است)

 

فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                            صفحه

 

چکیده 1

 

فصل اول: کلیات تحقیق

 

1-1)مقدمه 3

 

1-2)بیان مساله: 3

 

1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق 5

 

1-4)اهداف تحقیق 7

 

1-4-1)هدف اصلی 7

 

1-4-2)اهداف فرعی 7

 

1-5)فرضیات تحقیق 8

 

1-5-1)فرضیه اصلی 8

 

1-5-2)فرضیات فرعی 8

 

1-6) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها 8

 

1-6-1)روش تحقیق 8

 

1-7) روش گردآوری اطلاعات 8

 

1-7-1) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 8

 

1-7-2) تعاریف عملیاتی 9

 

1-8)قلمرو زمانی تحقیق 9

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

2-1-1)مقدمه 11

 

2-1-2)ضرورت و اهمیت توانمندسازی 11

 

2-1-3)تعاریف توانمندسازی نیروی انسانی 12

 

2-1-3-1)توانمندسازی به عنوان تفویض اختیار 12

 

2-1-3-2)توانمندسازی به عنوان ایجاد انگیزش 13

 

2-1-3-3)توانمندسازی روان شناختی 13

 

2-1-4)منزلهای سه گانه فرآیند توانمندسازی 14

 

2-1-4-1)منزل اول: آغاز کار و جهت گیری 14

 

2-1-4-2)منزل دوم: تغییر و نومیدی 14

 

2-1-4-3)منزل سوم: پذیرش و پالایش 15

 

2-1-5)ریشه های توانمندسازی 15

 

2-1-5)رویکردهای توانمندسازی 17

 

2-1-5-1)رویکرد مکانیکی 17

 

2-1-5-2)رویکرد ارگانیکی 18

 

2-1-6)ابعاد توانمندسازی روان شناختی 20

 

2-1-6-1)احساس شایستگی 20

 

2-1-6-2)احساس مؤثر بودن 21

 

2-1-6-3) احساس معنی دار بودن 22

 

2-1-6-4)احساس خودمختاری 22

 

2-1-6-5)احساس اعتماد 23

 

2-1-7)مدل های توانمندسازی 23

 

2-1-7-1)مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس 23

 

2-1-7-2)مدل توانمندسازی باون ولاولر 24

 

2-1-7-3)مدل توانمندسازی اسپریتزر 26

 

2-1-7-4)مدل کویین و اسپریتزر 27

 

2-1-7-5)مدل والاس و استورم 28

 

2-1-7-6)مدل یا هیاملهم 29

 

2-1-7-7)مدل کونزاک 29

 

2-1-7-8)مدل توانمندسازی عبداللهی و نوه ابراهیم 29

 

2-1-8)شرایط زمینه ساز توانمندسازی کارکنان 31

 

2-1-8-1)داشتن اهداف و بینش روشن 31

 

2-1-8-2)ساختار سازمانی 31

 

2-1-8-3)نظام پاداش دهی 32

 

2-1-8-4)رشد حرفه ای کارکنان 32

 

2-1-8-5)دسترسی کارکنان به منابع 33

 

2-1-9)مزایای توانمندسازی 33

 

2-1-10)موانع توانمندسازی 34

 

2-1-11)اصول توانمندسازی 35

 

2-1-12)الزام های موردنیاز در فرآیند توانمندسازی کارکنان 36

 

2-2)یادگیری سازمانی 38

 

2-2-1) تفاوت آموزش و یادگیری 39

 

2-2-2) یادگیری در سازمان ها 40

 

2-2-3) انواع یادگیری سازمانی 41

 

2-2-3-1) یادگیری انطباقی 43

 

2-2-3-2)یادگیری پیشبینی کننده: 44

 

2-2-3-3)یادگیری ثانویه 44

 

2-2-3-4)یادگیری عملی: 45

 

2-2-4) سطوح یادگیری سازمانی 46

 

2-2-4-1)یادگیری فردی 46

 

2-2-4-2)یادگیری تیمی و گروهی 47

 

2-2-4-3)یادگیری فرابخشی 47

 

2-2-5)  برنامههای یادگیری در سازمانها 47

 

2-2-6) سازمان یادگیرنده و شکل گیری آن 49

 

2-2-7)  اجرای تئوری سازمان یادگیرنده 51

 

2-2-8) مراحل تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده 52

 

2-2-9)مدل های یادگیری سازمانی 56

 

2-2-10) چگونگی تبدیل سازمانهای دولتی به سازمانهای یادگیرنده 56

 

2-3)پیشینه تحقیق 63

 

2-3-1)مطالعات انجام گرفته در داخل کشور 63

 

2-3-2)مطالعات انجام گرفته در خارج کشور 64

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

 

 

3-1) مقدمه 68

 

3-2) روش تحقیق 68

 

3-3)جامعه آماری 68

 

3-4) نمونه آماری 68

 

3-4-1)روایی و پایایی (اعتبار) تحقیق 68

 

3-4-1-1) آزمون روایی 68

 

3-4-1-2) آزمون پایایی 69

 

3-5) متغیر های پژوهش 71

 

3-6) ابزار اندازه گیری 71

 

3-6-1- حجم نمونه آماری 73

 

3-7) روش گردآوری اطلاعات 74

 

3-8)روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 74

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1)مقدمه 77

 

4-2) بررسی ویژگی‌های جمعیت شناختی 77

 

4-2-1-جنسیت 77

 

4-2-2-  میزان تحصیلات 78

 

4-2-3 –  سن 79

 

4-2-4- سنوات خدمت: 80

 

4-3) آزمون فرض نرمال بودن متغیرها: 81

 

4-3- آزمون فرضیات تحقیق 82

 

4-3-1)فرضیه اصلی: 83

 

4-3-2)فرضیه فرعی اول: 84

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...