B
خطای معیار
Beta
عرض از مبدا
۰۱۶/-
۰۸۶/۰
۱۹۰/-
۸۵۰/۰
بازاریابی داخلی
۳۰۱/۰
۰۴۷/۰
۲۹۷/۰
۳۸۶/۶
۰۰۰/۰
هوش اخلاقی
۶۶۳/۰
۰۴۷/۰
۶۵/۰
۱۵۶/۱۴۱
۰۰۰/۰
با توجه به مقدار سطح معناداری(۰۰۰/۰ p-valu=) در سطح خطای ۵ درصد ضریب رگرسیونی بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی می توان نتیجه گرفت که بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی، اثر معناداری بر رفتار شهروندی مشتری دارند، بر این اساس ضریب بتا (β) بین بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی مشتری برابر ۲۹/۰ وضریب بتا بین هوش اخلاقی و رفتار شهروندی مشتری برابر ۶۵/۰ گردیده است و این بدان معنی است که با بهبود بازاریابی داخلی و هوش اخلاقی میزان رفتار شهروندی مشتری نیز بهبود می یابد، لذا فرض صفر رد و فرض یک تایید می شود. از آن جایی که سطح معناداری ضرایب رگرسیون با مقدار صفر، کمتر از ۵ درصد است بنابراین فرض تساوی ضرایب رگرسیون با مقدار صفر رد می شود و از مدل خارج نمی گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
خطاها در رگرسیون باید داری توزیع نرمال با میانگین نزدیک به صفر داشته باشند.
نمودار (۴-۱۸)هیستوگرام باقیمانده استاندارد شده
با مقایسه نمودار توزیع فراوانی خطاها و نمودار توزیع نرمال، مشاهده می شود که توزیع خطاها نرمال است، پس می توان از رگرسیون استفاده کرد. بطوریکه مقدار میانگین ارائه شده نزدیک به صفر و انحراف معیار نزدیک به یک می باشد.
نمودار (۴-۱۹)پراکنش باقیمانده اطراف خط نرمال
نمودار (۴-۱۹)نشان میدهد که پراکنش باقیماندهها اطراف خط نرمال بوده و مدل رگرسیونی ایجاد شده قابل قبول است.
نمودار (۴-۲۰)ارتباط بین باقیمانده ها و تخمین های استاندارد شده
نمودار (۴-۲۰)یکی دیگر از شرایط مدل رگرسیون که عدم ارتباط بین باقیماندهها و تخمینهای استاندارد شده میباشد را نشان میدهد. چون این نمودار، الگوی مشخصی را نشان نمیدهد، فرضهای خطی بودن مدل و ثابت بودن واریانس خطاها برقرار است و مدل رگرسیونی یک مدل ایدهآل است.
۴-۸-۳ آزمون مسیر دوم
برای بررسی فرضیه این مسیر، با بهره گرفتن از آزمون رگرسیون، رابطه بین دو متغییر مورد سنجش قرار گرفت. از دید آماری رابطه فوق چنین در نظر گرفته می شود:
:H0 بازاریابی داخلی بر هوش اخلاقی کارکنان اثر معناداری ندارد.
:H1 بازاریابی داخلی بر هوش اخلاقی کارکنان اثر معناداری دارد.
جدول (۴-۳۸) ضریب همبستگی بین متغیرها
عامل ها
هوش اخلاقی