است)

 

 

 

صفحه
 

فهرست مطالب
عنوان

 

 
چکیده .1

 

مقدمه . 2

 

فصل اول: کلیات تحقیق 4

 

مقدمه  .5

 

1-1 موضوع تحقیق 5

 

1-2 بیان مسئله5

 

1-3 سوالات تحقیق .  8

 

1-4 ضرورت واهمیت تحقیق 8

 

1-5 اهداف پژوهش .9

 

1-6 فرضیات تحقیق .10

 

1-7 متغییرهای تحقیق. .11

 

1-8 قلمرو تحقیق.11

 

1-9 مدل تحقیق.12

 

1-10 تعریف کلید واژه ها  .12

 

خلاصه فصل  16

 

فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق  .17

 

مقدمه 18

 

2-1 ابعاد وانواع ساختارهای سازمانی.  .   18

 

2-1-1 ابعاد سازمانی(متغییرهای محتوایی و ساختاری). 18

 

2-1-2 انواع ساختارهای نظری سازمان 20

 

2-1-3 انواع ساختارهای عملی سازمان 20

 

2-1-4 پنج رکن اساسی سازمان.21

 

2-1-5 انواع ساختارهای عملی بر اساس گروه بندی فعالیتهای سازمان 22

 

2-1-6 جمع بندی23

 

2-1-7 متغییرهای ساختاری   25

 

2-1-7-1 ارتباط متغییرهای محتوایی با متغییرهای ساختاری . 25

 

2-1-7-2 ارتباط اهداف و استراتژی با متغییرهای ساختاری .  26

 

2-1-7-3 ارتباط محیط با متغییرهای ساختاری  29

 

2-1-7-4 ارتباط تکنولوژی با متغییرهای ساختاری30

 

2-1-7-5 ارتباط اندازه با متغییرهای ساختاری31 

 

2-1-8 ارتباط متغییرهای ساختاری با ساختارهای نظری و عملی 34

 

2-1-9 ارتباط متغیرهای محتوایی با متغیرهای ساختاری34

 

2-1-10 ارتباط متغیرهای ساختاری با ساختارهای نظری و ساختارهای عملی 34

 

 

 

 
 
2-2 پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش37

 

2-2-1 زمینه های شکل گیری مدیریت دانش37

 

2-2-2 تعریف دانش39

 

2-2-3 دانش کانونی و دانش ضمنی.40

 

2-2-4 به کارگیری دانش .41

 

2-2-5 سلسله مراتب دانش. 42

 

2-2-6 مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف43

 

2-2-6-1 تعاریف بر پایه فرایندهای مدیریت دانش 43

 

2-2-6-2 تعاریف استراتژیک  یا مدیریت محور.44

 

2-2-6-3 تعریف فناوری محور.44

 

2-2-6-4 تعریف بر اساس دانش سازمانی و جمعی45

 

2-2-7 ارائه یک چارچوب مفهومی برای مدیریت دانش  45

 

معرفی چهارچوب مدیریت دانش پرابست45

 

معرفی چهارچوب مفهومی مدیریت دانش47

 

2-3-7 تعاریف فرایندهای اصلی مدیریت دانش 48

 

2-3-7-1 شناسایی دانش 48

 

2-3-7-2 کسب دانش .48

 

 

 

 
 
2-3-7-3 توسعه دانش48

 

2-3-7-4 به اشتراک گذاشتن و توزیع دانش49

 

2-3-7-5 استفاده از دانش .49

 

2-3-7-6 نگهداری دانش50

 

2-2-8 عناصر بنیادین عملی مدیریت دانش50

 

2-2-9 چرا مدیریت دانش؟.52

 

2-2-10 عوامل کلیدی موفقیت دانش52

 

2-2-11 تجزیه وتحلیل شکست پروژه مدیریت دانش.53

 

2-3 مدیریت دانش و ساختار سازمانی 53

 

2-4 ادبیات و پیشینه تحقیق .54

 

فصل سوم: روش تحقیق63

 

مقدمه  .64

 

3-1 روش تحقیق .64

 

3-2 قلمرو تحقیق  65

 

3-2-1قلمرو موضوعی تحقیق.65 

 

3-2-2 قلمرو زمانی .  65

 

 

 

صفح
 

فهرست مطالب
عنوان

 

 
3-2-3قلمرو مکانی65

 

3-3 جامعه آماری 66

 

3-4 نوع پژوهش  66

 

3-5 ابزار جمع آوری داده های پژوهش.66

 

3-6 تعیین روایی وپایایی ابزار پژوهش . 67

 

3-6-1 اعتبار و روایی .67

 

3-6-2 قابلیت اعتماد یا پایایی 68

 

3-7 روش اجرا 69

 

3-8 روش تحلیل داده ها .69

 

خلاصه فصل .69

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش. 70

 

مقدمه .71

 

آمار توصیفی 71

 

4-1 یافته های مربوط به ویژگی های نمونه.71

 

4-2 یافته های مربوط به متغیرهای تحقیق.73

 

4-3 تعیین وضعیت ساختار سازمانی در سازمانهای مورد مطالعه  74

 

 

 

 
 

فهرست مطالب
عنوان

 

 
 

 

4-4 تعیین وضعیت فرایندهای مدیریت دانش در سازمانهای مورد مطالعه.74

 

4-5 تعیین وضعیت ظرفیت مدیریت دانش در سازمانهای مورد مطالعه .75

 

4-6 آمار استنباطی 75

 

4-6-1 تعین ارتباط بین ابعاد ساختار سازمانی وفرایندهای مدیریت دانش.76

 

4-6-1-1 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام با خلق دانش.76

 

4-6-1-2 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام باانتقال دانش. 81

 

4-6-1-3 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام باکاربرد دانش.85

 

4-6-1-4 ارتباط رسمیت، تمرکز، پیچیدگی و انسجام با توزیع و اشتراک دانش   88

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...