متوّلد شدند و خصی ها هستند که از مردم خصی شده اند و خصی ها میباشند که به جهت ملکوت خدا خود را خصی نموده اند، آنکه توانایی قبول دارد بپذیرد.» ↑
-
- . رساله اول پولس رسول به قرنتیان ۶:۷ ↑
-
- . رساله اول پولس رسول به قرنتیان ۲۵:۷٫ ↑
-
- .Brundage James، Law, sex ,and christion، university of Chicago press، ۱۹۸۱٫ Pp 59-61. ↑
-
- . توفیقی، حسین، آشنایی با ادیان بزرگ، ص ۲۰۵٫ ↑
-
- . متوفای ۳۵۶م. ↑
-
- . متوفای ۳۹۰م. ↑
-
- . متوفای ۳۴۶م. ↑