ارائه خدمات خودپرداز و
رضایت مشتریان
۲۰۰
۴۴۷/۰
۱۹۹/۰
۰۰۰/۰
تائید فرضیه
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه اصلی تحقیق کوچک تر از پنج صدم می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 رد و فرض H1تایید می شود و این رابطه معنی دار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر ارائه خدمات خودپرداز و رضایت مشتریان ۷/۴۴ + درصد می باشد که این بیان گر رابطه مستقیم بین دو متغیر می باشد. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۹۹/۰ می باشد که این نشان می دهد که ارائه خدمات خودپرداز به میزان ۹/۱۹ درصد می تواند رضایت مشتریان را پیش بینی کند.
فرضیه فرعی سوم: بین ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان رابطه وجود دارد.
بین ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان ارتباط معناداری وجود ندارد :
بین ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان ارتباط معناداری وجود دارد :
جدول۴-۱۴) ضریب همبستگی بین ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان
متغیر ها
تعداد
میزان ضریب همبستگی
ضریب تعیین
سطح معنی داری
نتیجه
ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان
۲۰۰
۳۷۵/۰
۱۴۰/۰
۰۰۰/۰
تائید فرضیه
با توجه به جدول مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری بدست آمده برای آزمون ضریب همبستگی پیرسون فرضیه اصلی تحقیق کوچک تر از پنج صدم می باشد، به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض H0 رد و فرض H1تایید می شود و این رابطه معنی دار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر ارائه خدمات پایانه های فروش و رضایت مشتریان ۵/۳۷ + درصد می باشد که این بیان گر رابطه مستقیم بین دو متغیر می باشد. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر برابر با ۱۴۰/۰ می باشد که این نشان می دهد که ارائه خدمات پایانه های فروش به میزان ۱۴ درصد می تواند رضایت مشتریان را پیش بینی کند.
فرضیه فرعی چهارم: بین ارائه خدمات تلفنبانک و رضایت مشتریان رابطه وجود دارد.
بین ارائه خدمات تلفنبانک و رضایت مشتریان ارتباط معناداری وجود ندارد :
بین ارائه خدمات تلفنبانک و رضایت مشتریان ارتباط معناداری وجود دارد :
جدول۴-۱۵) ضریب همبستگی بین ارائه خدمات تلفنبانک و رضایت مشتریان
متغیر ها
تعداد
میزان ضریب همبستگی
ضریب تعیین
سطح معنی داری
نتیجه
ارائه خدمات تلفنبانک و رضایت مشتریان