بررسی نقاط گلوگاه
بررسی کارایی تولید
پیش بینی نتیجه تولید
تعریف دستورالعمل تولید، تعریف نمودارها، تعریف صورتحسابها، تعریف متممهای محصول، تعریف نوع محصول جدید، تعریف قوانین تولید، تغییر تعریف، نگهداری اثر، تغییر در تعاریف، مدیریت تبادل تعاریف با لایه بالاتر، مدیریت تعاریف فاکتورهای کلیدی کیفیت، تعریف دستورالعملهای نگهداری، تعریف ورژنسازی محصول، بهینه کردن تعاریف کارایی ، تعریف تست کیفیت، مدیریت تعریف صورت موجودی
فراهم آوردن اطلاعات در مورد وضعیت مواد اولیه، تضمین اینکه منابع برای به کارگیری تا چه حد کافی هستند.، تامین اطلاعات در مورد محل منابع، هماهنگی اطلاعات مرتبط با داده های نگهداری منابع و کیفیت منابع، جمعآوری داده ها در مورد نیازهای آتی منابع، نگهداری اطلاعات تست صلاحیت پرسنل، نگهداری تست قابلیت تجهیزات، نگهداری اطلاعات رزرو منابع، تضمین اینکه منابع لازم برای تست وجود دارد.، ارائه اطلاعات از تولید فعلی و استفاده فعلی از منابع،مدیریت لیست کالاهای مورد نیاز برای تامین نیازمندی
مقایسه تولید واقعی و زمانبندی صورت گرفته، تعیین دقیق اینکه چه منبعی دقیقآً برای چه تولیدی مورد استفاده قرار میگیرد، اجرای شبیهسازی اگر-آنگاه، مرور زمانبندی نگهداری، تایید و یا رد درخواست نگهداری، اولویتدهی به زمانبندیهای نگهداری
هماهنگ کردن برنامه با لایه پایین، تعریف و نگهداری زمانبندی دقیقی از تست
مقایسه تست زمانبندی شده با تستی که در عمل انجام شده است.
انتساب منابع محلی در حین توزیع سفارش کاری- مکمل زمانبند،تخصیص منابع محلی برای شروع به کار سفارش، انتشار بازخورد به سرویسهای دیگر و به روز رسانی از جزئیات کار و شرایط پیش بینی نشده، نگهداری وضعیت سفارش کاری،تضمین اینکه تخصیص منابعی که توسط زمانبند صورت نگرفته ، در عمل لحاظ شود.،اطلاعرسانی به زمانبند برای به روزرسانی،دریافت اطلاعات از مدیر منابع برای شرایط پیش بینی نشده، انتشار ریز فعالیتها ی توزیع کار
تضمین اینکه کار بر اساس استانداردهای کیفی درست انجام شده است.، گزارش از فعالیتهای نگهداری و جزئی حین اجرای کار، اطلاع رسانی شرایط پیش بینینشده
پیگیری جابه جایی مواد اولیه به ایستگاههای کاری، ثبت زمان آغاز و پایان جا به جایی، حمل و نقل و به روز رسانی آنها،ترجمه عمل انجام شده به اطلاعات ردگیری
ارائه گزارش از هزینه کارایی، ارزیابی محدودیتها برای تولید، اجرای تست کارایی در زمان لازم، مقایسه خط تولید های مختلف، اعلان نیاز به تغییر رویه تولید،مقایسه نتایج با پیش بینیهای قبلی،تعیین دقت کیفیت سرویس،تعیین فاکتورهای کلیدی کیفیت
جدول۳٫۲ تجزیه دامنه
۳٫۵ ماژولهای اصلی سیستمهای اجرایی تولید تحت عنوان برنامه های کاربردی سرویسگرا
پس از تحلیل هدف- سرویس و تجزیه دامنه، حوزه های اصلی سیستمهای اجرایی تولید مشخص شد، این حوزه ها متشکل از سرویسهای دانهریزتر هستند که با توجه به رویکردهای کنترلی که در معماری سرویسگرا مورد استفاده قرار میگیرند با هم تعامل دارند، رویکرد ارکسترازیسیون و چیروگرافی که هر دو بنا بر شرایط کسب و کار و حتی به صورت ترکیبی کاربردی است. در این چارچوب سفارشهای مختلف و برنامه های کاربردی مختلف تشکیل دهنده آن با رویکرد اورکسترازیسیون با هم در ارتباطند(الگوی راهحل ESB)، به دنبال آن سفارشهای مختلف و سرویسهای آن بایستی با چیروگرافی با هم در ارتباط باشند( الگوی طراحی میانجی). در ادامه ماژولهای اصلی تحت عنوان برنامه های کاربردی سرویسگرا معرفی می شود.
