است)

 

 

 

عنوان                                                                                                  صفحه

 

فصل اول : کلیات تحقیق

 

1-1-مقدمه 2

 

1-2-بیان مساله. 3

 

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق. 5

 

1-4- اهداف تحقیق. 6

 

1-5- فرضیه های تحقیق. 6

 

1-6- متغیرهای تحقیق 7

 

1-7- قلمرو تحقیق. 8

 

1 -7-1 –  قلمرو موضوعی. 8

 

1-7-2 –  قلمرو مکانی. 8

 

1-7-3-قلمرو زمانی . 8

 

1-8-تعریف واژگان کلیدی تحقیق. 9

 

1-9-مدل مفهومی تحقیق. 12

 

فصل دوم : ادبیات تحقیق

 

2-1-مقدمه 14

 

2-2- استرس شغلی 15

 

2-2-1- مفهوم استرس. 16

 

2-2-2- تعاریف استرس 19

 

2-2-3- تعریف استرس شغلی 19

 

2-2-4- عوامل ایجاد کننده استرس شغلی 22

 

2-2-5-  عوامل استرس­زای برون سازمانی 24

 

2-2-5-1- تغییرات اقتصادی. 26

 

2-2-5-2- تغییرات سیاسی- اجتماعی 26

 

2-2- 5-3- تغییرات تکنولوژیکی. 27

 

2-2- 5-4- مسائل خانوادگی. 30

 

2-2-6- عوامل استرس­زا درون سازمانی 31

 

2-2-6-1- سیاستها و خط مشی­های سازمان 33

 

2-2-6-2-  ارزیابی (ارزشیابی) عملکرد 33

 

2-2-6-3-شرایط فیزیکی کار. 35

 

2-2-6-4-  فرایندها. 36

 

2-2-7- عوامل استرس­زای گروهی 37

 

2-2-7-1- فقدان یکپارچگی گروهی 37

 

2-2-7-2- تضاد درون اعضای گروه و یا تضاد بین گروه­های سازمانی  37

 

2-2-7-3-  فقدان حمایت اجتماعی 38

 

2-2-7-4- عوامل استرس­زای فردی. 40

 

2-2-7-4-1- شرایط فیزیکی 40

 

2-2-7-4-2- طرح شغل. 40

 

2-2-7-4-3- حجم زیاد کار 41

 

2-2-7-4-4- فشار کاری بیش از حد زیاد یا بیش از حد کم 41

 

2-2-7-4-5-پیچیدگی نقش 41

 

2-1-5-4-6 ابهام در نقش. 41

 

2-2-8- تفاوتهای فردی. 41

 

2-2-9- عوامل موثر بر استرس شغلی معلمان در این پژوهش 42

 

2-2-9-1- عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری. 42

 

2-2-9-2- حقوق و مزایای دریافتی معلمان 42

 

2-2-9-3- ارزشیابی نامناسب عملکرد معلمان 42

 

2-2-9-4- فقدان رابطه همکاری صمیمانه بین مدیر و معلمان    43

 

2-2-9-5- احساس عدم امنیت شغلی 43

 

2-3- کیفیت تدریس. 43

 

2-3-1- مفهوم کیفیت. 44

 

2-3-2- کیفیت آموزش. 44

 

2-3-3- اثربخشی آموزشی 46

 

2-3-4- مفهوم و تعریف ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﺪرﻳﺲ. 47

 

2-3-5- ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺗﺪرﻳﺲ. 48

 

2-4- پیشینه تحقیق 49

 

2-4-1-تحقیقات داخلی . 49

 

2-4-2-تحقیقات خارجی . 51

 

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

 

3-1- مقدمه. 54

 

3-2- روش تحقیق. 55

 

3-3- متغیرهای تحقیق 56

 

3-4- جامعه آماری. 56

 

3- 5-  نمونه آماری و روش نمونه گیری 57

 

3-6 – ابزارهای گرداوری داده ها. 57

 

3-6-1- پرسشنامه استرس شغلی. 58

 

3-6-2- پرسشنامه کیفیت تدریس 58

 

3-7- نحوه امتیاز بندی پرسشنامه. 58

 

3-8- روایی و پایایی پرسشنامه. 59

 

3-9 روش تجریه و تحلیل داده ها 59

 

3-9-1- آمار توصیفی. 59

 

3-9-2- آمار استنباطی. 60

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1-  مقدمه 63

 

4-2- آمار توصیفی  . 64

 

4-2-1- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر جنسیت 64

 

4-2-2- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر میزان تحصیلات. 65

 

4-2-3- وضعیت افراد پاسخ‎دهنده از نظر سابقه کار 66

 

4-2-4- متغیرهای تحقیق 67

 

4-3- آمار استنباطی. 68

 

4-3-1- آزمون پیرسون 68

 

4-3-2- آزمونANOVA 68

 

4-3-3- آزمون دوربین – واتسون. 70

 

4-3-4- آزمون هم­خطی  . 71

 

4-3-5- آزمون فرضیه های تحقیق. 72

 

4-3-5-1- فرضیه فرعی اول 73

 

4-3-5-2- فرضیه فرعی دوم 74

 

4-3-5-3- فرضیه فرعی سوم 75

 

4-3-5-4- فرضیه فرعی چهارم 76

 

4- 3-5-5- فرضیه فرعی پنجم 77

 

4-3-5-6- فرضیه اصلی 78

 

4-3-6- سنجش وضعیت موجود متغیرهای تحقیق. 79

 

4-3-7-آزمون T دو جامعه مستقل 82

 

4-3-8- آزمونANOVA. 84

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1-مقدمه 87

 

5-2- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل توصیفی 88

 

5-3- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل استنباطی 89

 

5-3-1- آزمون پیرسون 89

 

5-3-2- آزمون ANOVA 89

 

5-3-3- آزمون فرضیه های تحقیق. 90

 

5-3-4- وضعیت موجود متغیرهای تحقیق 91

 

5-3-5- نتایج آزمون Tدو جامعه مستقل و آزمون ANOVA 92

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...