:بین رتبه بندی صورت گرفته در این تحقیق با رتبه بندی سازمان بورس همبستگی وجود ندارد.
:بین رتبه بندی صورت گرفته در این تحقیق با رتبه بندی سازمان بورس همبستگی وجود دارد.
آزمون مورداستفاده : آزمون همبستگی رتبه ای اسپیرمن
جدول۴- ۳۱- آزمون همبستگی
رتبه بندی کوتاه مدت | رتبه بندی میان مدت | رتبه بندی بلند مدت | رتبه بندی بورس | |||
Spearman’s rho | رتبه بندی بورس | عدد همبستگی | .۲۶۴* | .۲۵۸* | .۲۵۶* | ۱٫۰۰۰ |
Sig. | .۰۳۲ | .۰۳۵ | .۰۳۶ | . | ||
تعداد | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ |
در جدول ۴-۷ مشاهده می شود که سطح معناداری مربوط به هر زوج آزمودنی رتبه بندی بورس و رتبه بندی های کوتاه ، بلند و میان مدت، کمتر از مقدار خطای آزمون =۰/۰۵ است که فرض صفر مربوطه برای هر زوج آزمودنی رد می شود. یعنی:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بین رتبه بندی بورس و رتبه بندی کوتاه مدت همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد. یعنی با افزایش رتبه سرمایه گذاری کوتاه مدت رتبه آن در بورس نیز افزایش می یابد.
بین رتبه بندی بورس و رتبه بندی میان مدت همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد. یعنی با افزایش رتبه سرمایه گذاری میان مدت رتبه آن در بورس نیز افزایش می یابد.
بین رتبه بندی بورس و رتبه بندی بلند مدت همبستگی مثبت معنی دار وجود دارد. یعنی با افزایش رتبه سرمایه گذاری بلند مدت رتبه آن در بورس نیز افزایش می یابد.
و با توجه به اینکه عدد همبستگی مربوط به سرمایه گذاری کوتاه مدت بزرگتر از بقیه است می توان گفت همبستگی رتبه بندی در بورس با کوتاه مدت بیشتراست. سپس با میان مدت و در نهایت با بلند مدت .
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵- ۱- مقدمه
این فصل خلاصهای از فرضیات و یافتههای کلیدی جهت تحقیق کنونی را ارائه میدهد. همچنین در این فصل دستاوردهای نهایی و محدودیتهای تحقیق بررسی شده و سپس پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی ارائه میگردد.
بهبود در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار نتیجه استفاده بهینه از اطلاعات منتشر شده در بازار سرمایه کشور می باشد که برای اخذ تصمیم مناسب نیاز به شناخت معیارهای موثر نیز می باشیم.
در این راستا مدیریت نهادهای مالی در بازار سرمایه کشور به دنبال راهکارهایی هستند تا پس از کسب شناخت نسبت به معیارهای مورد نظر، بتوانند شرکت های برتر بازار را بر اساس این معیارها و اطلاعات منتشره آنها رتبه بندی نمایند تا پیش بینی مناسبی از آینده بتوانند ایجاد نمایند.
فرایند تحلیل شبکه ای از تکنیک های جدید پیش بینی و تصمیم گیری است که پس از بررسی های فراوان با توجه به مزایای قابل توجه آن از جمله توجه به وابستگی بین معیارها،و عیوب کمتر نسبت به روش های مشابه، مورد توجه و استفاده قرار گرفت.