-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف اعتقادی:
-
- میزان شناخت دانش آموختگان ازخود و خدای خویش
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه حقیقت جویی
-
- میزان اعتقاد وایمان دانش آموختگان به مبانی اسلام و بینش الهی مبتنی برقرآن کریم ،سنت پیامبر(ص)و ائمه معصومین (ع) با توجه به اصول ۱۲و۱۳قانون اساسی در مورد مذاهب اسلامی و اقلیت های دینی
- میزان پذیرش دانش آموختگان به حاکمیت مطلق خداوند بر جهان وانسان واعمال این حاکمیت برجامعه، بر اساس اصل ولایت فقیه
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف اخلاقی :
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از فضائل و مکارم اخلاقی بر اساس ایمان به خدا وتقوای اسلامی
-
- میزان التزام عملی دانش آموختگان به احکام وآداب اسلامی
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از اعتماد به نفس واستقلال شخصیت
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از کرامت اخلاقی وعزت نفس
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان ازعواطف متعادل انسانی وهمزیستی مسالمت آمیز
-
- میزان رعایت نظم و انضباط دانش آموختگان در روابط فردی واجتماعی
-
- میزان پرهیز دانش آموختگان از بیکارگی،بطالت و مشاغل کاذب
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه امید به آینده
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف علمی آموزشی:
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه تحقیق،تفکر ،تعقل،تعمق ،نقد و ابتکار
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه تعلیم و تعلم و تربیت مستمر
-
- میزان اهتمام به شناخت ،پرورش و هدایت استعدادهای افراد درجهت اعتلای فرد و جامعه
-
- میزان شناخت دانش آموختگان از اسرار جهان آفرینش وقوانین طبیعت به عنوان آیات الهی
-
- میزان آشنایی دانش آموختگان با زبان وخط فارسی
-
- میزان آشنایی دانش آموختگان با زبان عربی به منظور آشنایی با قرآن و معارف اسلامی
-
- میزان توسعه علوم و فنون و مهارت های مورد نیاز فرد و جامعه
-
- میزان علاقه مندی دانش آموختگان به مطالعه و کتابخوانی
- میزان مشارکت و همکاری دانش آموختگان درفعالیت های گروهی
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف فرهنگی هنری:
-
- میزان شکوفایی ذوق و استعدادهای مختلف هنری دانش آموختگان
-
- میزان آشنایی دانش آموختگان با زیبایی های جهان آفرینش به عنوان مظاهر و جمال الهی
-
- میزان آشنایی دانش آموختگان با هنرهای اسلامی ،ملی وجهانی مناسب
-
- میزان التزام دانش آموختگان به حفظ میراث فرهنگی هنری وتاریخی
-
- میزان آشنایی دانش آموختگان با فرهنگ وآداب وسنن مطلوب جامعه اسلامی ایران
-
- میزان احتراز دانش آموختگان از رسوم منحط وخرافی
- میزان آشنایی دانش آموختگان با تاریخ وفرهنگ وتمدن اسلام ،ایران وجهان با تأکید برفرهنگ معاصر
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف اجتماعی:
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه پاسداری از قداست و روابط خانواده برپایه حقوق واخلاق اسلامی
-
- میزان اهتمام دانش آموختگان به محقق کردن قسط اسلامی وپاسداری ازآن
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه برادری وتعاون اسلامی وهمبستگی ملی وفرهنگی
-
- میزان اهتمام دانش آموختگان به انجام فریضه امر به معرف ونهی از منکر
-
- میزان ادای احترام دانش آموختگان به قانون و التزام به رعایت آن
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه مسئولیت پذیری ومشارکت درفعالیت های دینی، فرهنگی واجتماعی
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه تولی و تبری
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه گذشت،فداکاری وایثاردر روابط اجتماعی
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از سعه صدر و تحمل آرای دیگران در برخورد اندیشه ها
-
- میزان ادای احترام دانش آموختگان به شخصیت افراد و مراعات حقوق مادی ومعنوی آنان
-
- میزان مقاومت دانش آموختگان در برابر تبلیغات سوء
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه سازگاری اجتماعی
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف زیستی:
-
- میزان سلامت جسمی و بهداشت روانی دانش آموختگان
-
- میزان رعایت بهداشت عمومی وحفظ محیط زیست توسط دانش آموختگان
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه توجه به تربیت بدنی به عنوان زمینه رشد معنوی انسان
-
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف سیاسی:
-
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از بینش سیاسی مبتنی براصل ولایت فقیه برای مشارکت آگاهانه در سرنوشت سیاسی کشور
-
-
- میزان آگاهی دانش آموختگان از اندیشههای دینی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره)
-
- میزان حمایت دانش آموختگان از اتحاد اسلامی بین مسلمانان
-
- میزان حمایت دانش آموختگان از حق طلبان،عدالتخواهان ،مظلومان ومستضعفان جهان
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه مبارزه با مستکبران،استثمارگران وستمکاران بر اساس ارزش های اسلامی
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه پاسداری از استقلال همه جانبه کشور
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه نفی هر گونه ستمگری،ستم کشی، سلطه گری و سلطه پذیری
-
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه سلحشوری وحفظ کیان اسلام
-
- میزان شناخت دانش آموختگان از مسائل سیاسی ایران وجهان بخصوص ممالک اسلامی وملل محروم
-
- میزان شناخت دانش آموختگان از ترفندهای استعمار واستکبار جهانی وضرورت مبارزه با آن
- میزان علاقه مندی و افتخار دانش آموختگان به کشور و انقلاب اسلامی
-
میزان دستیابی دانش آموختگان به اهداف اقتصادی:
-
- میزان اهمیت قائل شدن دانش آموختگان به رشد اقتصادی به عنوان وسیله ای برای رسیدن به رشد و توسعه اجتماعی
-
- میزان شناخت دانش آموختگان از ارزش وقداست کار و معاش حلال
-
- میزان شناخت دانش آموختگان از حرف و مشاغل مولد
-
- میزان آمادگی و مهارت های کسب شده دانش آموختگان برای ورود به مشاغل مولد
- میزان برخورداری دانش آموختگان از روحیه ساده زیستی،قناعت و پرهیز از هر گونه اسراف
-