تابستان 1392
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه 3
1-1 بیان مسئله 3
1-2 اهمیت وضرورت تحقیق 4
1-3 اهداف تحقیق 8
1-4 فرضیات تحقیق 9
1-5 قلمرو تحقیق 11
1-6 تعاریف نظری و عملیاتی 11
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
مقدمه 15
2-1 تاریخچه مطالعاتی 16
2-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در ایران 17
2-3 پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان 20
2-4 مبانی نظری تحقیق 23
2-4-1 تعریف مدیریت 23
2-4-2 مدیریت منابع انسانى و عملکرد امور پرسنلی 24
2-4-3 مفهوم مدیریت منابع انسانی 25
2-4-4 اهداف مدیریت منابع انسانى 27
2-4-5 وظایف مدیریت منابع انسانى 27
2-4-6 وظایف اجرایى مدیریت منابع انسانى 28
2-4-6-1 برنامه ریزى نیروى انسانى، کارمندیابى و گزینش 28
2-4-6-2 آموزش و توسعه نیروى انسانى 29
2-4-6-3 نظام جبران خدمات و انگیزه 29
2-4-6-4 نظام ارزیابى عملکرد 30
2-4-6-5 پرورش زندگى شغلى 30
2-4-6-6 ایمنى و سلامتى روانى و جسمى 31
2-4-6-7 بهبود ارتباطات منابع انسانى 31
2-4-6-8 تحقیقات منابع انسانى 31
2-4-7 اهمیت دانش مدیریت منابع انسانى 32
2-4-8 تعریف مدیریت منابع انسانی الکترونیک 34
2-4-9 اهداف مدیریت منابع انسانی الکترونیک 36
2-4-10 اهداف گرایش به مدیریت منابع انسانی الکترونیکی 38
2-4-11 به کارگیری مدیریت منابع انسانی الکترونیکی 39
2-4-12 پیدایش مدیریت منابع انسانی الکترونیک 40
2-4-13 وظایف منابع انسانی الکترونیک 41
2-4-14 مدیریت منابع انسانی و ارتباط با فن آوری اطلاعات 41
2-4-15 مدیریت منابع انسانی اثربخش در سازمان 42
2-4-16 مدیریت منابع انسانی و ارتباط با فن آوری اطلاعات 45
2-4-17 هم افزایی الکترونیک و مدیریت منابع انسانی الکترونیک 45
2-4-18 چالش ها و فرصت های مدیریت منابع انسانی الکترونیک 47
2-4-19 مدیریت منابع انسانی الکترونیک 49
2-4-20 مراحل پیاده سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک 52
2-4-21 توانمندسازی کارکنان 61
2-4-22 فرآیند توانمندسازی 61
2-4-22-1 تسهیم اطلاعات 62
2-4-22-2 خود مختاری و استقلال کاری در سرتاسر حد و مرزهای سازمان 62
2-4-22-3 جایگزین کردن تیم های خود گردان به جای سلسه مراتبها 62
2-4-23 استراتژی های توانمندسازی 62
2-4-23-1 استراتژی افزایش آگاهی جمعی از طریق داستان گویی 63
2-4-23-2 استراتژی آموزش مهارتهای حل مسئله 63
2-4-23-3 استراتژی آموزشهای مهارتهای پشتیبانی و تجهیز منابع 63
2-4-24 اقدامات عملی برای توانمند کردن کارکنان 64
2-4-24-1 نشان دادن تعهد رهبراز طریق 64
2-4-24-2 مورد توجه قرار دادن منافع کارکنان از طریق 64
2-4-24-3 آموزش کارکنان جهت افزایش دانش ، مهارت و تواناییهای آنان از طریق 64
2-4-24-4 به کارگیری تیم های کیفی از طریق 65
2-4-24-5 مشارکت کارکنان در برنامه ریزی و تسهیم اطلاعات عملکردی از طریق 65
2-4-24-6 تفویض اختیار از طریق 65
2-4-25 تعاریف مفهومی از توانمندسازی 66
2-4-26 ابعاد توانمندسازی کارکنان از دیدگاه های مختلف انگیزشی و شناختی 66
2-4-27 مزایای توانمندسازی 68
2-4-28 فنون و ابزارهای توانمندسازی 68
2-4-28-1 رهبری منابع انسانی 68
2-4-28-2 خط مشی و استراتژی 69
2-4-28-3 انگیزش 69
2-4-28-4 آموزش 69
2-4-28-5 مشارکت 70
2-4-28-6 خلاقیت و نوآوری 70
فصل سوم: روشاجرای تحقیق
مقدمه 72
3-1 روش تحقیق 72
3-2 جامعه آماری 73
3-3 نمونه آماری و تعیین حجم نمونه 73
3-4 روش و ابزار گردآوری داده ها 74
3-5 روایی و پایایی ابزار گردآوری اطلاعات 76
3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 78
3-7 مدل توانمندسازی مهارتهای پرستاری 81
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه 83
4-1 توصیف آماری ویژگی های پاسخ دهندگان 83
4-1-1 اطلاعات مربوط به جنسیت 84
4-1-2 اطلاعات مربوط به وضعیت تاهل 84
4-1-3 اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلات 84
4-1-4 اطلاعات مربوط به وضعیت استخدام 85
4-1-5 اطلاعات مربوط به سن 85
4-1-6 اطلاعات مربوط به سابقه کار 85
4-2 تجزیه و تحلیل داده ها درارتباط بافرضیات تحقیق 86
4-3 آزمون فرضیات 86
4-3-1 آزمون سه فرضیه اول تحقیق 86
4-3-2 آزمون 3 فرضیه دوم تحقیق 92
4-3-3 آزمون 3 فرضیه سوم تحقیق 97
4-3-4 آزمون 3 فرضیه چهارم تحقیق 100
4-3-5 آزمون 3 فرضیه پنجم تحقیق 104
4-3-6 آزمون 3 فرضیه ششم تحقیق 108
4-3-7 آزمون 3 فرضیه هفتم تحقیق 112
4-3-8 آزمون 3 فرضیه هشتم تحقیق 115
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
مقدمه 121
5-1 یافته ها ونتایج آزمون فرضیات 121
5-1-1 یافته های آزمون سه فرضیه اول تحقیق 121
5-1-2 یافته های آزمون 3 فرضیه دوم تحقیق 123
5-1-3 یافته های آزمون 3 فرضیه سوم تحقیق 124