1.1 بیان مساله: 4
1.2 ضرورت و اهمیت تحقیق: 7
1.3 اهداف پژوهش: 8
1.3.1 هدف کلی : 8
1.3.2 اهداف فرعی: 8
1.4 فرضیه های پژوهش: 9
1.4.1 فرضیه اصلی: 9
1.4.2 فرضیه های فرعی: 9
5.1 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها: 9
1.5.1 تعاریف مفهومی : 9
1.5.2 تعاریف عملیاتی: 10
6.1 مدل مفهومی پژوهش: 11
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
1.2 مقدمه: 15
2.2 آموزش: 15
2.3 طراحی آموزشی: 15
1.1 .16
1.2 .16
1.3 .16
1.3.1 تاریخچهی طراحی آموزشی 16
2.4 سازنده گرایی 17
2.4.1 نظریه های سازنده گرایی 18
2.4.2 کاربرد آموزشی نظریه ی سازندهگرایی 18
2.4.3 اصول طراحی آموزشی از دیدگاه سازنده گرایی 19
5.2 بازی: 21
2.5.1 نظریه های بازی: 24
2.5.2 انواع بازی کودکان: 26
2.5.3 بازی و سازگاری اجتماعی کودکان 33
2.5.4 اثرات شناخته شده بازی بر سلامت 34
2.5.5 مراحل رشد بازی در کودکان: 36
2.5.6 چهار دوره بازی: 38
2.5.7 مشخصه های بازی کودکان: 39
2.5.8 دیدگاه دانشمندان اسلامی درزمینه بازی: 39
2.6 هوش: 41
2.6.1 هوش یگانه و چندگانه: 42
2.6.2 نظریه هوشهای چندگانه: 42
2.7 هوش میانفردی: 45
2.7.1 همکاری: 46
2.7.2 همدلی: .47
2.7.3 تشخیص مقاصد: 51
2.8 بازی های جدی و آموزش علمی: 52
2.9 داستان و تاثیر روانی آن بر کودکان: 53
1.9.2 لذت تفریح: 53
2.9.2 رشد مهارتهای زبانی 53
3.9.2 تحقق اهداف تربیتی 54
4.9.2 انتقال ایدئولوژی: 55
2.9.5 درمان بیماریهای روانی 56
2.10 تاثیر بازی بر تقویت هوش میانفردی: 56
2.10.1 فواید قصههای تصویری: 56
2.11 سالهای پیش دبستانی 59
12.2 طراحی آموزش مهارت های اجتماعی 61
2.13 طراحی کارگاه داستان گویی: 63
2.14 پیشینه پژوهش : 66
2.14.1 پژوهش های داخلی: 66
2.14.2 تحقیقات خارج : 70
15.2 جمع بندی: 72
فصل سوم: روش تحقیق
3.1 روش تحقیق 75
3.1.1 روش تحقیق ترکیبی 75
3.2 جامعه آماری 76
3.3 نمونه آماری و روش نمونه گیری 77
4.3 روش گردآوری اطلاعات 77
3.5 ابزار پژوهش 77
3.6 روایی 78
3.7 پایایی 78
3.8 روش تحلیل داده ها 79
3.9 برگزاری کارگاه: 81
3.10 دیاگرام پژوهش: 82
4.3 تجزیه و تحلیل داده های کیفی 87
4.1.1 جداول فراوانی 87
4.1.2 جدول میانگین 90
4.1.3 تشریح و تحلیل مشاهدات 91
2.4 تجزیه و تحلیل داده های کمی 100
4.2.1 آمارهای استنباطی: 100
4.2.2 یافتههای استنباطی: 101
4.3 جمع بندی: 102
فصل پنجم بحث و نتیجه گیری
5.1 سوال اصلی: 105
1.1.5 طراحی آموزشی مبتنی بر بازی بر هوش میان فردی کودکان تاثیر دارد؟ 105
2.5 سوالات فرعی: 106
1.2.5 طراحی آموزشی مبتنی بر بازی بر توانایی همکاری کودکان تاثیر دارد؟ 106
2.2.5 طراحی آموزشی مبتنی بر بازی بر توانایی همدلی کودکان تاثیر دارد؟ 108
2.3.5 طراحی آموزشی مبتنی بر بازی بر توانایی تشخیص مقاصد کودکان تاثیر دارد؟ 109
5.3 پیشنهادهای کاربردی: 110
5.4 پیشنهادهای پژوهشی: 111
5.5 محدودیتهای پژوهش: 111
منابع و مآخذ 114
ضمائم
فهرست جداول
جدول4‑1 جدولفراوانیپاسخها در متغیرها.روزاول 88
جدول 4‑2 فراوانیپاسخها در متغیرها.روزدوم 88
جدول4‑3 فراوانیپاسخها در متغیرها.روزسوم 89
جدول4‑4 فراوانیپاسخها در متغیرها.روزچهارم 89
جدول4‑5 فراوانیپاسخهادرمتغیرها.روزپنجم 89
جدول4‑6 میانگینمتغیرها در دونوبت پیشآزمون وپسآزمون 90
جدول4‑7 روز اول 92
جدول4‑8 روز دوم 94
جدول4‑9روز سوم 96
جدول4‑10 روز چهارم 97
جدول4‑11 روز پنجم 99
جدول4‑12میانگین و انحراف استاندارد هوش میانفردی در پیشآزمون وپسآزمون 100
جدول4‑13 آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمالبودن توزیع دادههای هوش میانفردی 101
جدول4‑14 آزمونTهمبسته 102
فصل اول:
کلیات پژوهش
1.1 مقدمه: