۲-۲-۳-توجه به هویت جنسی و عدم تغییر آن………………. ……………………………………………………۲۳۸
۲-۲-۴-تأمین هزینه زندگی………………………………………………………………………………………………. ۲۳۸
۲-۲-۵-توجه به تغذیه فرزند……………………………………………….. ……………………………………………۲۳۸
۲-۲-۶-ایجاد حرکت و جنبش………………………………………………….. ………………………………………۲۳۹
۲-۲-۷-همیاری و همکاری در بازی های کودکانه……………………………… ……………………………….۲۳۹
۲-۲-۸-توجه به سرور و شادمانی……………………………………………………………. …………………………۲۳۹
۲-۲-۹-محبت به فرزند………………………………………………………………………………………………………۲۳۹
۲-۲-۱۰-توجه به حضور در کنار فرزند………………………………………………………………………………..۲۴۱
۲-۲-۱۱-وفای به عهد……………………………………………………………………………………………………… ۲۴۱
۲-۲-۱۲-اکرام و احترام نسبت به فرزند………………………………………………………………………………..۲۴۱
۲-۲-۱۳-تربیت کردن………………………………………………………………………………………………………..۲۴۲
۲-۲-۱۴-تعلیم خداپرستی…………………………………………………………………………………………………..۲۴۳
۲-۲-۱۵-تعلیم کتابه………………………………………………………………………………………………………….۲۴۳
۲-۲-۱۶- علم آموزی………………………………………………………………………………………………………..۲۴۳
۲-۲-۱۷-تعلیم مهارت های ضروری……………………………………………………………………………………۲۴۴
۲-۲-۱۸-شرکت در فعالیت های معنوی……………………………………………………………………………….۲۴۴
۲-۲-۱۹-عفو و بخشش……………………………………………………………………………………………………..۲۴۴
۲-۲-۲۰-پرهیز از تنبیه کودک……………………………………………………………………………………………..۲۴۴
۲-۳- عملکرد فرزند در مقابل مادر(حقوق مادر در قبال تولد و تربیت فرزند)………………………………………..۲۴۴
۲-۳- ۱-توجه به زحمات مادر………………………………………………………………………………………….. ۲۴۵
۲-۳- ۲-گرامیداشت مقام مادر(والدین)……………………………………………………….. ……………………..۲۴۵
۲-۳- ۳-رعایت حقوق والدین……………………………………………. …………………………………………… ۲۴۶
۲-۳- ۴-سپاسگذاری از والدین…………………………………………………………………………………………..۲۴۶
۲-۳- ۵-نیکی و احسان به والدین……………………………………………………… ………. ……………………۲۴۶
۲-۳- ۵-۱- سخن نیکو…………………………………………………………………… ………. …………….۲۴۷
۲-۳- ۵-۲- رفتار نیکو………………………….. ………. ……………………………………………………..۲۴۷
۲-۳- ۵-۳- دعا در حق والدین……………………………………….. ………. …………………………….۲۴۸
۲-۳- ۵-۴-تواضع و فروتنی………. ………. …………………………………………………………………..۲۴۸
۲-۳-۶-مراقبت هنگام کهولت……………………………………………………………………………………………..۲۴۸
۲-۳- ۷-طلب رضایت و خشنودی………………………………….. ………. ………………………………………….۲۴۹
۲-۴- (عملکرد یا) وظایف جامعه ی اسلامی در مقابل زن( حقوق زن به عنوان شهروند)………………………..۲۴۹
۲-۴-۱-ایجاد زمینه تحصیل علوم……………………………………… ………. ………. …………………………. ۲۴۹
۲-۴-۲-ضرورت تأسیس مراکز مشاوره و مددکاری در زمینه ازدواج……………….. ………. …………..۲۵۰
۲-۴-۳-زمینه سازی تدوین دروس اختصاصی جهت . . . . . . . . ………. ………. ………. …………..۲۵۰
۲-۴-۴-در نظر گرفتن استقلال اقتصادی برای زنان خانه دار بیوه یا سرپرست خانوار………………….۲۵۰
۲-۴-۵-ایجاد امنیت اجتماعی برای زنان……….. ………. ………. ………. …………………………………..۲۵۰
۲-۴-۶-ایجاد حق مالکیت و تصرف در دارائی های شخصی…………………….. ………. ………………۲۵۰
۲-۴-۷-همکاری در ایجاد فرصت های شغلی برای زنان…… ………. ………. ………………………….. ۲۵۱
۲-۴-۸-همکاری در ایجاد مشاغل متناسب با نقش اصلی زنان……… ………………………………………. ۲۵۱
۲-۴-۹-همکاری در ایجاد مشاغل متناسب با ویژگی زنان…………………………… ………………………. ۲۵۱
۲-۴-۱۰-بر قراری دستمزد عادلانه…………………………………………………… ………. …………………….. ۲۵۱
۲-۴-۱۱-تأمین آینده و پیش بینی پوشش حمایتی از بانوان خانه دار………………… …………………… ۲۵۲
۲-۴-۱۲-ایجاد حقوق سیاسی………………………………………. ………. ……………………………………….. ۲۵۲
۲-۴-۱۳-اطلاع رسانی به جامعه در معرفی حقوق زنان…………………………………………………………. ۲۵۲
۲-۴-۱۴-اطلاع رسانی زنان از حقوق خویش………………………………………. ……………………………. ۲۵۲
بررسی تطبیقی جایگاه زن در قرآن و حدیث و فمینیسم با نگاهی به ریشه ها و سیر تاریخی آن۹۲- قسمت ۷۰