نمودار (۴-۸) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه ارزیابی

جدول (۴-۹): پنج جلسه ثبت داده های رفتار تماس چشمی در مرحله پیگیری

فراوانی

زمان

رفتار هدف

جلسات

۸

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول

۷

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم

۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم

۷

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم

۱۰

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم

این جدول داده های مربوط به ثبت رفتار تماس چشمی آزمودنی سوم را در ۵ جلسه مرحله پیگیری نشان می‌دهد.

نمودار (۴-۹) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه پیگیری

آزمودنی چهارم (D)

آزمودنی چهارم ۷ ساله و اولین فرزند یک خانواده ۴ نفره می‌باشد. کودک در ۵ سالگی توسط پزشک متخصص تشخیص درخودماندگی با عملکرد پایین داده شده و حدود یک سال و ۱۰ ماه است که به کلینیک مراجعه کرده و از خدمات آموزشی و توانبخشی مخصوص کودکان درخودمانده بهره مند شده است . این آزمودنی درمقیاس سنجش درخودماندگی کودکی( کارز) نمره ۳۰٫۵ را کسب کرد که کودک را در دامنه نابهنجار خفیف قرار می‌دهد، و همچنین نمره ۱۶ را در مقیاس ارتباط اجتماعی اولیه(SCQ) کسب کرد که ۱ نمره بالاتر از نقطه برش ۱۵ می‌باشد .مراحل کار با این آزمودنی همانند دیگر آزمودنی های قبل است .

جدول(۴-۱۰) : پنج جلسه ثبت داده های رفتار تماس چشمی در مرحله خط پایه

فراوان

زمان

رفتار هدف

جلسات

۱۴

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول

۱۴

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم

۱۵

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم

۱۶

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم

۱۴

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم

این جدول داده های مربوط به رفتار تماس چشمی آزمودنی چهارم را در ۵ جلسه خط پایه نشان می‌دهد

نمودار (۴-۱۰) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه خط پایه

جدول(۴-۱۱) : پنج جلسه ارزیابی رفتار تماس چشمی بعد از هر پنج جلسه

فراوانی

زمان

رفتار هدف

جلسات

۱۷

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول بعد از پایان پنجمین جلسه آموزش

۱۶

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم بعد از پایان دهمین جلسه آموزش

۱۶

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم بعد از پایان پانزدهمین جلسه آموزش

۱۷

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم بعد پایان بیستمین جلسه آموزش

۲۰

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم بعد ازپایان بیست و پنجمین جلسه آموزش

این جدول داده های مربوط به رفتار تماس چشمی را در ۵ جلسه مرحله ارزیابی به منظور بررسی اثربخشی روش های یرجسته سازی چهره بر افزایش تماس چشمی آزمودنی چهارم را نشان می‌دهد.

نمودار (۴-۱۱) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه ارزیابی

جدول (۴-۱۲): پنج جلسه ثبت داده های رفتار تماس چشمی در مرحله پیگیری

فراوانی

زمان

رفتار هدف

جلسات

۲۱

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول

۲۲

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم

۱۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم

۲۰

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم

۲۱

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم

این جدول داده های مربوط به ثبت رفتار تماس چشمی آزمودنی چهارم را در ۵ جلسه مرحله پیگیری نشان می‌دهد.

نمودار (۴-۱۲) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه پیگیری

آزمودنی پنجم (E)

آزمودنی پنجم ۸ سال دارد و تنها فرزند خانواده است .این آزمودنی حدود ۳ سال است که به کلینیک مخصوص این کودکان مراجعه کرده و کلینیک او را کودک درخودمانده با عملکرد متوسط تشخیص داده است و حدود ۳ سال است که از خدمات مخصوص این کودکان برخوردار است . این آزمودنی درمقیاس سنجش درخودماندگی کودکی( کارز) نمره ۴۱را کسب کرد که کودک را در دامنه نابهنجار متوسط قرار می‌دهد، و همچنین نمره ۱۹ را در مقیاس ارتباط اجتماعی اولیه(SCQ) کسب کرد که ۴ نمره بالاتر از نقطه برش ۱۵ می‌باشد . مراحل کار و آموزش این آزمودنی همانند آزمودنی های قبلی انجام شده است .

جدول(۴-۱۳) : پنج جلسه ثبت داده های رفتاری تماس چشمی در مرحله خط پایه

فراوان

زمان

رفتار هدف

جلسات

۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول

۱۰

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم

۱۱

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم

۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم

۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم

این جدول داده های مربوط به رفتار تماس چشمی آزمودنی پنجم را در ۵ جلسه خط پایه نشان می‌دهد

نمودار (۴-۱۳) ثبت فراوانی تعداد برقراری تماس چشمی در پنج جلسه خط پایه

جدول(۴-۱۴) : پنج جلسه ارزیابی رفتار تماس چشمی بعد از هر پنج جلسه

فراوانی

زمان

رفتار هدف

جلسات

۹

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه اول بعد از پایان پنجمین جلسه آموزش

۱۲

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه دوم بعد از پایان دهمین جلسه آموزش

۱۳

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه سوم بعد از پایان پانزدهمین جلسه آموزش

۱۳

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه چهارم بعد پایان بیستمین جلسه آموزش

۱۳

۱۵ دقیقه

برقراری تماس چشمی به مدت ۳ ثانیه

جلسه پنجم بعد ازپایان بیست و پنجمین جلسه آموزش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...