(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه. 1
2-1 بیان مسئله. 2
3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق 4
4-1 اهداف تحقیق 4
5-1 فرضیه های تحقیق 6
6-1 محدودیت های تحقیق 7
7-1 تعریف واژگان و اصطلاحات. 8
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق 9
1-2 مقدمه. 10
2-2 بسکتبال 10
3- 2 آناتومی مفصل زانو. 10
4-2 حرکات مفصل زانو. 12
5-2 بیومکانیک زانو. 13
6-2 آسیب شناسی مفصل زانو. 14
7-2 آسیب های ورزشی مفصل زانو. 15
8-2 علل دیگر زانو درد. 16
9-2 آسیب شناسی لیگامان ACL 16
10-2 پروپرویوسپشن 17
11-2 تعامل سیستم پروپریوسپشن و سیستم کنترل حرکتی و حسی حرکتی 20
12-2 دیس شارژهای کورولاری 24
13-2 پیامدهای اختلال پروپریوسپشن 26
14-2 پیشینه تحقیق 28
فصل سوم : روش تحقیق 33
1-3 مقدمه. 34
2-3 روش شناسی تحقیق 34
3-3 جامعه و نمونه آماری 34
4-3 متغیر های تحقیق 35
5-3 ابزار اندازه گیری 36
6-3 روش اجرای طرح 37
7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 42
فصل چهارم :نتایج و یافته های تحقیق 43
1-4 مقدمه 44
2-4 تجزیه تحلیل داده ها با شاخص های آمار توصیفی. 44
3-4 آمار استنباطی. 50
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری 58
1-5 مقدمه 59
2-5 خلاصه تحقیق. 59
3-5 بحث و بررسی. 60
4-5 نتیجه گیری. 68
5-5 پیشنهادات بر خواسته از تحقیق. 68
6-5 پیشنهادات پژوهشی. 68
منابع 69
ضمائم 82
جدول 1-3 برنامه گیرنده های عمقی گروه اول 41
جدول 2-3 برنامه گیرنده های عمقی گروه دوم. 41
جدول1-4 میانگین و (انحراف استاندارد) ویژگی های فردی آزمودنی های دو گروه تجربی (اول و دوم). 44
جدول 2-4 میانگین و انحراف استاندارد زوایای تست شده مفصل زانو در دو وضعیت نشسته و ایستاده در دو گروه. 45
جدول 3-4 میانگین و انحراف معیار خطای مطلق بازسازی زاویه در
دو وضعیت نشسته و ایستاده و برای هر دو گروه. 46
جدول 4-4: میانگین و انحراف معیار خطای مطلق، در دو وضعیت نشسته و ایستاده هر دو گروه. 48
جدول 5-4 میانگین و انحراف استاندارد و عدد P خطای بازسازی گروه اول در سطح معناداری 95% 51
جدول 6-4 میانگین و انحراف استاندارد و عدد P خطای بازسازی گروه دوم در سطح معناداری 95% 51
جدول 7-4 میانگین و انحراف استاندارد و عدد P خطای بازسازی پیش آزمون گروه اول و گروه دوم در سطح معناداری 95% 52
جدول 8-4 میانگین و انحراف استاندارد و عدد P خطای بازسازی پس آزمون گروه اول و گروه دوم در سطح معناداری 95% 53
جدول 10-4 نتایج به دست آمده از آزمون آماری t همبسته پیش آزمون و پس آزمون در دو وضعیت نشسته و ایستاده در دو گروه 54
جدول 11-4 نتایج به دست آمده از آزمون آماریt مستقل پیش آزمون و پس آزمون در دو وضعیت نشسته و ایستاده در دو گروه. 55
نمودار 1-4 خطای مطلق سه تکرار دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 30 در وضعیت نشسته. 47
نمودار 2-4 خطای مطلق سه تکرار دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 60 در وضعیت نشسته. 47
نمودار 3-4 خطای مطلق سه تکرار دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 30 در وضعیت ایستاده 47
نمودار 4-4 خطای مطلق سه تکرار دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 60 در وضعیت ایستاده 48
نمودار 5-4 میانگین خطای مطلق دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 30 در وضعیت نشسته. 49
نمودار 6-4 میانگین خطای مطلق دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 60 در وضعیت نشسته. 49
نمودار 7-4 میانگین خطای مطلق دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 30 در وضعیت ایستاده 50
نمودار 8-4 میانگین خطای مطلق دو گروه مطالعه در پیش آزمون و پس آزمون، زاویه ̊ 30در وضعیت نشسته. 50
تصویر 1-2): لیگامنت های زانو. 10
تصویر 2-2): احساس های برخاسته از حس قامتی. 19
تصویر 3-2): سیستم حسی حرکتی. 20
تصویر 4-2): نقش گیرنده های عمقی در کنترل حسی حرکتی. 24
تصویر 1-3): وابل بورد. 37
تصویر 2-3): وضعیت قرارگیری آزمودنی (نشسته). 39
ت قرارگیری آزمودنی (ایستاده). 40
تصویر 4-3): تصویر شماتیک آنالیز داده ها با اتوکد 41
فصل اول : طرح تحقیق
1-1 مقدمه
فواید بیشمار ورزش همواره برای حفظ سلامت روحی و جسمی جامعه مورد اهمیت بوده است. در عین حال فعالیت ورزشی عاملی پر خطر در ایجادآسیب های تروماتیک در بین افرادی که به صورت حرفه ای و غیر حرفه ایی ورزش می کنند، محسوب می شود. به همین علت مطالعات زیادی در رابطه با پیشگیری از آسیب های ورزشی به خصوص در اندام تحتانی و در بین زنان ورزشکار که بیشتر در معرض آسیب هستند(24)، انجام شده و می شود. یکی از فاکتور های پیشگیری مورد توجه پژوهشگران