استاد مشاور:

 

دکتر مسعود باقری

 

  بهمن ماه 1392
 

 

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                                 صفحه

 

                                           فصل اول:طرح تحقیق

 

مقدمه 2

 

1-1-موضوع پژوهش 3

 

1-2-بیان مسئله . 3

 

1-3-اهمیت وضرورت انجام تحقیق . 6

 

1-4-فرضیه های پژوهش 9

 

1-4-1-فرضیه­ی اصلی 9

 

1-4-2-فرضیه های فرعی . 9

 

1-5-سؤال های تحقیق . 10

 

1-6-تعاریف مفاهیم مطرح شده در فرضیه های تحقیق   10

 

1-6-1-تعاریف مفهومی 10

 

1-6-2-تعاریف عملیاتی . 11

 

                                         فصل دوم:پیشینه ی تحقیق

 

مقدمه 14

 

2-1-1-مفهوم امید . 15

 

2-1-2-نقش امید در زندگی و تحصیل 16

 

2-1-3-مؤلفه های امید . 17

 

2-1-4-برخی از عوامل تأثیر گذار بر امید . 18

 

2-1-4-1-شادی . 18

 

2-1-4-2-هدفمندی 19

 

2-1-4-3-رضایت از زندگی . 20

 

2-1-4-4-مثبت اندیشی 21

 

2-1-4-5-معنویت . 23

 

2-1-4-6-جامعه 24

 

2-1-5-راه های افزایش امید در جوان 25

 

2-1-6-پیشینه­ی تجربی امید به آینده 27

 

2-1-6-1-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی امید به آینده در داخل کشور     27

 

2-1-6-2-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی امید به آینده خارج از کشور     30

 

 

 

 

 

2-2-1-مفهوم عزت نفس 32

 

2-2-2-نیاز به عزت نفس 35

 

2-2-3-عزت نفس بالا و پایین 36

 

2-2-4-حیطه های عزت نفس . 38

 

2-2-4-1-عزت نفس اجتماعی 38

 

2-2-4-2-عزت نفس تحصیلی . 38

 

2-2-4-3-عزت نفس خانوادگی . 39

 

2-2-4-4-عزت نفس کلی 39

 

2-2-5-نقش عزت نفس در پیشرفت تحصیلی . 40

 

2-2-6-دلگرمی و افزایش عزت نفس. 41

 

2-2-7-کم رویی و کاهش عزت نفس . 42

 

2-2-8-توکل و ایجاد عزت نفس . 44

 

2-2-9-چهار عامل اساسی در رشد عزت نفس . 45

 

2-2-10-پیشینه­ی تجربی عزت نفس . 46

 

2-2-10-1-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی عزت نفس در داخل کشور 46

 

2-2-10-2-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی عزت نفس خارج از کشور 48

 

 

 

 

 

2-3-1-مفهوم انگیزه . 50

 

2-3-2-انگیزش پیشرفت 51

 

2-3-3-انگیزش پیشرفت تحصیلی . 53

 

2-3-4-علاقه و انگیزه. 55

 

2-3-5-تأثیر انگیزه بر یادگیری 56

 

2-3-6-هدف داشتن و ایجاد انگیزه 58

 

2-3-7-فشار آورها و تأثیر آنها بر انگیزه. 59

 

2-3-8-انگیزش بالا و تکالیف 60

 

2-3-9-انواع انگیزه . 62

 

2-3-10-نظریه ها 63

 

2-3-10-1-نظریه ی اسناد . 63

 

2-3-10-2-نظریه­ی انگیزش پیشرفت 64

 

2-3-10-3-نظریه­ی مازلو 64

 

2-3-10-4-نظریه­ی خود تعیین گری 65

 

2-3-11-پیشینه­ی تجربی انگیزش پیشرفت تحصیلی 66

 

2-3-11-1-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی انگیزش پیشرفت تحصیلی در داخل کشور . 66

 

2-3-11-2-تحقیقات انجام شده درزمینه­ی انگیزش پیشرفت تحصیلی خارج از کشور . 69

 

 

 

2-4-چارچوب نظری تحقیق 71

 

2-5-مدل تحلیلی . 73

 

                                    

 

                                           فصل سوم:روش تحقیق

 

مقدمه 75

 

3-1-روش تحقیق 75

 

3-2-متغیر­های مورد بررسی 76

 

3-3-جامعه­ی آماری ،برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری 76

 

3-3-1-جامعه­ی آماری . 76

 

3-3-2-حجم نمونه 76

 

3-4-ابزار جمع آوری داده ها 77

 

3-4-1-روایی و پایایی ابزارهای سنجش . 80

 

3-4-1-1-روایی 80

 

3-4-1-2-پایایی . 80

 

3-5-روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 81

 

3-5-1-روش های آماری توصیفی . 81

 

3-5-2-روش های آماری استنباطی . 82

 

 

 

 

 

                                 فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه 84

 

4-1-توصیف شاخص های جمعیت شناختی 84

 

4-1-1-توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان 84

 

4-1-2-توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب دانشکده    85

 

4-1-3- توزیع فراوانی سن دانشجویان 86

 

4-1-4- توزیع فراوانی مقطع تحصیلیِ دانشجویان      87

 

4-1-5- توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی 88

 

4-2- توصیف متغیر های تحقیق . 89

 

4-2-1-عزت نفس 89

 

4-2-2-امید به آینده 91

 

4-2-2-انگیزش پیشرفت تحصیلی . 93

 

4-3-بررسی فرضیه های تحقیق 94

 

4-3-1-بررسی فرضیه ی اصلی . 94

 

4-3-2-بررسی فرضیه های فرعی . 95

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...