شمای سرویس: مدیریت تعاریف
شرح سرویس:
این سرویس بایستی به نحوی تعریف شود که توانایی تعریف موجودیتهای مختلف که در فرایند تولید یک محصول در حین اجرا لازم است، محقق شود. این تعاریف، شامل قوانین تولید محصول، نقشههای طراحیشده توسط طراحان در لایه بالاتر، لیست مواد اولیه، لیست پرسنل مورد نیاز، لیست تجهیزاتی که برای تولید به کار میرود، گامهای تولید، استانداردهای تولید میباشد.
سرویسهای دانه ریز:
یک موجودیت بایستی تعریف شود که ساختار تعاریف را بر اساس موارد مشخصشده در شرح سرویس را مشخص می کند.
یک موجودیت بایستی تعریف شود تا اطلاعات را از واحد تحقیق و توسعه و سایرین دریافت کند.
یک موجودیت بایستی نوع سفارش را دریافت کرده و آن را برای تعاریف موردنظر ترجمه کند.
یک موجودیت بایستی تعاریف را برای توابع سطح۲ ترجمه کند.
نقش سرویس:
مفسر، مترجم، تفکیککننده، متمایزکننده
هدف سرویس:
رسیدن به پیگیری دقیق، مدیریت استشنا، مدیریت جزئیشده برنامه
وظایف سرویس:
تعریف دستورالعمل تولید برای لایه۲
تعریف ساختار مواد اولیه، پرسنل، تجهیزات موردنیاز
تعریف قوانین تولیدبرای پرسنل
تعریف متمم برای دستورالعمل
تبادل تعاریف با توابع لایه برنامه ریزی معماری سازمان
تعریف دستورالعمل نگهداری و تست
اصلاح تعاریف
پیغامها:
درخواست و دریافت از تحلیلگر به عنوان سرویس، تعاریفی را که نیاز به تغییر دارند.
درخواست و دریافت از مدیر منابع، تغییراتی که برای تعاریف منابع لازم است.
درخواست و دریافت از مدیر سفارش، موجودیتهایی که نیاز دارد برای آنها تعریف صورت گیرد.
واسط: لایه۴و ۵/ لایه ۱و۲
شکل ۳٫۹ جستجوی سرویس
شکل ۳٫۱۰ اطلاع رسانی از تغییر سرویس
شکل ۳٫۱۱ ثبت سرویس
شکل ۳٫۱۲ شبه کد ثبت سرویس
شمای سرویس: مدیریت منابع
شرح سرویس:
مدیریت منابع، مسئول نگهداری و مدیریت بر تمامی منابع تولید، شامل منابع تولیدی، منابع انسانی، منابع حمل و نقل، منابع مواد اولیه است. این سرویس بایستی اطلاعات دقیق و درستی از نحوه استفاده سفارش از منابع، منابع در دسترس، جایگزینها برای منابع و … را داشته باشد.
مدیریت منابع همچنین بایستی شامل فعالیتهای مرتبط با رزرو منابع و مدیریت اطلاعات مرتبط با رزرو کردن آنها و در دسترس بودن آنها باشد.