متینه فتحعلی­(۱۳۹۱) در­پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی و روانشناختی بر روی قصد­­خرید و متغیر­های این تحقیق عبارت بود­ از: ویژگی­های روانشناختی (انگیزه ها، جمعیت شناختی (جنسیت، سن، درآمد)، کیفیت خدمات، نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصولات­، تصویر ذهنی­، ادراک از برند­، اثر اجتماعی­، اثر خودبینی­، قصد خرید و تعیین اثر تعدیلگر خودبینی بر رابطه ادراک از برند لوکس با قصد خرید ـ بررسی و تعیین اثر تعدیلگر خودبینی بر رابطه اثر­اجتماعی با قصد­خرید. این پژوهش از طریق نظرسنجی(پیمایشی از نوع مقطعی) از مشتریان مراجعه کننده به رستوران­های لوکس­انجام­شده است. روش پیمایشی از دسته تحقیقات توصیفی یا غیرآزمایشی است. جامعه آماری، ­مشتریان رستوران­های لوکس منتخب در تهران و نمونه آماری با توجه به اینکه تعداد جامعه مورد نظر نامحدود ‌می‌باشد با بهره گرفتن از جدول کرجسی مورگان (۱۹۷۰)، حجم نمونه ۳۸۵ نفر تعیین شد و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار اصلی جمع‌ آوری اطلاعات پرسشنامه با مقیاس پنج رتبه­ای لیکرت بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده ­ها از آمار توصیفی و استنباطی و نرم افزار SPSS و­Lisrel­ استفاده شد و از مدل­یابی معادلات ساختاری­[۹۵] به عنوان تکنیک تحلیل چند متغیری برای آزمون میزان وابستگی روابط متغیرها استفاده شد. نتایج این تحقیق مشخص کرد که ویژگی­های روانشناختی (انگیزه­ ها) بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصولات لوکس و کیفیت خدمات رستوران­های لوکس اثر می­ گذارد. در رابطه با متغیر ویژگی­های جمعیت شناختی (جنسیت، سن، درآمد) تنها متغیر سن بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصولات لوکس­اثر می­ گذارد و متغیرهای جنسیت و درآمد بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصولات لوکس تاثیری ندارند و متغیر ویژگی­های جمعیت شناختی بر کیفیت خدمات رستوران­های لوکس تاثیری ندارد. همچنین متغیرهای نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصولات لوکس، کیفیت خدمات رستوران های لوکس، ادراک از برند لوکس، اثر اجتماعی بر قصد خرید تاثیر دارند در حالی که متغیر تصویر ذهنی (رستوران) و خودبینی تاثیری بر قصد خرید ندارند. علاوه بر این متغیر خودبینی تاثیر تعدیل­گر بر رابطه ادراک از برند لوکس با قصد خرید و اثر اجتماعی با قصد خرید ندارد.

محمد­علی شاه حسینی­، امیر اخلاصی­، کمال رحمانی (۱۳۹۰). در پژوهشی با عنوان ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید مشتریان که متغیرهای این تحقیق عبارت بود از تبلیغات دهان به دهان ،تصمیم به خرید، ­ارزش ویژه برندخدمات­، وفاداری یا عدم وفاداری، عکس العمل درونی­، ادراک مصرف کننده، آمیخته بازاریابی خدمات­، ویژگی­های فردی. تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه بین مشتریان بانک در سطح استان قزوین شعبه(۱۰) صورت ‌می‌گیرد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری نمونه گیری به روش طبقه بندی شده تصادفی انجام گرفته است. تعداد نمونه آماری ۳۸۵ مورد بوده و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از آلفای­کرونباخ استفاده شده­است. نتایج حاصل از تحقیق روابط مطابق با مدل ارائه شده را تأیید می­نمایند. از نتایج مهم ‌می‌توان به تاثیرپذیری برجسته تبلیغات دهان به دهان از آمیخته بازاریابی و تاثیر زیاد آن بر خرید مشتریان اشاره کرد، در­حالی که این متغیر با ادراکات درونی هیچ رابطه­ای ندارد. همچنین نقش متغیر عکس العمل درونی و ادراکات در وفاداری و خرید بلندمدت مصرف­ کنندگان بسیار­حائز اهمیت است. عکس­العمل درونی تنها از ادراکات درونی مشتری ناشی می­ شود و هیچ تاثیر مستقیمی بر روی ارزش ویژه برند خدمات ندارد.

صبا ثنایی نسب (۱۳۹۲) در پایان نامه کارشناسی­ارشد با موضوع بررسی تاثیر عوامل فردی و عوامل مرتبط با محصول ‌بر قصد خرید مشتری در شهرستان خرم آباد که متغیر­های مورد بررسی عبارتند از­: عوامل فردی (مانند خود پنداره­، نیاز به منحصر به فرد بودن­، علاقه به خودرو­، کیفیت ادراک شده و ارزش احساسی)­، عوامل مرتبط با محصول (­مانند نام ونشان تجاری، خدمات پس از فروش و قیمت)، قصد خرید. جامعه آماری این پژوهش کلیه خریداران خودرو در شهرستان خرم آباد هستند که برای خرید به نمایندگی­های مجاز فروش ایران خودرو مستقر در شهرستان خرم­آباد مراجعه می­نمایند و از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. برای جمع‌ آوری داده ­ها مورد نیاز از پرسشنامه شامل­۳۰سوال بسته استفاده شده است پس از طراحی و تأیید روایی پرسشنامه توسط اساتید­راهنما و مشاور با توزیع۳۰ پرسشنامه در بین خریداران خودرو سنجش اعتبار پرسشنامه با بهره گرفتن از آلفای­کرونباخ صورت گرفت. سپس تعداد۲۰۰پرسشنامه توزیع گردید. نتایج این تحقیق بیانگر این است که همه عوامل فردی و عوامل مرتبط با محصول به جز ارزش احساسی بر قصد خرید خودرو تأثیر می­گذارند. ­اولویت متغیرها ‌بر اساس میزان تأثیر بر قصد خرید به صورت زیر است­: علاقه به خودرو بیشترین تأثیر را بر قصد خرید خودرو دارد و سپس نیاز به منحصر به فرد بودن، قیمت­، کیفیت ادراک شده­، خدمات پس از فروش­، برند یا نام و نشان تجاری­، و خودپنداره در رتبه ­های بعدی قرار دارند­. ارزش احساسی کمترین تأثیر را بر قصد خرید مشتریان خودرو دارد .

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...