فهرست مطالب
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده… 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1 مقدمه 3
1- 2 طرح مساله 4
1-3 اهمیت و ضرورت مساله 5
1-4 سوال پژوهش . 6
1-5 اهداف پژوهش 7
1-6 فرضیات 7
1-7 پیشنه تحقیق 7
1-7-1 پیشینه پژوهش در خارج از کشور 10
1-7-2 : پیشنه تحقیق در داخل کشور 11
1-8 روند یابی پژوهش 12
1-8-1 روش پژوهش . 12
1-8-2 ابزار گرد آوری داده ها . 12
1-8-3 جامعه آماری 13
1-8-4 روایی 13
1-9 مشکلات تحقیق 13
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
2-1 مقدمه 15
2-2 مروری بر مفاهیم اصلی . 15
گردشگری . 15
انواع گردشگری . 15
انواع گردشگری از نظر مکان مقصد 16
انواع گردشگری از نظر موضوع 16
اصول گردشگری پایدار . 17
اهداف گردشگری پایدار . 17
تعریف آژانس گردشگری 17
تورهای ورودی . 18
درجه بندی آژآنس های گردشگری ورودی . 18
مفهوم بازاریابی 18
مفهوم بازاریابی گردشگری . 18
گردشگری الکترونیک . 19
سیستم هوشمند . 19
گردشگری هوشمند 20
ابزارهای گردشگری هوشمند . 20
فصل سوم: خصوصیات منطقه مورد مطالعه
3-1 مقدمه . 25
3-2 موقعیت جغرافیای تهران . 27
3-3 شرایط آب و هوایی تهران . 28
3-4 آب و هوای شهر تهران 28
3-5 جاذبه ای گردشگری شهر تهران 29
3-6 مناطق مختلف تهران 30
3-7 اطلاعات در مورد آژآنس های گردشگری در ایران و تهران 31
3-7-1 تعداد کل آژانس هاس گردشگری در ایران و تهران . 31
3-7-2 تعداد آژآنس های گردشگری ورودی در تهران 31
3-7-3 پراکندگی آژانس های ورودی فعال در تهران 32
فصل چهارم: یافته های پژوهش
4-1 مقدمه . 35
4-2 بررسی نمونه به تفکیک جنسیت 35
4-3 برررسی نمونه به تفکیک گروه سنی. 36
4-4 بررسی نمونه به تفکیک تحصیلات 36
4-5 بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند . 37
4-6 بررسی سوالات پرسشنامه پژوهش . 37
4-6-1 بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری 37
4-6-2 بررسی نمونه به لحاظ میزان تاثیر توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود
به رقابت بین المللی 38
4-6-3 بررسی نمونه به تفکیک میزان آشنایی با مفهوم گردشگری الکترونیک. 39
4-6-4 بررسی نمونه به تفکیک میزان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند. 40
4-6-5 بررسی نمونه به تفکیک زمان آشنایی با مفهوم گردشگری هوشمند 41
4-6-6 بررسی نمونه به تفکیک میزان آشنایی با ابزارهای هوشمند بازاریابی 42
4-6-7 بررسی نمونه به تفکیک میزان مجهز بودن به ابزارهای هوشمند. 42
4-6-8 بررسی نمونه به تفکیک میزان استفاده از ابزارهای هوشمند 43
4-6-9 بررسی نمونه به تفکیک میزان جذب مشتریان با بهره گرفتن از ابزارهای هوشمند. 44
4-6-10 بررسی نمونه به تفکیک میزان پیش بینی جذب مشتریان با استفاده ازابزارهای هوشمند در آینده. 45
4-6-11 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی. 45
4-6-12 بررسی نمونه به تفکیک میزان آشنایی مسئولین با بازاریابی هوشمند. 46
4-6-13 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر آشنایی مسئولین بابازاریابی هوشمند در توسعه و فروش. 47
4-6-14 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر ترغیب و تشویق گردشگران
خارجی. 48
4-6-15 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر توسعه گردشگری یک کشور. 49
4-6-16 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی 50
4-6-17 بررسی نمونه به تفکیک میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری.51
4-6-18 بررسی نمونه به تفکیک میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش
در آمد ارزی و فروش آژانسها.51
4-6-19 بررسی نمونه به تفکیک میزان استفاده از روش های بازاریابی هوشمند 52
4-6-20 بررسی روش های بازاریابی هوشمند موثرتر و کاربردی تر 53
4-6-21 بررسی و پیش بینی روش های بازاریابی هوشمند برای توسعه سریع گردشگری در آینده 54
4-6-22 روش های ترجیحی بازاریابی در شرکت های بررسی شده. 55
4-6-23 بررسی شبکه های اجتماعی مورد استفاده در آژانس های گردشگری بررسی شده 56
