امضاء

ازمحضر جناب آقای دکتر وحید تأدیبی در مقام استاد راهنمای یک و آقای دکتر عبدالحسین پرنو در مرتبه استاد راهنمای دو که از راهنمایی­های ارزنده ایشان در تمامی مراحل این تحقیق بهرمند گردیده­ام کمال تشکر را دارم.
سپاسگذار کسانی هستم که سراغاز تولد من هستند. از یکی زاده می­شوم و از دیگری جاودانه، نه می­توانم موهایشان را که در راه عزت من سفید شد، سیاه کنم و نه برای دست­های پینه بسته شان که ثمره تلاش برای افتخار من است، مرهمی دارم. پروردگارا توفیقم ده که هر لحظه شکرگزارشان باشم و ثانیه­های عمرم را در عصای دست بودنشان بگذرانم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همچنین از تمامی دوستان و همکلاسی­ها از جمله آقایان احسان حسینی بیدختی، حمزه متقی، یعقوب مرادی و آزاد محمدی که در تهیه و تدوین این پروژه مرا یاری کرده ­اند تشکر و قدردانی می­کنم.
تقدیم به
قهرمان زندگی­ام همسر صبور و مهربانم
و
به خالق زیباترین لحظه های زندگیم، دخترم نگار
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر دو نوع برنامه تمرینی ۴ هفته­ای مقاومتی و پلیومتریک بر عملکرد فوتبالیست­های پسر ۱۵تا ۱۷ سال بوده است. به همین منظور تعداد ۳۰ نفر از دانش ­آموزان فوتبالیست عضو تیم‌های آموزشگاهی استان کرمانشاه به صورت تصادفی به سه گروه ۱۰ نفری که شامل گروه پلیومتریک، قدرتی (با وزنه) و گواه تقسیم شدند. قد، وزن، درصدچربی، پرش عمودی، قدرت بیشینه (دینامومتر) و چابکی ایلی­نویز در روز اول پیش آزمون اندازه ­گیری شد. درروز دوم پیش­ آزمون رکوردهای دوسرعت ۳۶ متر و تست استقامتی یویو ثبت گردید. سپس دو گروه مقاومتی و پلیومتریک به مدت ۴ هفته (سه جلسه در هفته) به تمرینات منتخب مقاومتی و پلیومتریک همراه بازی فوتبال و همچنین گروه گواه به تمرینات تخصصی فوتبال همراه بازی فوتبال پرداختند. کل زمان تمرین برای هر سه گروه ۶۵ الی ۸۵ دقیقه بود. پس از پایان دوره تمرینی، اندازه ­گیری­ها و آزمون­های پس آزمون همانند پیش آزمون به ترتیب در دو روز به عمل آمد و داده ­های خام بوسیله آمار توصیفی و استنباطی کلوموگرف– اسمیرنوف، آنالیز واریانس یک طرفه، آنالیز واریانس با اندازه­ های تکراری، آزمون t جفت شده وآزمون تعقیبی توکی به شرح زیر مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت: ۱- هر سه گروه در فاکتور­های سرعت دویدن، توان انفجاری و چابکی پیشرفت معنی­داری از پیش آزمون به پس آزمون داشته اند (۰۵/۰p<). 2- تمرینات پلیومتریک و قدرتی هر دو به صورت معنی­داری باعث افزایش قدرت بیشینه شده ­اند اما تمرینات تخصصی فوتبال (گروه گواه) تاثیر معنی­داری برفاکتور قدرت بیشینه نداشته است. ۳- توان هوازی دردو گروه، پلیومتریک و گواه افزایش معنی‌داری داشته اما در گروه قدرتی افزایش معنی داری دیده نشد. نتیجه: ترکیب تمرینات پلیومتریک با تمرینات تخصصی فوتبال در پژوهش حاضر نسبت به روش­های دیگر موجب افزایش مطلوب­تری در عملکرد فوتبالیست­های نوجوان شده است در نتیجه می­توان در جهت افزایش فاکتور­های سرعت، چابکی، توان انفجاری، قدرت بیشینه و توان هوازی از تمرینات پلیومتریک استفاده نمود.

واژگان کلیدی: تمرین قدرتی، تمرین همزمان، فوتبال، پلایومتریک

فهرست مطالب
عنوان صفحه

۱-۱- مقدمه و بیان مسئله ۲
۱-۲- مبانی نظری پژوهش ۵
۱-۲-۱- مقدمه ۵
۱-۲-۲- مبانی علم تمرین ۵
۱-۲-۳- اصول تمرین ۶
۱-۲-۴- متغیرهای تمرین ۶
۱-۲-۴-۱- حجم تمرین ۶
۱-۲-۴-۲- شدت تمرین ۷
۱-۲-۴-۳- تراکم (فراوانی) تمرین ۷
۱-۲-۴-۴- مدت تمرین ۸
۱-۲-۵- قلمرو تمرین ۸
۱-۲-۶- اصل اضافه بار- اصل ویژگی ۸
۱-۲-۷- کاربردتمرین­های قدرتی و پلایومتریک در فوتبال ۹
۱-۲-۸- سازگاری­های حاصل از اجرای تمرین­های قدرتی و پلایومتریک ۱۳
۱-۲-۸-۱- سازگاری ساختاری و عضلانی تمرین قدرتی و پلایومتریک ۱۳
۱-۲-۸-۲- سازگاری دستگاه عصبی تمرین قدرتی و پلایومتریک ۱۵
۱-۲-۹- آماده ­سازی در فوتبال ۱۷
۱-۲-۹-۱- نقش قدرت، سرعت و توان در فوتبال ۱۷
۱-۲-۹-۲- بهبود سرعت و قدرت توسط تمرینات قدرتی و پلیومتریک ۱۷
۱-۲-۱۰- چابکی در فوتبال ۱۸
۱-۳- پیشینه تحقیق ۱۸
۱-۳-۱- پژوهش­های انجام شده در داخل کشور ۱۸
۱-۳-۲- پژوهش­های انجام شده در خارج از کشور ۲۲
۱-۴- ضرورت اجرای پژوهش ۲۷
۱-۵- اهداف پژوهش ۲۸
۱-۵-۱- هدف کلی پژوهش ۲۸
۱-۵-۲- اهداف اختصاصی ۲۸
۱-۷- متغیرهای پژوهش ۲۹
۱-۷-۱- متغیر مستقل ۲۹
۱-۷-۲- متغیرهای وابسته ۲۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...