فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                                             صفحه

 

فصل اول: کلیات پژوهش

 

1-1- بیان مسئله 3

 

1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق . 6

 

1-2-1- اهمیت و ضرورت نظری پژوهش 6

 

1-2-2- اهمیت و ضرورت کاربردی پژوهش 7

 

1-3- اهداف پژوهش   7

 

1-4- فرضیه ها و سؤال های پژوهش 8

 

1-5- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش 8

 

1-5-1- کمال­گرایی . 8

 

1-5-2- بیش­تمرینی . 9

 

1-5-3- خستگی . 9

 

1-5-4- فرسودگی ورزشی . 10

 

1-5-5- ورزش حرفه­ای 11

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

مقدمه . 12

 

مبانی نظری پژوهش 12

 

2-1- روان­شناسی ورزشی . 12

 

2-2- بیش­تمرینی 13

 

2-2-1- سبب شناسی . 18

 

2-2-2- ابعاد مختلف بیش­تمرینی . 18

 

2-2-3- تشخیص بیش­تمرینی 22

 

2-3- کمال­گرایی 23

 

2-3-1- سه الگوی کمال­گرایی . 26

 

2-3-2- کمال­گرایی بهنجار و نوروتیک   27

 

2-3-3- کمال­گرایی مثبت و منفی  . 27

 

2-3-4- کمال­گرایی سه بعدی  . 29

 

2-3-5- تحلیل شناختی-رفتاری کمال­گرایی . 29

 

2-3-6- مؤلفه رفتاری کمال­گرایی   30

 

2-3-7- کمال­گرایی و خستگی . 30

 

2-3-8- کمال­گرایی و فرسودگی ورزشی . 31

 

2-4- خستگی ورزشی . 32

 

2-4-1- خستگی فیزیولوژیکی در مقابل روان­شناختی . 33

 

2-4-2- خستگی مرکزی در مقابل پیرامونی . 33

 

2-4-3- خستگی و تشخیص­های افتراقی 34

 

2-4-4- خستگی و خواب­آلودگی . 35

 

2-4-5- خستگی و افسردگی 35

 

2-4-6- خستگی و مسائل روان­شناختی 36

 

2-4-7- خستگی کلی . 37

 

2-4-8- درمان خستگی 37

 

2-4-9- پژوهش­ها 39

 

2-5- فرسودگی ورزشی 40

 

2-5-1- تعاریف فرسودگی و فرسودگی ورزشی . 41

 

2-5-2- مراحل فرسودگی . 42

 

2-5-3- درمان . 43

 

2-5-4- فرسودگی و خستگی 43

 

2-5-5- فرسودگی و ماندگی 44

 

2-5-6- فرسودگی و کمال­گرایی 44

 

2-5-7- مدل­های فرسودگی در ورزشکاران 44

 

پیشینه پژوهش 48

 

2-6- روان­شناسی ورزش . 48

 

2-7- بیش­تمرینی 51

 

2-7-1- بیش تمرینی و فرسودگی 53

 

2-7-2- بیش تمرینی و خستگی . 53

 

2-7-3- بیش تمرینی و سایر متغیرها . 54

 

2-7-3- شیوع بیش­تمرینی . 59

 

2-8- کمال­گرایی 60

 

2-8-1- کمال­گرایی و فرسودگی ورزشی . 62

 

2-8-2- تعدیل­کننده­های رابطه کمال­گرایی با فرسودگی ورزشی . 64

 

2-8-3- کمال­گرایی و خستگی . 66

 

2-8-4- همبسته­های روان­شناختی کمال­گرایی کلی . 67

 

2-8-5- همبسته­های روان­شناختی کمال­گرایی سه بعدی . 68

 

2-8-6- کمال­گرایی و سلامت جسمی . 72

 

2-9- خستگی ورزشی . 73

 

2-9-1- خستگی فیزیولوژیک 73

 

2-9-2- رابطه خستگی با متغیرهای روان­شناختی . 74

 

2-10- فرسودگی ورزشی 75

 

2-10-1- فرسودگی و بیش­تمرینی 80

 

2-11- خلاصه فصل 82

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

مقدمه . 85

 

3-1- طرح کلی پژوهش 85

 

3-2- جامعه­ آماری و نمونه­ مورد مطالعه . 85

 

3-2-1- جامعه . 85

 

3-2-2- نمونه . 85

 

3-3- ابزار پژوهش . 86

 

3-4- محیط و روش اجرا . 89

 

3-5- روش­های تجزیه و تحلیل آماری داده­ ها 90

 

3-6- متغیرهای پژوهش . 90

 

3-7- ملاک­های ورود به پژوهش 90

 

3-8- ملاک خروج از پژوهش 91

 

فصل چهارم: یافته­ های تحقیق

 

مقدمه . 93

 

4-1- تحلیل توصیفی داده­های پژوهش . 93

 

4-2- آزمون فرضیات تحقیق  . 97

 

4-2-1- آزمون فرضیات اصلی تحقیق 97

 

4-3- آزمون سوالات پژوهش 100

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

 

مقدمه . 106

 

5-1- تبیین یافته­ های پژوهش 106

 

5-2- محدودیت­های پژوهش. 116

 

5-3- پیشنهادهای پژوهش. 116

 

5-3-1- پیشنهادهای نظری 116

 

5-3-2- پیشنهادهای عملی 117

 

منابع فارسی. 118

 

منابع انگلیسی . 119

 

چکیده انگلیسی . 129

 

 فهرست شکل ها جداول

 

 عنوان                                                                               صفحه

 

جدول 2-1- بیش تمرینی . 16

 

جدول 4-1- جنسیت 93

 

جدول 4-2- سن آزمودنی­های پژوهش به تفکیک جنسیت . 94

 

جدول 4-3- تحصیلات آزمودنی­های پژوهش به تفکیک جنسیت . 94

 

جدول 4-4- سابقه فعالیت ورزشی آزمودنی­های پژوهش به تفکیک جنسیت          94

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...