ناامیدی در نظریه امید اسنایدر: در نظریۀ امید، فرض بر این است که شکست در رسیدن به اهداف، به صورت مکرر و فراگیر، تفکر عامل و گذرگاه و در نتیجه امید را کاهش میدهد و این، اولین مرحلۀ ایجاد افسردگی است. از این دیدگاه، امید پایین، ممکن است زیربنای افسردگی را فراهم کند. در افراد افسرده، هم فرآیندهای شناختی (تفکر هدف و تفکر گذرگاه) و هم انگیزش (تفکر عامل) کاهش مییابند. این افراد، احتمال کمتری دارد که بتوانند مسائل خود را به طور مؤثر حل کنند. تلاش برای درمان افسردگی با تمرکز بر تفکر امیدورانه، احتمالاً باعث بهبود ظرفیت حل مسأله و نشانه های عاطفی خواهد شد (اسنایدر، ۱۹۹۴).
۲-۲۶ نقش موانع در پرورش امیدواری
برای داشتن تفکر امیدوارانه، باید یاد گرفت که چطور با موانع برخورد نمود. برای نیل به این منظور، باید
-
- – Pinquart ↑
-
- – Lazarus ↑
-
- – Basu ↑
-
- – Hamarat ↑
-
- – Fruhwald ↑
-
- – Caprara ↑
-
- – Regalia & Bandura ↑
-
- – Salami ↑
-
- – Bisschop ↑
-
- – Fritzsche & Parrish ↑
-
- – Parker ↑
-
- – Baily & Snyder ↑
-
- – Snyder ↑
-
- – Fredrichkson ↑
-
- – Giltay ↑
-
- – Rodriguze ↑
-
- – Bronk ↑
-
- – Avey ↑
-
- – Connor & Davidson ↑
-
- – Snyder ↑
-
- –Eysenck ↑
-
- – Veenhoven ↑
-
- – Campbell ↑
-
- – Andrews & Withy ↑
-
- – Allardt ↑
-
- – Glatzer ↑
-
- – Heady & Wearing ↑
-
- – Schwarz & Strack ↑
-
- – Myers & Diener ↑
-
- – Martin ↑
-
- – Hilles ↑
-
- – Eisen ↑
-
- – Aspinwall ↑
-
- – Carr ↑
-
- – Hobbes ↑
-
- – Bentham ↑
-
- – Ryan & Deci ↑
-
- – Lucas ↑
-
- – Waterman ↑
-
- – Ryff & Singer ↑
-
- – Wilson ↑
-
- – Christopher ↑
-
- – Markus & Kitayama ↑
-
- – Divorce & Suicide ↑
-
- – Suh ↑
-
- – Gilmour & Kao ↑
-
- – Polina ↑
-
- – internal control ↑
-
- – optimism ↑
-
- – creativity ↑
-
- – Julien Rotter ↑
-
- – Skinner & Wellborn ↑
-
- – Lachman & Weaver ↑
-
- – Life of satisfaction ↑
-
- – Scherer ↑
-
- – Wallbott & Summerfield ↑
-
- – Denial mechanism ↑
-
- – Sheldon & Elliot ↑
-
- – Taylor ↑
-
- – Bless ↑
-
- – Motivation ↑
-
- – Attitude ↑
-
- – Emotional stability ↑
-
- – Self-esteem ↑
-
- – Bentall ↑
-
- – Brown & McGill ↑
-
- – Feasel ↑
-
- – positive relation ↑
-
- – helping and altruism ↑
-
- – extraversion ↑
-
- – Batson ↑
-
- – Kammann & Flett ↑
-
- – psychoneuroimmunology (PNI) ↑
-
- – Ader ↑
-
- – Cohen & Felren ↑
-
- – Rabin ↑
-
- -Golman ↑
-
- – Feist ↑
-
- – Werner ↑
-
- – Garmezy ↑
-
- – Conner & Davidson ↑
-
- – Kumpfer ↑
-
- – Rutter ↑
-
- – Cowan ↑
-
- – Schulz ↑
-
- – Jeremy ↑
-
- – Koerner & Fitzpatrick ↑
-
- – Mandel ↑
-
- – Mullet & Brown ↑
-
- – Hawley ↑
-
- – Maddi & Khoshaba ↑
-
- – Stressor/life challenge ↑
-
- – Tellegan ↑
-
- – compensatory model ↑
-
- – challenge model ↑
-
- – maladaptive behavior ↑
-
- – path or structural equation modeling ↑
-
- – catalyst ↑
-
- – Brook ↑
-
- – Gordon & Whiteman ↑
-
- – Werner & Smith ↑
-
- – Zimmerman ↑
-
- – coping ↑
-
- – Richardson ↑
-
- – Strength-based Theory ↑
-
- – Beaver ↑
-
- – Masten, A.S & Powell ↑
-
- – Social-Ecological System(SES) ↑
-
- – Ungar ↑
-
- – Learning ↑
-
- – Social learning theory ↑
-
- – vicarious experiences ↑
-
- – physiological states ↑
-
- – Verbal persuasion ↑
-
- – Modeling ↑
-
- – persuasion ↑
-
- – Self-reflection ↑
-
- – Pajares ↑
-
- – Social Psychology ↑
-
- – Cassidy & Eachus ↑
-
- – Kurbanoglu ↑
-
- – Akkoyunlu & Umay ↑
-
- – Weiner ↑
-
- – Cognitive processes ↑
-
- – Motivational processes ↑