است)

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                               صفحه

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

چکیده- س‌

 

1-1- مقدمه- 2

 

1-2- بیان مسئله- 2

 

1-3- اهمیت وضرورت تحقیق- 4

 

1-4-هدف اصلی :- 5

 

1-4-1-اهداف فرعی:- 5

 

1-5-فرضیه اصلی :- 5

 

1-5-1-فرضیات فرعی:- 5

 

1-6-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها- 6

 

1-6-1-روش تحقیق- 6

 

1-7-روش گردآوری اطلاعات- 6

 

1-7-1-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات- 6

 

1-8-قلمرو زمانی تحقیق- 7

 

1-9-قلمرو مکانی تحقیق- 7

 

1-10-تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها- 7

 

1-11- 1)تعاریف نظری- 7

 

1-11-2) تعاریف عملیاتی واژه ها- 7

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2-1-مفهوم پدیده بی تفاوتی :- 10

 

2-2- نمادها، مظاهر و نشانه های بی تفاوتی سازمانی:- 11

 

2-3-عوامل و دلایل بی تفاوتی سازمانی :- 12

 

2-4- راهحل ها و راه کارهایی تحدید و تضعیف علل و عوامل ایجاد کننده بی تفاوتی سازمانی:- 15

 

2-5-پیشینه و بحث نظری در مورد بی تفاوتی(بی تفاوتی اجتماعی در ایران):   16

 

2-6-پشتوانه های نظری در دیدگاه جامعه شناسان- 19

 

2-7- مفهوم تفاوت فردی و ویژگی های شخصی در سازمان- 23

 

2-8-منشا تفاوت های فردی و عوامل تعیین کننده- 24

 

2-9-تفاو تهای فردی و شخصیت- 25

 

2-10-شخصیت و رفتار سازمانی- 28

 

2-11- تعهد سازمانی و عوامل موثر بر آن- 34

 

2-11-1-دو دیدگاه درباره تعهد سازمانی- 38

 

2-11-3-انواع تعهد سازمانی- 41

 

2-12-حمایت سازمانی- 46

 

2-12-1-نظریه حمایت سازمانی ادراک شده- 47

 

2-13-پیشینه تحقیق- 52

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

3- 1- مقدمه– 55

 

3- 2- نوع تحقیق– 55

 

3-3- روشها و ابزار گردآوری اطلاعات– 56

 

3-3-1- روش بررسی اسناد و مدارک- 56

 

3-3-2-روش میدانی- 56

 

3-4-مقیاسهای اندازه‌گیری متغیرها- 56

 

3- 5- مقیاس اندازه‌گیری نگرشها- 56

 

3-6-طرح تحقیق- 57

 

3-6-1-هدف مطالعه- 57

 

3-6-2- نوع مطالعه- 57

 

3-6-3-میزان دخالت محقق در پژوهش- 57

 

3-6-4- مکان بررسی: طبیعی و ساختگی- 57

 

3-6-5-واحد تجزیه و تحلیل:‌افراد ، زوجها، گروه ها، سازمانها- 58

 

3-6-6-افق زمانی: بررسی مقطعی در برابر بررسی دوره‌ای- 58

 

2-6-7-جامعه و نمونه آماری مورد پژوهش- 58

 

3-6-8- حجم نمونه آماری- 58

 

3- 6- 10- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها- 59

 

3- 6- 11- روشها و فنون آماری مورد استفاده برای تجزیه وتحلیل مشاهدات   59

 

3-7 -2 – سازگاری درونی سنجه ها- 60

 

3-6-2) آزمون پایایی- 60

 

3-7) روش تجزیه و تحلیل داده ها :- 61

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1)مقدمه- 63

 

4-2) بررسی ویژگی‌های جمعیت شناختی- 63

 

4-2-1 )جنسیت- 63

 

4-2-2) تاهل- Error! Bookmark not defined.

