عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول کلیات تحقیق .2
1-1مقدمه.3
1-2بیان مسأله.4
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق8
1-4 اهداف تحقیق.11
1-5 سؤالات تحقیق12
1-6 فرضیات تحقیق.13
1-7 قلمرو تحقیق .13
1-8 روش تحقیق .14
1-9 تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی .15
فصل دوم ادبیات تحقیق
2-1مقدمه .17
2-2مفهوم بانکداری الکترونیک .19
2-3 تعاریف بانکداری الکترونیک .23
2-4 تقسیم بندی دوره های بانکداری الکترونیکی 25
1-2-4)دوره اول – اتوماسیون پشت باجه 25
2-2-4) دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه .26
3-2-4)دوره سوم – متصل کردن مشتریان به حسابها 26
4-2-4)دوره چهارم – یکپارچه سازی سامانه ها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی 26
2-5تاریخچه بانکداری الکترونیکی در جهان .27
2-6 بانکداری الکترونیکی در ایران .28
2-7انواع بانکداری الکترونیک 29
1-2-7 بانکداری خانگی .29
2-2-7 بانکداری از راه دور .29
3-2-7بانکداری اینترنتی 29
4-2-7 تلفنبانک .30
5-2-7بانکداری از طریق تلویزیون کابلی 30
6-2-7دستگاه خودپرداز 31
2-8 سطوح بانکداری الکترونیک 32
1-2-8 بانکداری الکترونیکی مصرف کننده (در سطح مشتری).32
2-2-8 بانکداری الکترونیکی بین بانکی 32
2-9امنیت در بانکداری الکترونیکی .33
2-10اجزای سازنده بانکداری الکترونیک .35
1-2-10 مشتریان الکترونیکی 36
2-2-10 بانکها .37
3-2-10بافت محیطی .37
2-11 مدل فراسبز در استفاده از خدمات الکترونیک بانکی .39
1-2-11 عوامل فناورانه .39
2-2-11عوامل زیر ساخت .40
3-2-11عوامل اجتماعی و فرهنگی .41
4-2-11عوامل سازمانی .42
5-2-11عوامل بوم شناختی مشتری .42
6-2-11عوامل رقابتی 43
2-12عوامل مؤثر بر اعتماد مشتریان در بانکداری الکترونیکی .43
2-13عوامل موثر بر اعتماد در بانکداری الکترونیک .45
1-2-13)ابعاد فردی 45
2-2-13)ابعاد سازمانی 46
3-2-13)ابعاد اعتماد به سیستم 46
4-2-13)ابعاد وب سایت46
5-2-13)ابعاد تعاملی46
6-2-13)ریسک درک شده.46
7-2-13نفوذ اقتصاد – اجتماعی.47
8-2-13خود کارآمدی.48
2-14عوامل موفقیت بانکداری الکترونیکی48
2-15بانکداری الکترونیک و حفظ مشتریان51
2-16روش های مختلف بانکداری الکترونیکی مصرف کننده در سطح مشتری52
2-17عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی.54
2-18بررسی عوامل تاثیر گذار بر پذیرش بانکداری الکترونیکی55
1-2-18)تاثیر آموزشهای مقدماتی بر پذیرش بانکداری الکترونیکی.56
2-2-18)تاثیر سهولت استفاده از تکنولوژی بر پذیرش بانکداری الکترونیکی.58
3-2-18)تاثیر خودکارآمدی کامپیوتری بر پذیرش بانکداری الکترونیکی.59
4-2-18)تاثیر مرکز کنترل بر پذیرش بانکداری الکترونیکی60
2-19بسترهای بانکداری الکترونیکی.61
1-2-19)بسترهای نرم افزاری.61
2-2-19)بسترهای سخت افزاری63
3-2-19)بسترهای مخابراتی.67
4-2-19) بسترهای حقوقی.67
2-20مزایای بانکهای صددرصد اینترنتی.69
2-21معایب بانک های صددرصد اینترنتی.70
2-22 اصول مدیریت ریسک برای بانکداری الکترونیک.71
1-2-22مراقبت مدیریت و هیأت مدیره.72
2-2-22کنترل های ایمنی73
3-2-22مدیریت ریسک حقوقی و شهرتی73
2-23سند چشم انداز بیست ساله و دولت الکترونیک74
2-24رویکردهای متفاوت به دولت الکترونیک76
