است)
صفحه
فهرست مطالب
عنوان
چکیده .1
مقدمه . 2
فصل اول: کلیات تحقیق 4
مقدمه .5
1-1 موضوع تحقیق 5
1-2 بیان مسئله5
1-3 سوالات تحقیق . 8
1-4 ضرورت واهمیت تحقیق 8
1-5 اهداف پژوهش .9
1-6 فرضیات تحقیق .10
1-7 متغییرهای تحقیق. .11
1-8 قلمرو تحقیق.11
1-9 مدل تحقیق.12
1-10 تعریف کلید واژه ها .12
خلاصه فصل 16
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق .17
مقدمه 18
2-1 ابعاد وانواع ساختارهای سازمانی. . 18
2-1-1 ابعاد سازمانی(متغییرهای محتوایی و ساختاری). 18
2-1-2 انواع ساختارهای نظری سازمان 20
2-1-3 انواع ساختارهای عملی سازمان 20
2-1-4 پنج رکن اساسی سازمان.21
2-1-5 انواع ساختارهای عملی بر اساس گروه بندی فعالیتهای سازمان 22
2-1-6 جمع بندی23
2-1-7 متغییرهای ساختاری 25
2-1-7-1 ارتباط متغییرهای محتوایی با متغییرهای ساختاری . 25
2-1-7-2 ارتباط اهداف و استراتژی با متغییرهای ساختاری . 26
2-1-7-3 ارتباط محیط با متغییرهای ساختاری 29
2-1-7-4 ارتباط تکنولوژی با متغییرهای ساختاری30
2-1-7-5 ارتباط اندازه با متغییرهای ساختاری31
2-1-8 ارتباط متغییرهای ساختاری با ساختارهای نظری و عملی 34
2-1-9 ارتباط متغیرهای محتوایی با متغیرهای ساختاری34
2-1-10 ارتباط متغیرهای ساختاری با ساختارهای نظری و ساختارهای عملی 34
2-2 پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش37
2-2-1 زمینه های شکل گیری مدیریت دانش37
2-2-2 تعریف دانش39
2-2-3 دانش کانونی و دانش ضمنی.40
2-2-4 به کارگیری دانش .41
2-2-5 سلسله مراتب دانش. 42
2-2-6 مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف43
2-2-6-1 تعاریف بر پایه فرایندهای مدیریت دانش 43
2-2-6-2 تعاریف استراتژیک یا مدیریت محور.44
2-2-6-3 تعریف فناوری محور.44
2-2-6-4 تعریف بر اساس دانش سازمانی و جمعی45
2-2-7 ارائه یک چارچوب مفهومی برای مدیریت دانش 45
معرفی چهارچوب مدیریت دانش پرابست45
معرفی چهارچوب مفهومی مدیریت دانش47
2-3-7 تعاریف فرایندهای اصلی مدیریت دانش 48
2-3-7-1 شناسایی دانش 48
2-3-7-2 کسب دانش .48
2-3-7-3 توسعه دانش48
2-3-7-4 به اشتراک گذاشتن و توزیع دانش49
2-3-7-5 استفاده از دانش .49
2-3-7-6 نگهداری دانش50
2-2-8 عناصر بنیادین عملی مدیریت دانش50
2-2-9 چرا مدیریت دانش؟.52
2-2-10 عوامل کلیدی موفقیت دانش52
2-2-11 تجزیه وتحلیل شکست پروژه مدیریت دانش.53
2-3 مدیریت دانش و ساختار سازمانی 53
2-4 ادبیات و پیشینه تحقیق .54
فصل سوم: روش تحقیق63
مقدمه .64
3-1 روش تحقیق .64
3-2 قلمرو تحقیق 65
3-2-1قلمرو موضوعی تحقیق.65
3-2-2 قلمرو زمانی . 65
صفح
فهرست مطالب
عنوان
3-2-3قلمرو مکانی65
3-3 جامعه آماری 66
3-4 نوع پژوهش 66
3-5 ابزار جمع آوری داده های پژوهش.66
3-6 تعیین روایی وپایایی ابزار پژوهش . 67
3-6-1 اعتبار و روایی .67
3-6-2 قابلیت اعتماد یا پایایی 68
3-7 روش اجرا 69
3-8 روش تحلیل داده ها .69
خلاصه فصل .69
فصل چهارم: یافته های پژوهش. 70
مقدمه .71
آمار توصیفی 71
4-1 یافته های مربوط به ویژگی های نمونه.71
4-2 یافته های مربوط به متغیرهای تحقیق.73
4-3 تعیین وضعیت ساختار سازمانی در سازمانهای مورد مطالعه 74
فهرست مطالب
عنوان
4-4 تعیین وضعیت فرایندهای مدیریت دانش در سازمانهای مورد مطالعه.74
4-5 تعیین وضعیت ظرفیت مدیریت دانش در سازمانهای مورد مطالعه .75
4-6 آمار استنباطی 75
4-6-1 تعین ارتباط بین ابعاد ساختار سازمانی وفرایندهای مدیریت دانش.76
4-6-1-1 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام با خلق دانش.76
4-6-1-2 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام باانتقال دانش. 81
4-6-1-3 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام باکاربرد دانش.85
4-6-1-4 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام با توزیع و اشتراک دانش 88