 

4-2-3 )سن- 64

 

4-2-4 )تحصیلات- 65

 

4-3) آزمون فرض نرمال بودن متغیرها:- 67

 

4-3- آزمون فرضیات تحقیق- 68

 

4-3-1- آزمون فرضیات پژوهش- 68

 

4-3-2- آزمون فرضیه اول- 69

 

4-3-3-آزمون فرضیه دوم- 70

 

4-3-4- آزمون فرضیه سوم تحقیق- 71

 

4-3-5- آزمون فرضیه اصلی دوم- 71

 

4-3-5- آزمون فرضیه چهارم- 72

 

4-3-5- آزمون فرضیه پنجم- 73

 

4-3-5- آزمون فرضیه ششم- 74

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1- مقدمه- 76

 

5-2-نتایج حاصل از آزمون سوالات تحقیق- 76

 

5-2-1- نتیجه حاصل از آزمون فرضیه اصلی اول:- 76

 

5-2-2- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول- 77

 

5-2-3- نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم- 79

 

5-2-4- نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم- 80

 

5-2-5- نتایج حاصل از آزمون فرضیه اصلی دوم- 81

 

5-2-6- نتایج حاصل از آزمون فرضیه چهارم- 83

 

5-2-7- نتایج حاصل از آزمون فرضیه پنجم- 84

 

5-2-8- نتایج حاصل از آزمون فرضیه ششم- 85

 

5-3)پیشنهادات- 86

 

5-3-1)پیشنهادات اجرایی- 86

 

5-3-2)پیشنهادات برای تحقیقا ت آتی- 86

 

منابع- 87

 

منابع فارسی- 87

 

منابع انگلیسی- 89

 

چکیده

 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر خصوصیات شخصی  و سازمانی در بی تفاوتی در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی (مطالعه موردی دانشگاه کاشان)می­باشد. این پژوهش توصیفی – پیمایشی  می باشد. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان دانشگاه کاشان به تعداد 440 نفر تشکیل داده­اند. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان، 205 نفر برآورد گردید و به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده  انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ ها پرسشنامه محقق ساخته 28 سوالی بوده که  روایی آن را اساتید راهنما و مشاور مورد تایید قرار دادند و پایایی آن به کمک روش ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 832/0بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق از  شاخص رگرسیون خطی به کمک نرم افزار SPSS نسخه 19 استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد از بین ویژگی های فردی موثر در بی تفاوتی سازمانی بی تفاوتی درونی با ضریب بتای 455/0 بیشترین نقش را داشته و مولفه های عدم شناخت نیازهای فردی و ادراک بی عدالتی در مرتبه های بعدی در بی تفاوتی سازمانی دارا می باشد. از بین ویژگی های سازمانی موثر در بی تفاوتی سازمانی نیز مولفه ضعف های ساختاری با ضریب بتای 350/0 بیشترین درصد پیش بینی را در بین سایر مولفه ها بر روی بی تفاوتی سازمانی دارا می باشد.

 

کلید واژه: بی تفاوتی سازمانی، ساختارسازمانی، ویژگی فردی، بی عدالتی ادراک شده   

 

  1-1- مقدمه

 

حالتی را که وقوع پدیده­های پیرامونی و مشخصاً تحقق یا عدم تحقق اهداف سازمانی(موفقیت و شکست سازمان) برای یک عضو یا گروهی از اعضا تفاوت نکند بی ­تفاوتی سازمانی نامیده می­شود. در سطح سازمانی ، افرادی که علاقه­ شغلی نداشته باشند، به تدریج در کار خود دچار فرسودگی شغلی و نهایتاً بی­تفاوت می­شوند(بهداد، 1381: 312). بی تفاوتی سازمانی برای افراد مخرب است و خلاقیت و ریسک­پذیری را سرکوب می کند( شاهین پور،2007: 42).

 

آن چه باعث تسلیم شدن و بی­تفاوت شدن افراد می­گردد، نارضایتی عمیق افراد به مدت طولانی است              ( اسلامی، 1387: 23). در دنیای سازمانی، پدیده­ بی ­تفاوتی ویژگی افرادی است که به مشاغل کسل کننده و تکراری مشغولند و در محیط کار خود به این واقعیت تسلیم می­شوند که چندان امیدی برای بهبود و پیشرفت وجود

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...