1-2-24)رویکرد انکار(غفلت).76
2-2-24)رویکرد جداسازی(خودکارسازی).76
3-2-24)رویکرد پرستش(شیفتگی).76
4-2-24)رویکرد یکپارچه سازی( ادغام)77
2-25مشکلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران78
1-2-25) جنبه داخلی78
2-26چالشهاو راهکارهای توسعه بانکداری الکترونیک در چارچوب سند چشم انداز81
2-27موانع فرهنگی و اجتماعی و آموزشی در گسترش بانکداری الکترونیکی84
2-28ساختار سیستم بانکداری الکترونیک.86
2-29مؤلفه هایی ایجاد کننده افزایش قدرت بانک ها در جذب منابع مالی.86
1-2-29فناوری اطلاعات و ارتباطات86
2-2-29مهارت های نیروی انسانی.87
3-2-29تنوع خدمات بانکی87
4-2-29کیفیت خدمات بانکی.88
5-2-29رضایت مشتریان از کارکنان بانک.88
6-2-29مطلوبیت محیط داخلی بانک.89
7-2-29مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک.89
2-30 مدل مفهومی تحقیق90
بخش دوم: پیشینه تحقیق91
الف) پیشینه داخلی.91
ب)پیشینه خارجی.98
فصل سوم روش تحقیق
3-1مقدمه103
3-2 جامعه آماری و نمونه آماری تحقیق104
3-3 روش وابزارجمع آوری اطلاعات.105
3- 4متغیرهای تحقیق.106
3-5بررسی پایایی ابزار اندازه گیری106
3-6بررسی روایی ابزار اندازه گیری107
3-7تجزیه و تحلیل داده ها109
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها
4-1 مقدمه.111
4-2آمار توصیفی .112
4-3 اطلاعات مربوط به خصوصیات جامعه آماری .117
4-3-1)تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها117
4-3-1-1)وضعیت سوالات مربوط به شاخصهای متغیر مستقل فرضیه اول118
4-3-1-2)وضعیت سوالات مربوط به شاخصهای متغیر مستقل فرضیه دوم119
4-3-1-3)وضعیت سوالات مربوط به شاخصهای متغیر مستقل فرضیه سوم120
4-3-1-4)وضعیت سوالات مربوط به شاخص های متغیر مستقل فرضیه چهارم120
4-3-1-5)وضعیت سوالات مربوط به شاخص های متغیر مستقل فرضیه پنجم.122
بخش دوم :بررسی استنباطی یافته های پژوهش124
4-1)آزمون فرضیه های تحقیق124
4-1-1)آزمون فرضیه اول124
4-1-2)آزمون فرضیه دوم125
4-1-3)آزمون فرضیه سوم126
4-1-4)آزمون فرضیه چهارم127
4-2) نتایج آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرها.131
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1مقدمه 133
5-2خلاصه روند تحقیق 133
5-3 نتایج تحقیق .135
1-5-3) نتایج تحقیق بر اساس اطلاعات نظری و منابع کتابخانه ای تحقیق .135
2-5-3 )نتایج تحقیق بر اساس از یافته های توصیفی و استنباطی .136
5-4)تحلیل یافته ها وارائه پیشنهادات به تفکیک فرضیات 138
1-5-4) بررسی فرضیه اول و ارائه پیشنهادات 139
2-5-4 بررسی فرضیه دوم و ارائه پیشنهادات .140
3-5-4 بررسی فرضیه سوم و ارائه پیشنهادات 141
4-5-4بررسی فرضیه چهارم و ارائه پیشنهادات 143
5-5-4 بررسی فرضیه چهارم و ارائه پیشنهادات .144
5-5 مقایسه نتایج تحقیق با نتایج سایر تحقیقات 145
5-6محدودیتهای تحقیق .146
5-7پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی .146
فهرست منابع
منابع فارسی.147
منابع غیر فارسی.151
ضمائم(پرسشنامه)157
چکیده لاتین.176
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول4-1: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک جنس112
جدول 4-2: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک سن.113
