فهرست مطالب
فصل اوّل: کلیات پژوهش
مقدمه 2
1-1-بیان مسئله . 2
1-2-ضرورت خاص انجام تحقیق 3
1-3-اهداف تحقیق. 4
1-3-1- هدف اصلی پژوهش. 4
1-3-2-اهداف کاربردی 5
1-4- سؤالات پژوهش. 5
1-5-چهار چوب نظری تحقیق. 5
1-6-فرضیه. 7
1-7-قلمرو تحقیق 9
1-7-1-قلمرو موضوعی. 9
1-7-2-قلمرو زمانی 9
1-7-3-قلمرو مکانی 9
1-8-تعاریف مفهومی وعملیّاتی واژه ها واصطلاحات تخصصی 9
1-9-روش کار 13
1-9-1-نوع روش تحقیق. 13
1-9-2-جامعه آماری. 13
1-9-3-حجم نمونه. 14
1-9-4-روش نمونه گیری 14
1-9-5-ابزارگردآوری اطّلاعات. 14
1-9-6-روش تجزیه وتحلیل اطّلاعات. 15
فصل دوم: مبانی نظری پژوهش
مقدمه 17
2-1-روش های یادگیری استراتژیک. 19
2-1-1- روش های یادگیری استراتژیک (تعریف). 19
2-1-2-تاریخچه یادگیری 20
2-1-3- یادگیری(تعریف) 20
2-1-4- یادگیری ودانش 24
2-1-5- سطوح یادگیری 28
2-1-6- یادگیری فردی 29
2-1-6-1-روش های یادگیری فردی. 32
2-1-7- یادگیری گروهی وتیمی. 36
2-1-7-1- نقش مدیر درفرآینداجرای کارگروهی مشارکتی 37
2-1-8- یادگیری سازمانی 37
2-1-8-1- مدل ها و دیدگاه های یادگیری سازمانی 40
2-1-8-1-1- مدل سنگه. 40
2-1-8-1-2- مدل دیکسون 41
2-1-8-1-3- مدل هابر. 41
–1-8-1-4-مدل مارچ و اوّلسن. 43
2-1-8-1-5-دیدگاه جان ردینگ. 43
2-1-8-1-6-دیدگاه نوناکاتاکوچی. 44
2-1-8-1-7-دیدگاه کراسن و همکاران 44
2-1-9-1-8-دیدگاه پرابست و باچل 44
2-1-8-2- سطوح یادگیری سازمانی 45
2-1-9- سازمان یادگیرنده 45
2-1-9-1-ویژگی سازمان یادگیرنده. 48
2-1-10- نتیجه گیری 51
مقدمه 53
2-2- تعهّدکارکنان 54
2-2-1- تعهّد (تعریف). 54
2-2-2-انواع تعهّد. 56
2-2-3-عوامل مؤثّربرتعهّد. 58
2-2-4-ابعاد تعهّد 59
2-2-5-تعهّد سازمانی 60
2-2-5-1- ابعاد تعهّد سازمانی 63
2-2-5-2- عوامل موثر بر تعهّد سازمانی. 63
2-2-6- نتیجه گیری. 67
2-2-7- پژوهش های مرتبط با موضوع تحقیق. 68
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه 76
3-1-روش تحقیق. 76
3-2-متغیرهای پژوهش 76
3-3-جامعه آماری. 77
3-4-نمونه آماری 77
3-4-1- روش های نمونه گیری 77
3-4-2- تعیین حجم نمونه. 78
3-5-روش گردآوری داده ها. 79
3-6- ابزارگردآوری داده ها. 80
3-6-1- نحوه تهیه پرسشنامه. 80
3-6-2- پایایی و روایی ابزارپرسشنامه. 81
3-7-روش تجزیه و تحلیل اطّلاعات. 82
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 84
4-1-توصیف متغیرهای تحقیق. 84
4-1-1-جنسیت. 85
4-1-2-تحصیلات. 86
4-1-3-سن. 87
4-1-4-مسئولیّت در مؤسسه 88
4-1-5- شروع سرمایه گذاری تا اوّلین بهره برداری 89
4-1-6- تعداد کارکنان 90
4-1-7- سرمایه گذاری برای رشد. 91
4-1-8-دریافت جایزه. 92
4-1-9- وضعیت توصیفی روش های یادگیری استراتژیک. 93
4-1-10-وضعیت توصیفی یادگیری پیوسته 94
4-1-11- وضعیت توصیفی گفتگو و پرسش. 95
4-1-12- وضعیت توصیفی همکاری و یادگیری گروهی 96
4-1-13-وضعیت توصیفی ایجاد سیستم 97
4-1-14-وضعیت توصیفی اختیار دهی به افراد 98
4-1-15-وضعیت توصیفی ارتباط با محیط. 99
4-1-16-وضعیت توصیفی رهبریّت استراتژیک. 100
4-1-17-وضعیت توصیفی تعهّد کارمندی. 101
4-1-18- وضعیت توصیفی اشتیاق به تلاش بیش تر. 102
4-1-19- وضعیت توصیفی اهمیّت به اهداف و ارزشها. 103
4-1-20-وضعیت توصیفی تمایل به حفظ عضویّت. 104
4-2- آزمون فرضیه های تحقیق. 106
4-2-1-آزمون فرضیه فرعی اوّل 107
4-2-2-آزمون فرضیه فرعی دوم 108
4-2-3-آزمون فرضیه فرعی سوم. 109
4-2-4-آزمون فرضیه فرعی چهارم 110
