عنوان صفحه
چکیده .1
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1- مقدمه2
1-2- بیان مسأله 2
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش7
1-4- اهداف پژوهش .8
1- 5- فرضیه های پژوهش 9
1-6- مدل مفهومی تحقیق .10
1-7- تعریف نظری و عملیاتی متغیرها .10
1-7-1- تعریف عملیاتی استراتژی مدیریت تعارض 10
1-7-1-1- تعریف مفهومی استراتژی تحکم(اعمال قدرت) . 11
1-7-1-2- تعریف عملیاتی استراتژی تحکم(اعمال قدرت) .11
1-7-1-3- تعریف مفهومی استراتژی حل مساله(تشریک مساعی) 11
1-7-1-4- تعریف عملیاتی استراتژی حل مساله(تشریک مساعی) .11
1-7-1- 5- تعریف مفهومی استراتژی مصالحه (سازش) 11
1-7-1-6- تعریف عملیاتی استراتژی مصالحه(سازش) . 11
1-7-1-7- تعریف مفهومی استراتژی اجتناب(احتراز) .12
1-7-1-8- تعریف عملیاتی استراتژی اجتناب(احتراز) .12
1-7-1-9- تعریف مفهومی استراتژی انعطاف(مدارا) 12
1-7-1-10-تعریف عملیاتی استراتژی انعطاف(مدارا) .12
1-7-1-11-تعریف مفهومی خلاقیت و نوآوری.12
1-7-1-12 تعریف عملیاتی خلاقیت و نوآوری13
فصل دوم : ادبیات پژوهش
2-1- مقدمه.15
2-2- مفهوم تعارض16
2-3- مدیریت تعارض.17
2-4- تکامل تدریجی مدیریت تعارض.18
2- 5- دیدگاه های متفاوت نسبت به تعارض.19
2-6- نگرش نوین نسبت به تعارض.20
2-7- تعارض و مدیریت آن از دیدگاه اسلام21
2-8- اشاره روان شناسان به تعارض21
2-8-1- تعارض جاذب- جاذب22
2-8-2- تعارض دافع- دافع.22
2-8-3- تعارض جاذب- دافع.22
2-9- مدلهای مدیریت تعارض22
2-10- فرایند تعارض24
2-11- سطوح تعارض.25
2-12- تحلیل نظام گرای تعارض سازمانی26
2-13- عوامل تعارض زا در سازمان.27
2-14- تعارض نقش.28
2– 15- تعارضات ساختاری .29
2-16- تعارض میان فردی و سلامت روان.29
2-17- تعارضهای هیجانی.30
2-17-1- گرایشهای عصبی31
2-18- علل بروز تعارض32
2-19- ارزیابی منشأ تعارضات سازمانی33
2-20- محاسن و معایب تعارض34
2-20-1- محاسن34
2-20-2- معایب34
2-21- سبک های عمومی مدیریت تعارض 35
2-21-1- تحکم (اعمال قدرت ) .36
2-21-1-1- نتایج تحکم .38
2-21-2- حل مساله(تشریک مساعی) 38
2-21-2-1- روش های حل مساله(تشریک مساعی) .39
2-21-2-2- شرایط مواجهه .41
2-21-2- 3- نتایج مواجهه.41
2-21-3- سازش یا مصالحه 42
2-21-3-1- روش های سازش42
2-21-3-2- شرایط استفاده از روش مصالحه .43
2-21-3-3- نتایج مصالحه 44
2-21-4- اجتناب یا احتراز.44
2-21-4-1- شرایط استفاده از احتراز .45
2-21-5- انعطاف (مدارا) 46
2-21-5-1- روش های مدارا.46
2-21-5-2- شرایط استفاده از روش مدارا 46
2-21-5-3- نتایج استفاده از مدارا 47
2-22- معنا و مفهوم خلاقیت 48
2-23- تعریف خلاقیت49
2-24- نظریه های خلاقیت .52
2-24-1- خلاقیت به عنوان ودیعه الهی .52
2-24-2- خلاقیت به عنوان دیوانگی 53
2-24-3- خلاقیت بعنوان نبوغ شهودی 54
2-24-4- خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی .54
2-24- 5- نظریه تداعی گرایی 55
2-24-6- نظریه گشتالت .55
2-24-7- نظریه روانکاوی .55
2-24-8- نظریه انسانگرایی کارل راجرز وآبراهام مازلو .57
2-24-9- نظریه تحلیل عوامل گیلفورد 58
2-24-10- نظریه رشد روانی – اجتماعی اریک اریکسون .59
2-24-11- نظریه سینکتیکز یا بدیعه پردازی گوردون 60
2-24-12- ارتباط خلاقیت با هوش . 61
2- 25- خلاقیت و عملکرد نیمکره های مغز .65
2-26- ویژگیهای شخصیتی و خصوصیات افراد خلاق 67
2-27- تخیل بسترخلاقیت .70
2- 28- خلاقیت در موج سوم 70
2- 29- خلاقیت به عنوان فرآیند 71
2-30- خلاقیت استعدادی برای تمام عمر 74
2-31- پیشینه های تحقیقاتی داخل کشور 76
2-32- تحقیقات خارج از کشور .79
فصل سوم : روش تحقیق
3-1- مقدّمه .82
3-2- توصیف آزمودنی های تحقیق(جامعه و نمونه آماری)82
3-2-1- جامعه تحقیق 82
3-2-2- روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه .82
3-3- روش تحقیق 83
3-4- روش گرد آوری اطّلاعات 84
3- 5- ابزار گرد آوری اطّلاعات .84
3-6- روایی (اعتبار) پرسشنامه .86
3-7- پایایی (قابلیت اطمینان) پرسشنامه .87
3-8 – روش های جهت تجزیه و تحلیل اطّلاعات 89
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدّمه 91
4-2- بررسی توصیفی داده ها 91
4-3 – یافته های استنباطی .96