استاد مشاور:
دکتر مسعود باقری
بهمن ماه 1392
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول:طرح تحقیق
مقدمه 2
1-1-موضوع پژوهش 3
1-2-بیان مسئله . 3
1-3-اهمیت وضرورت انجام تحقیق . 6
1-4-فرضیه های پژوهش 9
1-4-1-فرضیهی اصلی 9
1-4-2-فرضیه های فرعی . 9
1-5-سؤال های تحقیق . 10
1-6-تعاریف مفاهیم مطرح شده در فرضیه های تحقیق 10
1-6-1-تعاریف مفهومی 10
1-6-2-تعاریف عملیاتی . 11
فصل دوم:پیشینه ی تحقیق
مقدمه 14
2-1-1-مفهوم امید . 15
2-1-2-نقش امید در زندگی و تحصیل 16
2-1-3-مؤلفه های امید . 17
2-1-4-برخی از عوامل تأثیر گذار بر امید . 18
2-1-4-1-شادی . 18
2-1-4-2-هدفمندی 19
2-1-4-3-رضایت از زندگی . 20
2-1-4-4-مثبت اندیشی 21
2-1-4-5-معنویت . 23
2-1-4-6-جامعه 24
2-1-5-راه های افزایش امید در جوان 25
2-1-6-پیشینهی تجربی امید به آینده 27
2-1-6-1-تحقیقات انجام شده درزمینهی امید به آینده در داخل کشور 27
2-1-6-2-تحقیقات انجام شده درزمینهی امید به آینده خارج از کشور 30
2-2-1-مفهوم عزت نفس 32
2-2-2-نیاز به عزت نفس 35
2-2-3-عزت نفس بالا و پایین 36
2-2-4-حیطه های عزت نفس . 38
2-2-4-1-عزت نفس اجتماعی 38
2-2-4-2-عزت نفس تحصیلی . 38
2-2-4-3-عزت نفس خانوادگی . 39
2-2-4-4-عزت نفس کلی 39
2-2-5-نقش عزت نفس در پیشرفت تحصیلی . 40
2-2-6-دلگرمی و افزایش عزت نفس. 41
2-2-7-کم رویی و کاهش عزت نفس . 42
2-2-8-توکل و ایجاد عزت نفس . 44
2-2-9-چهار عامل اساسی در رشد عزت نفس . 45
2-2-10-پیشینهی تجربی عزت نفس . 46
2-2-10-1-تحقیقات انجام شده درزمینهی عزت نفس در داخل کشور 46
2-2-10-2-تحقیقات انجام شده درزمینهی عزت نفس خارج از کشور 48
2-3-1-مفهوم انگیزه . 50
2-3-2-انگیزش پیشرفت 51
2-3-3-انگیزش پیشرفت تحصیلی . 53
2-3-4-علاقه و انگیزه. 55
2-3-5-تأثیر انگیزه بر یادگیری 56
2-3-6-هدف داشتن و ایجاد انگیزه 58
2-3-7-فشار آورها و تأثیر آنها بر انگیزه. 59
2-3-8-انگیزش بالا و تکالیف 60
2-3-9-انواع انگیزه . 62
2-3-10-نظریه ها 63
2-3-10-1-نظریه ی اسناد . 63
2-3-10-2-نظریهی انگیزش پیشرفت 64
2-3-10-3-نظریهی مازلو 64
2-3-10-4-نظریهی خود تعیین گری 65
2-3-11-پیشینهی تجربی انگیزش پیشرفت تحصیلی 66
2-3-11-1-تحقیقات انجام شده درزمینهی انگیزش پیشرفت تحصیلی در داخل کشور . 66
2-3-11-2-تحقیقات انجام شده درزمینهی انگیزش پیشرفت تحصیلی خارج از کشور . 69
2-4-چارچوب نظری تحقیق 71
2-5-مدل تحلیلی . 73
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه 75
3-1-روش تحقیق 75
3-2-متغیرهای مورد بررسی 76
3-3-جامعهی آماری ،برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری 76
3-3-1-جامعهی آماری . 76
3-3-2-حجم نمونه 76
3-4-ابزار جمع آوری داده ها 77
3-4-1-روایی و پایایی ابزارهای سنجش . 80
3-4-1-1-روایی 80
3-4-1-2-پایایی . 80
3-5-روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها 81
3-5-1-روش های آماری توصیفی . 81
3-5-2-روش های آماری استنباطی . 82
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 84
4-1-توصیف شاخص های جمعیت شناختی 84
4-1-1-توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان 84
4-1-2-توزیع فراوانی دانشجویان بر حسب دانشکده 85
4-1-3- توزیع فراوانی سن دانشجویان 86
4-1-4- توزیع فراوانی مقطع تحصیلیِ دانشجویان 87
4-1-5- توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان بر حسب مقطع تحصیلی 88
4-2- توصیف متغیر های تحقیق . 89
4-2-1-عزت نفس 89
4-2-2-امید به آینده 91
4-2-2-انگیزش پیشرفت تحصیلی . 93
4-3-بررسی فرضیه های تحقیق 94
4-3-1-بررسی فرضیه ی اصلی . 94
4-3-2-بررسی فرضیه های فرعی . 95