جدول 4-3: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک مقطع تحصیلی114
4-4: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک پست سازمانی115
جدول 4-5: توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به تفکیک تجربه کاری.116
جدول 4-6فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به تغییر مهارتهای رفتاری و فنی.118
جدول 4-7 فراوانی،درصد ومیانگین سوالات مربوط به بعد یکپارچه سازی عملیات وفرآیندهای فعلی وجدید119
جدول 4-8 فراوانی،درصدومیانگین سوالات مربوط به مولفه های توجه به نوآوریها وایده های منبعث120
جدول 4-9فراوانی،درصد و میانگین سوالات مربوط به مولفه های اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان.121
جدول 4-10 فراوانی،درصدومیانگین سوالات مربوط به مولفه های توجه به نوآوریها وایده های منبعث.122
جدول 4-11 فراوانی،میانگین؛ دامنه ؛ انحراف معیار و واریانس سوالات پرسشنامه123
جدول 4-12:آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر مهارتهای رفتاری و فنی کارکنان125
جدول 4-13 : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر یکپارچه سازی عملیات وفرآیندها.126
جدول 4-14 : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر توجه به نوآوریها وایده ها.127
جدول 4-15 : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان129
جدول 4-16 : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر ایجاد امنیت خاطرواعتمادسازی130
جدول 4-17رتبه بندی متغیرها بر اساس آزمون فریدمن.131
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4-1: توزیع فراوانی به تفکیک جنس.112
نمودار 4-2: توزیع فراوانی به تفکیک گروه های سنی113
نمودار 4-3: توزیع فراوانی به تفکیک مقطع تحصیلی.114
نمودار 4-4: توزیع فراوانی به تفکیک پست سازمانی.115
نمودار 4-5: توزیع فراوانی به تفکیک پست سازمانی.116
چکیده:
با توجه به رویکرد رقابتی بانکها می بایست به سمتی حرکت کنند که نسبت به خدمات سنتی ارزش افزوده بیشتری را ایجاد و نیز تقاضای روزافزون مشتریان را در برآورده کردن نیازهای متنوع و جدیدشان پاسخگو باشند.هدف از این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر توسعه بانکداری الکترونیک(مطالعه موردی:شعب بانک سپه شهر بوشهر) است.این تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی می باشد.نمونه آماری پژوهش 144 نفر از مدیران وکارکنان بانک سپه درسطح شهر بوشهر طی شش ماهه اول سال 93می باشند. در تجزیه و تحلیل داده ها به منظور تجزیه و تحلیل هر مولفه و شاخصهای مربوط به آن از پرسشنامه استاندارد برگرقته از مقالات ملک اخلاق و همکاران(1391)؛صالحی صدقیانی و فروغی(1386) و کوشکی(1388) بهره برداری گردید در بخش آمار توصیفی و بررسی سؤالهای جمعیت شناختی از تکنیکهایی نظیر مد؛ میانه؛ میانگین، انحراف معیار، محاسبه فراوانی و در بخش استنباطی جهت تعیین ارتباط بین متغیرهای فرضیات این پژوهش از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن جهت رتبه بندی متغیرها استفاده شد.در نهایت بر اساس تحلیل نرم افزار SPSS نتایج حاکی از تایید تمام فرضیات بود.
کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیک، توسعه ، بانک سپه،شهر بوشهر