عنوان .صفحه

 

فهرست مطالب .  I

 

فهرست جداول IV

 

فهرست اشکال. VI.

 

چکیده فارسی .  X

 

فصل اول: موضوع پژوهش

 

مقدمه .  2

 

بیان مسأله  3

 

اهمیت و ضرورت پژوهش .  9

 

هدف پژوهش . 12

 

سؤال­های پژوهش . 12

 

فرضیه های پژوهش . 13

 

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها . 17

 

فصل دوم: پیشینه پژوهش

 

مقدمه 22

 

آمادگی اعتیاد 22

 

مدل های مربوط به گذارهای تحولی برای مصرف مواد . 23
 

مدل های مربوط به عوامل خطرزا و محافظت کننده مصرف مواد 24
1-2. رویکرد اجتماعی/فرهنگی، بین فردی و فردی 26

 

2-2. الگوی ساختار علی مصرف مواد 27

 

3-2. مدل زیستی-روان شناختی-اجتماعی مصرف مواد 28

 

شیوه های فرزند پروری و آمادگی اعتیاد 31

 

نظریاتی در باب شیوه های فرزند پروری . 32

 

نظریه فرآیند تخریبی خانواده 32
 

نظریه پذیرش-طرد والدین . 33
 

 

عنوانصفحه

 

نظریه سه وجهی پیترسون و رالینز . 35
الف-3). رویکرد یک سویه 35

 

ب-3). رویکر دو سویه . 42

 

ج-3). رویکرد منظومه ای 43

 

پژوهش های مربوط به ارتباط شیوه های فرزندپروری و آمادگی اعتیاد    45

 

نتیجه گیری 47

 

نوجویی و آمادگی اعتیاد . 47

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین نوجویی و آمادگی اعتیاد    52

 

نتیجه گیری 53

 

مشکلات رفتاری برونی سازی و آمادگی اعتیاد . 54

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین مشکلات رفتاری و آمادگی اعتیاد 60

 

نتیجه گیری 61

 

راهبردهای مقابله و آمادگی اعتیاد 61

 

انواع راهبردهای مقابله 65

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین راهبردهای مقابله و آمادگی اعتیاد . 68

 

نتیجه گیری 69

 

ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و نوجویی 70

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین شیوه های فرزند پروری و نوجویی 73

 

ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و مشکلات رفتاری. 75

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین شیوه های فرزند پروری و مشکلات رفتاری 79

 

ارتباط بین شیوه های فرزند پروری و راهبردهای مقابله 83

 

پژوهش­های داخلی و خارجی: رابطه بین شیوه ­های فرزندپروری و راهبردهای مقابله 84

 

ارتباط بین راهبردهای مقابله و مشکلات رفتاری. 85

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین راهبردهای مقابله و مشکلات رفتاری . 87

 

ارتباط بین نوجویی و مشکلات رفتاری 89

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین راهبردهای مقابله و مشکلات رفتاری . 90

 

ارتباط بین شیوه های فرزندپروری، نوجویی و مشکلات رفتاری    92

 

پژوهش­های داخلی و خارجی: رابطه بین شیوه ­های فرزندپروری، نوجویی و مشکلات رفتاری.94

 

 

 

عنوان .صفحه

 

ارتباط بین شیوه های فرزندپروری، راهبردهای مقابله و مشکلات رفتاری 95

 

پژوهش های داخلی و خارجی: رابطه بین شیوه های فرزندپروری، راهبردهای مقابله و مشکلات رفتاری 97

 

ارتباط بین شیوه های فرزند پروری، راهبردهای مقابله و آمادگی اعتیاد 98

 

خلاصه 99

 

فصل سوم: روش پژوهش

 

مقدمه .102

 

جامعه آماری. 102

 

نمونه و روش نمونه گیری  102

 

ابزارهای اندازه ­گیری 103

 

طرح پژوهش 123

 

روش اجرای پژوهش .125

 

تحلیل آماری و راهبرد الگویابی .125

 

فصل چهارم: یافته­ های پژوهش

 

مقدمه .128

 

1-4. یافته های توصیفی 128

 

2-4. یافته های مربوط به آزمون مدل فرضی پژوهش . 132

 

شناسایی مدل . 132
2 برآورد مدل .134

 

    1-2). برازندگی مدل فرضی پژوهش 135

 

       2-2). برآورد پارامترهای مدل فرضی پژوهش 136

 

     3-2-4. اصلاح مدل 138

 

     4-2-4. آزمودن و تعیین دوباره مدل .138

 

                1-4. برازندگی مدل اصلاحی پژوهش و تفاوت بین دو مدل پیشنهادی و اصلاح.139

 

                1-4. برآورد پارامترهای مدل اصلاحی پژوهش .140

 

                     1-2-4. الگوی اندازه گیری مدل اصلاحی پژوهش 140

 

 

 

 

 

عنوان صفحه

 

                     2-2-4. الگوی ساختاری مدل اصلاحی پژوهش 141

 

یافته های مربوط به فرضیه های با یک متغیر میانجی 146

 

روابط میانجی با سه مسیر یا میانجی سلسله ای 159

 

یافته های مربوط به فرضیه های با دو متغیر میانجی یا سلسله ای 164

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

 

مقدمه .175

 

تبیین نتایج حاصل از آزمون مدل عوامل موثر بر آمادگی اعتیاد . 177

 

جمع بندی .199

 

محدودیت های پژوهش 202 پیشنهادهای پژوهش 202

 

الف) پیشنهادهای نظری 202

 

ب) پیشنهادهای کاربردی .203

 

منابع

 

منابع فارسی .206

 

منابع انگلیسی .215

 

ضمائم .245

 

چکیده انگلیسی     

 

مقدمه

 

برخی از پدیده ها و مسائل اجتماعی و انسانی دارای ماهیت حساس، ساختار نامشخص و کارکرد به ظاهر پنهان هستند. این پدیده ها و مسائل، از یک سو، تمایل به پوشیده ماندن دارند و از سوی دیگر، مانند جریان رودخانه، ظاهری آرام و درونی پرخروش، پرکشش و پرقدرت دارند و هر مانعی را از سر راه خود برمی­ دارند و پیش می­روند. نمونه ای از این پدیده ها و مسائل، اعتیاد و مصرف مواد مخدر است (کلدی و مهدوی، 1382). دست کم 3500 سال است که انسان مواد مخدر مصرف می کند (سادوک[1] و سادوک، 2003). سابقه مصرف آن در کشور ما، دست کم به 400 سال قبل در دوره صفویه برمی­گردد (تقوی، 1363) و در حال حاضر در  آستانه قرن بیست و یکم، هنوز جوامع بشری با مشکل بزرگ اجتماعی و روانی سوء مصرف مواد درگیر هستند و علیرغم کوشش های زیاد و هزینه های بسیار سنگین برای مبارزه با آن، هنوز

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...