عنوان صفحه
چکیده.1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1- مقدمه 3
1-2- بیان مساله.4
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 5
1-4- اهداف تحقیق6
1-5- فرضیات تحقیق 7
1-6- تعریف مفاهیم و اصطلاحات تحقیق .7
فصل دوم مبانی نظری
2-1- مقدمه 18
2-2- تعریف مدیریت.18
2-3- فراگرد مدیریت19
2-4- مهارت.19
2-5- مدیریت آموزشی.21
2-6- اهداف مدیریت آموزش21
2-7-مدیران22
2-8- مهارت فنی22
2-9- مهارت انسان23
1-2-9- میرکمالی شاخصهای روابط انسانی.24
2-2-9- مبانی مهارت انسانی24
3-2-9- اجزا مهارت انسانی.25
2-10- مهارت ادراکی26
2-11- مهارتها، نقشها و وظایف مدیران27
1-2-11- بررسی و مرور دیدگاه های صاحبنظران در مورد مهارتها و نقشهای مدیران .27
1-1-2-11- مطالعات مینتزبرگ .27
2-2-12- نقشهای میان شخصی28
3-2-12- نقشهای اطلاعاتی28
4-2-12- نقشهای تصمیم گیری29
5-2-12- دسته‌بندی هلدیگل و اسکولوم.30
6-2-12- دیدگاه میرکمالی در مورد توانایی های مدیریت و رهبری آموزشی .31
7-2-12- نظریه رابرت کاتز37
1-7-2-12- مهارتهای فنی. 37
2-7-2-12 – مهارتهای انسانی 38
3-7-2-12-مهارتهای ادراکی39
2-13- ارزش نسبی مهارتها 39
2-14- مهارتهای دیگر40
1-2-14- مهارت سیاسی.41
2-2-14- مهارت تشخیصی.41
3-2-14- مهارت تحلیلی41
4-2-14- مهارت ارتباطی.42
4-2-14- 1- ارتباط در رویکرد های منابع انسانی.43
5-2-14- مهارت تصمیم گیری.44
5-2-14-1- سبک ارتباط44
6-2-14- مهارت مدیریت زمان .45
7 -2-14- مهارت‌های حرفه‌ای45
8-2-14- مهارت‌های میان‌فردی.46
9-2-14- مهارت‌های آموزشی46
10-2-14- مهارتهای ویژه.47
2-15- پیشرفت تحصیلی.47
1-2-15- تعریف پیشرفت تحصیلی 49
2-2-15- معیارهای پیشرفت تحصیلی50
3-2-15- عوامل مهم تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی.51
4-2-15- تقسیم بندی کلی عوامل تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی .55
5-2-15- بلوم55
2-16- وظایف مدیر مدرسه 56
2-17- تحقیقات انجام شده64
1-2-17- تحقیقات خارجی .64
2-2-17- تحقیقات داخلی .65
فصل سوم روش تحقیق
3-1- مقدمه.69
3-2- نوع و روش تحقیق69
3-3- جامعه آماری تحقیق .70
3-4- حجم نمونه و شیوه نمونه گیری تحقیق70
3-5-متغیرهای پژوهش.71
3-6-ابزار گردآوری اطلاعات72
3-7- روایی و پایایی پرسشنامه72
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده­ ها.74
3-9- آزمون کولموگروف – اسمیرنف (آزمون نرمال بودن) 75
1-3-9- ضریب همبستگی پیرسون.76
فصل چهارم یافته های تحقیق
4-1- مقدمه.78
4- 2- یافته­ های توصیفی .78
4-3- تحلیل توصیفی متغیر (مهارت مدیران)79
5-3 – بررسی نرمال بودن متغیرهای پژوهش.88
4-4 – رتبه­بندی مهارت­های سه گانه(فنی، انسانی و ادراکی) مدیران89
فرضیه اصلی:بین مهارت ­های سه­گانه(فنی،انسانی وادراکی) مدیران وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان. 91
فرضیه اول : بین مهارت فنی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.92
فرضیه دوم : بین مهارت انسانی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.93
فرضیه سوم : بین مهارت ادراکی مدیران و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.94
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات.
5-1- مقدمه.96
5-2- خلاصه تحقیق96
5-3- تبیین نتایج تجربی.97
5-3-1- یافته­ های توصیفی.97
5-3-2- از یافته­ های استنباطی97
5-4- نتایج نظری پژوهش99
5-5- پیشنهادات100
5-6- محدودیت­های تحقیق102
منابع و ماخذ فارسی103
منابع و ماخذ انگلیسی.108
ضمائم و پیوست ها .109
چکیده انگلیسی 131
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 1-1 نقشهای مدیریتی.28
جدول 3-1 ضرایب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی متغیرها .70
جدول 3-2 ضرایب آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی متغیرها .74
جدول 4-3 روایی و پایایی ابزار تحقیق74
جدول شماره 4-1 توزیع حجم نمونه برحسب مولفه­های مهارت­های فنی.79
جدول شماره 4-2 شاخص­های توصیفی مهارت­های فنی مدیران.80
جدول شماره 4-3 توزیع حجم نمونه برحسب مولفه­های مهارت­های انسانی82
جدول شماره 4-4 شاخص­های توصیفی مهارت­های انسانی مدیران83
جدول شماره 4-5 توزیع حجم نمونه بر حسب مولفه­های مهارت­های ادراکی.84
جدول شماره 4-6 شاخص­های توصیفی مهارت­های ادراکی مدیران85
جدول شماره 4-7 شاخص­های توصیفی مهارت­های سه­گانه مدیران.86
جدول شماره 4-8 شاخص­های توصیفی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان87
جدول4-9 آزمون کولموگروف – اسمیرنف88
جدول شماره 4-10 رتبه بندی مهارت­های سه گانه(فنی، انسانی و ادراکی)89
جدول شماره 4-11 نتیجه آزمون فریدمن در رتبه بندی مهارت های سه­گانه مدیران90
جدول شماره 4-12 نتایج آزمون t .90
جدول 4-13 نتایج آزمون ضریب همبستگی 91
جدول 4-14 نتایج آزمون ضریب همبستگی92
جدول4-15 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه .93
جدول4-16 نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه .94
























فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار شماره 4-1: هیستوگرام فراوانی مهارت­های فنی مدیران.81
نمودار شماره 4-2: هیستوگرام فراوانی مهارت­های انسانی83
نمودار شماره 4-3: هیستوگرام فراوانی مهارت­های ادراکی مدیران85
نمودار شماره 4-4: هیستوگرام فراوانی مهارت­های سه­گانه مدیران.86
نمودار شماره 4-5: هیستوگرام فراوانی پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان87

















فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 3-1 : میزان نسبی مهارتهای مورد نیاز در رده های مختلف مدیریت.40












چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مهارتهای مدیران با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ابهر به روش توصیفی – همبستگی در میان مدارس ابتدایی بین مدیران و دانش آموزان شهرستان ابهر انجام شده است جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران و دانش آموزان ابتدایی شهرستان ابهر می باشد که در سال اجرای پژوهش (94-93) مشغول به تحصیل و مدیریت می باشند . مطابق آمار ارائه شده از واحد آمار آموزش وپرورش ابهر تعداد 102 مدیر که 28 زن و 74 مرد و 13500 نفر
دانش آموز می باشند. باتوجه به این که تعداد جمعیت آماری مدیران نسبتاً پایین می­باشد بنابه صلاحدید استاد راهنما تمامی مدیران جهت پاسخگویی به پرسشنامه انتخاب شدند؛ یعنی از روش سرشماری یا تمام شماری برای جمع­آوری اطلاعات استفاده شده است. و برای جهت برآورد حجم نمونه دانش آموزان از روش برآورد حجم نمونه کوکران (Cochran) استفاده شده است که نمونه ای با ضریب اطمینان 5 درصد و سطح معنی داری 95 درصد ،374نفر از جامعه آماری بر آورد گردیدکه برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه مهارتی مخصوص مدیران و پیشرفت تحصیلی برای دانش آموزان شده است که بر اساس یافته های پژوهش میانگین عملی مهارت

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...