است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1)مقدمه 3
1-2)بیان مساله: 3
1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق 5
1-4)اهداف تحقیق 7
1-4-1)هدف اصلی 7
1-4-2)اهداف فرعی 7
1-5)فرضیات تحقیق 8
1-5-1)فرضیه اصلی 8
1-5-2)فرضیات فرعی 8
1-6) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها 8
1-6-1)روش تحقیق 8
1-7) روش گردآوری اطلاعات 8
1-7-1) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 8
1-7-2) تعاریف عملیاتی 9
1-8)قلمرو زمانی تحقیق 9
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1-1)مقدمه 11
2-1-2)ضرورت و اهمیت توانمندسازی 11
2-1-3)تعاریف توانمندسازی نیروی انسانی 12
2-1-3-1)توانمندسازی به عنوان تفویض اختیار 12
2-1-3-2)توانمندسازی به عنوان ایجاد انگیزش 13
2-1-3-3)توانمندسازی روان شناختی 13
2-1-4)منزلهای سه گانه فرآیند توانمندسازی 14
2-1-4-1)منزل اول: آغاز کار و جهت گیری 14
2-1-4-2)منزل دوم: تغییر و نومیدی 14
2-1-4-3)منزل سوم: پذیرش و پالایش 15
2-1-5)ریشه های توانمندسازی 15
2-1-5)رویکردهای توانمندسازی 17
2-1-5-1)رویکرد مکانیکی 17
2-1-5-2)رویکرد ارگانیکی 18
2-1-6)ابعاد توانمندسازی روان شناختی 20
2-1-6-1)احساس شایستگی 20
2-1-6-2)احساس مؤثر بودن 21
2-1-6-3) احساس معنی دار بودن 22
2-1-6-4)احساس خودمختاری 22
2-1-6-5)احساس اعتماد 23
2-1-7)مدل های توانمندسازی 23
2-1-7-1)مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس 23
2-1-7-2)مدل توانمندسازی باون ولاولر 24
2-1-7-3)مدل توانمندسازی اسپریتزر 26
2-1-7-4)مدل کویین و اسپریتزر 27
2-1-7-5)مدل والاس و استورم 28
2-1-7-6)مدل یا هیاملهم 29
2-1-7-7)مدل کونزاک 29
2-1-7-8)مدل توانمندسازی عبداللهی و نوه ابراهیم 29
2-1-8)شرایط زمینه ساز توانمندسازی کارکنان 31
2-1-8-1)داشتن اهداف و بینش روشن 31
2-1-8-2)ساختار سازمانی 31
2-1-8-3)نظام پاداش دهی 32
2-1-8-4)رشد حرفه ای کارکنان 32
2-1-8-5)دسترسی کارکنان به منابع 33
2-1-9)مزایای توانمندسازی 33
2-1-10)موانع توانمندسازی 34
2-1-11)اصول توانمندسازی 35
2-1-12)الزام های موردنیاز در فرآیند توانمندسازی کارکنان 36
2-2)یادگیری سازمانی 38
2-2-1) تفاوت آموزش و یادگیری 39
2-2-2) یادگیری در سازمان ها 40
2-2-3) انواع یادگیری سازمانی 41
2-2-3-1) یادگیری انطباقی 43
2-2-3-2)یادگیری پیشبینی کننده: 44
2-2-3-3)یادگیری ثانویه 44
2-2-3-4)یادگیری عملی: 45
2-2-4) سطوح یادگیری سازمانی 46
2-2-4-1)یادگیری فردی 46
2-2-4-2)یادگیری تیمی و گروهی 47
2-2-4-3)یادگیری فرابخشی 47
2-2-5) برنامههای یادگیری در سازمانها 47
2-2-6) سازمان یادگیرنده و شکل گیری آن 49
2-2-7) اجرای تئوری سازمان یادگیرنده 51
2-2-8) مراحل تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده 52
2-2-9)مدل های یادگیری سازمانی 56
2-2-10) چگونگی تبدیل سازمانهای دولتی به سازمانهای یادگیرنده 56
2-3)پیشینه تحقیق 63
2-3-1)مطالعات انجام گرفته در داخل کشور 63
2-3-2)مطالعات انجام گرفته در خارج کشور 64
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) مقدمه 68
3-2) روش تحقیق 68
3-3)جامعه آماری 68
3-4) نمونه آماری 68
3-4-1)روایی و پایایی (اعتبار) تحقیق 68
3-4-1-1) آزمون روایی 68
3-4-1-2) آزمون پایایی 69
3-5) متغیر های پژوهش 71
3-6) ابزار اندازه گیری 71
3-6-1- حجم نمونه آماری 73
3-7) روش گردآوری اطلاعات 74
3-8)روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 74
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1)مقدمه 77
4-2) بررسی ویژگیهای جمعیت شناختی 77
4-2-1-جنسیت 77
4-2-2- میزان تحصیلات 78
4-2-3 – سن 79
4-2-4- سنوات خدمت: 80
4-3) آزمون فرض نرمال بودن متغیرها: 81
4-3- آزمون فرضیات تحقیق 82
4-3-1)فرضیه اصلی: 83
4-3-2)فرضیه فرعی اول: 84