فهرست مطالب                                                                                         صفحه

 

فصل اول؛ کلیات پژوهش

 

چکیده 1

 

1-1- مقدمه 3

 

1-2- بیان مسئله 4

 

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق 6

 

1-4- اهداف و سوالات تحقیق 7

 

1-4-1- اهداف تحقیق. 7

 

1-4-2- سوالات پژوهش. 8

 

1-5- تعاریف مفهومی متغیرهای مورد پژوهش 8

 

1-6- تعاریف عملیاتی متغیرهای مورد پژوهش 10

 

1-7- محدودیت های تحقیق 11

 

فصل دوم؛ مبانی نظری و پیشینه پژوهش

 

بخش اول؛ یادگیری سازمانی 13

 

2-1- یادگیری؛ تعاریف و مفاهیم 13

 

2-2- اهمیت و ضرورت یادگیری 14

 

2-3- سطوح یادگیری در سازمان 15

 

2-3-1- یادگیری فردی. 15

 

2-3-2- یادگیری تیمی. 15

 

2-3-3- یادگیری فرابخشی. 16

 

2-3-4- یادگیری سازمانی. 16

 

2-4- مفاهیم و تعریف یادگیری سازمانی: 17

 

2-5- تاریخچه مفهوم یادگیری سازمانی 20

 

2-6- اهمیت یادگیری در سازمانها 121

 

2-7- مزایای یادگیری سازمانی 23

 

2-7-1 بهبود عملکرد. 23

 

2-7-2- بهبود خلاقیت و نو آوری در سازمان. 24

 

2-7-3- حفظ مزیت رقابتی. 24

 

2-7-4- توسعه سازمان. 25

 

2-7-5- توسعه مدیریت دانش. 25

 

2-8- مؤلفه های یادگیری سازمانی 25

 

2-8-1- چشم انداز مشترک. 26

 

2-8-2- فرهنگ سازمانی. 26

 

2-8-3- ساختار سازمانی. 27

 

2-8-4- یادگیری تیمی یا گروهی. 27

 

2-8-5- تفکر سیستمی . 27

 

2-8-6- توسعه شایستگی کارکنان. 28

 

2-8-7- استراتژی. 28

 

2-8-8- اشتراک دانش. 29

 

2-8-9- رهبری مشارکتی. 29

 

2-9- انواع یادگیری سازمانی 30

 

2-9-1- یادگیری انطباقی. 31

 

2-9-2- یادگیری پیشگیرانه (آینده نگر). 32

 

2-9-3- یادگیری عملی. 32

 

2-9-4- یادگیری تحلیلی. 32

 

2-9-5- یادگیری ترکیبی. 32

 

2-9-6- یادگیری ساختاری. 33

 

2-9-7- یادگیری نهادی. 33

 

2-9-8- یادگیری تک حلقه ای. 33

 

2-9-9- یادگیری دو حلقه ای. 34

 

2-9-10- یادگیری سه حلقه ای. 35

 

2-9-11- یادگیری ارثی. 35

 

2-9-12- یادگیری تجربی. 35

 

2-9-13- یادگیری نیابتی. 36

 

2-10- ویژگیهای یادگیری در سازمان ها 36

 

2-11- مدل های یادگیری در سازمانی 37

 

2-11-1-مدل یادگیری سازمانی دنتون. . 38

 

2-11-2-مدل یادگیری سازمانی مارکوات . 39

 

2-11-3-مدل یادگیری سازمانی توماس. . 39

 

2-11-4-مدل یادگیری سازمانی کراینتر و همکاران.. 41

 

2-12- موانع فراروی توسعه یادگیری در سازمان ها 41

 

2-12-1- عدم تمایل به یادگیری. 42

 

2-12-2- مقاومت در برابر تغییر. 43

 

2-12-3- موانع ساختاری. 43

 

2-12-4- موانع فرهنگی. 43

 

2-12-5- عدم تعهد مدیران به یادگیری عمیق. 44

 

2-12-6- باورهای مدیران. 44

 

2-12-7- سیاسی بودن محیط درونی سازمان. 44

 

2-12-8- عدم وجود استراتژی روشن. 44

 

2-12-9- فقدان اعتماد در سازمان. 45

 

2-12-10- عملکرد مداری و فقدان زمان یادگیری. 45

 

2-12-11- داشتن تفکر غیر سیستمی و جزئی نگر. 45

 

2-12-12- کاهش انگیزه های یادگیری. 46

 

2-12-13- محیط انحصاری و غیر رقابتی. 46

 

2-13- عوامل مؤثر بر توسعه یادگیری در سازمان ها 46

 

2-13-1- اعتماد سازمانی. 48

 

2-13-2- رهبری تحولی. 49

 

2-13-3- رهبری معنوی. 49

 

2-13-4- سرمایه اجتماعی. 50

 

2-13-5- هوش سازمانی. 51

 

2-13-6- فرهنگ سازمانی. 51

 

2-13-7- ساختار سازمانی. 52

 

2-13-8- توانایی‏های فردی (کارکنان یادگیرنده و خلّاق). 52

 

2-13-9- سرمایه فکری. 52

 

2-13-10- هوش هیجانی. 53

 

2-13-11- مدیریت کیفیت فراگیر. 53

 

2-14- سازمان های یادگیرنده 54

 

2-14-1- مفاهیم وتعاریف سازمان یادگیرنده.. 54

 

2-14-2- ویژگی های سازمان یادگیرنده. 56

 

2-14-3- تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادکیرنده.. 57

 

2-15- مدیریت دانش 61

 

2-16- دانش سازمانی 61

 

2-17- فرایند یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحب نظران مختلف 61

 

2-17-1- . فرایند یادگیری سازمانی هابز.. 61

 

2-17-2-. فرایند یادگیری سازمانی جانک مین چاو.. 63

 

2-17-3- فرایند یادگیری سازمانی هربرگ.. 64

 

2-17-4- فرایند یادگیری سازمانی کراسن 64

 

2-17-5- فرایند یادگیری سازمانی پاولوسکی 64

 

2-18- بخش دوم : تحقیقات 65

 

   2-18-1- تحقیقات داخلی 65

 

   2-18-2- تحقیقات خارجی 67

 

2-19- مدل مفهومی پژوهش 68

 

فصل سوم؛ روش پژوهش

 

3-1- نوع و روش پژوهش 72

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...