4-6-24 بررسی تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری بین المللی و داخلی 56
4-6-25 تحلیل نظرات و پیشنهادات ارائه شده در راستای توسعه بازاریابی و گردشگری هوشمند. 57
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 مقدمه 60
5-2 آزمون فرضیات . 60
5-3 نتیجه گیری . 62
5-4 ارائه پیشنهادات . 63
5-5 پیشنهاد برای آینده . 63
منابع . 64
خلاصه انگلیسی 69
پرسشنامه پژوهش . 70
فهرست جدول ها صحفه
جدول شماره 3-1 میانگین ماهانه پارامترهای اقلیمی ایستگاه تهران مهرآباد از بدو تاسیس. 28
جدول شماره 3-2 فراوانی و درصد آژانس های مسافرتی در تهران 31
جدول شماره -33 : فراوانی و درصد آژانس های ورودی در تهران 31
جدول شماره 3-4: فراوانی آژانس های ورودی در مناطق 22 گانه شهر تهران . . 32
جدول شماره 4-1 : جدول فراوانی پاسخ گویان بر اساس جنیست . 35
جدول شماره 4-2 : جدول فراوانی پاسخ گویان به تفکیک گروه سنی. 36
جدول شماره 4-3 : جدول فراوانی پاسخ گویان بر اساس تحصیلات . 36
جدول شماره 4-4 : جدول فراوانی به تفکیک میزان آشنایی با مفهوم گردشگری . 37
جدول شماره 4-5 : جدول فراوانی میزان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه گردشگری 38
جدول شماره 4-6 :جدول فراوانی میزان تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یک کشور در ورود به رقابت بین المللی 39
جدول شماره 4-7 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند 40
جدول شماره 4-8 : جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند. 41
جدول شماره 4-9 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با مفهوم گردشگری هوشمند 41
جدول شماره 4-10 جدول فراوانی میزان آشنایی پاسخ گویان با ابزارهای هوشمند. 42
جدول شماره 4-11 جدول فراوانی میزان مجهز بودن شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند . 43
جدول 4-12 جدول فراوانی میزان استفاده شرکت های گردشگری به ابزارهای هوشمند 44
جدول شماره4-13 جدول فراوانی میزان جذب گردشگر با ابزارهای هوشمند 44
جدول شماره 4-14 فراوانی پیش بینی جذب مشتری باابزارهای هوشمند در آینده 45
جدول شماره 4-15 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در جذب گردشگر خارجی . 46
جدول شماره 4-16 جدول فراوانی میزان آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند 47
جدول شماره 4-17 جدول فراوانی میزان تاثیر آشنایی مسیولین با بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری ایران 48
جدول شماره 4-18 جدول فراوانی میزان آشنایی تاثیر توسعه گردشگری هوشمند بر تشویق گردشگران خارجی 49
جدول شماره 4-19 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری کشور 50
جدول شماره 4-20 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند بر ارز آوری از طریق گردشگری ورودی. 50
جدول شماره 4-21 جدول فراوانی میزان استفاده آژانس ها از روش بازاریابی هوشمند برای بازاریابی گردشگری 51
جدول شماره 4-22 جدول فراوانی میزان تاثیر صرف بودجه در زمینه تبلیغات و بازاریابی هوشمند میتواند درافزایش
در آمد ارزی و فروش آژانسها . 52
جدول شماره 4-23 : جدول فراوانی میزان استفاده از روش های بازاریابی هوشمند در آژانس های گردشگری 52
جدول شماره 4-24 جدول فراوانی میزان روش های کاربردی و موثر بازاریابی هوشمند. 54
جدول شماره 4 -25 : جدول فراوانی پیش بینی روش های بازاریابی هوشمند در توسعه گردشگری در آینده 55
جدول شماره 4-26 جدول فراوانی روش های ترجیحی بازاریابی در آژانس های بررسی شده . 55
جدول شماره 4-27 جدول فراوانی شبکه های اجتماعی استفاده شده در آژانس های بررسی شده 56
جدول شماره 4-28 جدول فراوانی میزان تاثیر بازاریابی هوشمند در گردشگری داخلی و بین المللی 57
فهرست نقشه ها
نقشه شماره 3-1 ایران 26
نقشه شماره 3-2 تهران . 27
نقشه 3-3 : مناطق 22 گانه تهران . 31
فهرست نمودار
نمودار 1-1 : نسل های وب 9
پیوست
پیوست شماره 1 : پرسشنامه پژوهش . 70