۲۷٫۵۱
نمودار( ۵-۱) وسیله استفاده برای سرویس مدرسه براساس فرم شهر
- اطلاعات جدول (۵-۴ )و نمودار( ۵-۱) نشان می دهد که، درصد خانوارهایی که از وسیله نقلیه ی عمومی و پیاده جهت رفتن به مدرسه استفاده می کنند در فرم فشرده بیشتر از فرم پراکنده و درصد خانوارهایی که از وسیله ی نقلیه ی شخصی استفاده می کنند در فرم پراکنده بیشتر از فرم فشرده است.
نمودار( ۵-۲) مقایسه دلیل استفاده از وسیله شخصی براساس فرم شهر
- اطلاعات جدول (۵-۴) و نمودار (۵-۲)نشان می دهد که، درصد خانوارهایی که به دلیل رفاه بیشتر و یا مسیرنامناسب(عدم ایمنی در مسیر) از وسیله شخصی استفاده می کنند در فرم فشرده بیشتر از فرم پراکنده و درصد خانوارهایی که به دلیل کمبود وسیله نقلیه ی عمومی و طولانی بودن مسیر از وسیله شخصی استفاده
می کنند در فرم پراکنده بیشتر از فرم فشرده است.
نمودار (۵-۳) مقایسه مهمترین دلیل رفتن به مرکز شهر براساس فرم شهر
- اطلاعات جدول( ۵-۴) و نمودار( ۵-۳ )نشان می دهد که، درصد خانوارهایی که به دلیل تفریح و اداری به مرکز شهر می روند در فرم فشرده بیشتر از فرم پراکنده و درصد خانوارهایی که به دلیل مراجعه به بانک و موارد درمانی و خریدبه مرکز شهر می روند در فرم پراکنده بیشتر از فرم فشرده است.
نمودار(۵-۴)مقایسه وسیله جهت رفتن به مرکز شهر براساس فرم شهر
- اطلاعات جدول (۵-۴ )و نمودار( ۵-۴ )نشان می دهد که، درصد خانوارهایی که با وسیله ی نقلیه ی عمومی وپیاده به مرکز شهر می روند در فرم فشرده بیشتر از فرم پراکنده و درصد خانوارهایی که باوسایل نقلیه ی شخصی به مرکز شهر می روند در فرم پراکنده بیشتر از فرم فشرده است.
نمودار(۵-۵) مقایسه بیشترین زمان استفاده از اتومبیل براساس فرم شهر
- اطلاعات جدول( ۵-۴) و نمودار( ۵-۵ )نشان می دهد که، درصد خانوارهایی که بیشترین زمان استفاده از ماشین برای محل کار و آموزشی است در فرم فشرده بیشتر از فرم پراکنده و درصد خانوارهایی که بیشترین زمان استفاده از اتومبیل جهت خرید و تفریح است در فرم پراکنده بیشتر از فرم فشرده است.
- فرضیه شماره دو: بین فرم فشرده و پراکنده در بعدحمل و نقل کیفیت زندگی شهری تفاوت معناداری وجود دارد.
برای بررسی این فرضیه از پرسش نامه استفاده شده که مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد:
فرض آماری:
بین فرم فشرده و پراکنده در بعد حمل و نقل تفاوت وجود ندارد.
بین فرم فشرده و پراکنده در بعد حمل و نقل تفاوت وجود دارد.
جدول( ۵–۵)تجزیه و تحلیل فرضیه شماره دو
نوع آزمون
نوع متغیر
فرم
انحراف معیار
میانگین
حجم نمونه
درجه
آزادی
سطح
معناداری
t مستقل
بعد حمل و نقل
فشرده
۰٫۶۷۹
۲٫۸۳
۱۱۶
۳۸۳
۰٫۰۷۵
پراکنده
۰٫۶۸۲