4-2-5-آزمون فرضیه فرعی پنجم 111
4-2-6-آزمون فرضیه فرعی ششم. 112
4-2-7-آزمون فرضیه فرعی هفتم 113
4-2-8-آزمون فرضیه فرعی هشتم 114
4-2-9-آزمون فرضیه فرعی نهم 115
4-2-10-آزمون فرضیه فرعی دهم 116
4-2-11-آزمون فرضیه فرعی یازدهم. 117
4-2-12-آزمون فرضیه فرعی دوازدهم. 118
4-2-13-آزمون فرضیه فرعی سیزدهم 119
4-2-14-آزمون فرضیه فرعی چهاردهم 120
4-2-15-آزمون فرضیه فرعی پانزدهم 121
4-2-16-آزمون فرضیه فرعی شانزدهم. 122
4-2-17-آزمون فرضیه فرعی هفدهم. 123
4-2-18-آزمون فرضیه فرعی هجدهم 124
4-2-19-آزمون فرضیه فرعی نوزدهم 125
4-2-20-آزمون فرضیه فرعی بیستم. 126
4-2-21- آزمون فرضیه فرعی بیست ویکم. 127
4-2-22- آزمون فرضیه فرعی بیست ودوم. 128
4-2-23- آزمون فرضیه اصلی. 129
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه. 135
5-1- تفسیر نتایج حاصل از اطّلاعات دموگرافیک نمونه پژوهش 135
5-2- فرضیه فرعی اوّل 136
5-3-فرضیه فرعی دوم. 137
5-4-فرضیه فرعی سوم. 138
5-5-فرضیه فرعی چهارم 139
5-6- فرضیه فرعی پنجم 140
5-7-فرضیه فرعی ششم. 141
5-8-فرضیه فرعی هفتم 142
5-9-فرضیه فرعی هشتم. 143
5-10-فرضیه فرعی نهم. 144
5-11-فرضیه فرعی دهم 145
5-12-فرضیه فرعی یازدهم 146
5-13-فرضیه فرعی دوازدهم 147
5-14-فرضیه فرعی سیزدهم. 148
5-15-فرضیه فرعی چهاردهم. 149
5-16-فرضیه فرعی پانزدهم. 150
5-17-فرضیه فرعی شانزدهم 151
5-18-فرضیه فرعی هفدهم. 152
5-19-فرضیه فرعی هجدهم. 153
5-20-فرضیه فرعی نوزدهم 154
5-21-فرضیه فرعی بیستم 155
5-22-فرضیه فرعی بیست ویکم. 156
5-23-فرضیه فرعی بیست و دوم 157
5-24-فرضیه اصلی. 158
5-25-پیشنهادات براساس فرضیه ها 159
5-26- پیشنهادات آتی 163
5-27- محدودیت پژوهش 164
فهرست جداوّل
جدول 2-1-تفاوت دانش ضمنی و تصریحی 26
جدول 2-2-چهار مدل انتقال دانش 26
جدول 2-3-حالت و ویژگی انتقال دانش در فرآیند یادگیری 27
جدول 2-4-دیدگاه های نسبت به سازمان یادگیرنده 50
جدول 2-5-تحقیقات داخلی. 68
جدول 2-6-تحقیقات خارجی. 70
جدول3-1 تعیین دقیق تعداد نمونه در هر طبقه 79
جدول 3-2- ضریب آلفای کرونباخ. 82
جدول4-1- جدول فراوانی جنسیت . 85
جدول4-2- جدول فراوانی میزان تحصیلات. 86
جدول4-3- جدول فراوانی سن. 87
جدول4-4- جدول فراوانی مسئولیّت افراد. 88
جدول4-5- جدول فراوانی اوّلین بهره برداری پس از شروع سرمایه گذاری 89
جدول4-6- جدول فراوانی تعهّد کارکنان. 90
جدول4-7- جدول فراوانی سرمایه گذاری برای رشد 91
جدول4-8- جدول فراوانی دریافت جایزه 92
جدول4-9- جدول توصیفی روش های یادگیری استراتژیک 93
جدول4-10- جدول توصیفی یادگیری پیوسته 94
جدول4-11- جدول توصیفی گفتگو و پرسش 95
جدول4-12- جدول توصیفی همکاری و یادگیری گروهی 96
جدول4-13- جدول توصیفی ایجاد سیستم 97
جدول4-14- جدول توصیفی اختیار دهی به افراد. 98
جدول4-15- جدول توصیفی ارتباط با محیط. 99
جدول4-16- جدول توصیفی رهبریّت استراتژیک. 100
جدول4-17- جدول توصیفی تعهّد کارمندی 101
جدول4-18- جدول توصیفی اشتیاق به تلاش بیشتر. 102
جدول4-19- جدول توصیفی اهمیّت به اهداف و ارزش ها. 103
جدول4-20- جدول توصیفی تمایل به حفظ عضویّت. 104
جدول4-21- آزمون کولموگروف اسمیرنوف 106
جدول4-22- جدول همبستگی روش های یادگیری استراتژیکی و تعهّد کارمندی. 107
جدول4-23- جدول همبستگی ایجاد فرصت های مداوم یادگیری و تمایل به تلاش بیش تر
. 108
جدول4-24- جدول همبستگی ایجاد فرصت های مداوم یادگیری و اهمیّت به اهداف و
ارزش ها 109