پیوست پ
نتایج ارزیابی پتانسیل روانگرائی با بهره گرفتن از روش روبرتسون و راید
گمانه ۱۰۵
در نزدیک گمانه ۱۰۵ تست نفوذ مخروط جهت بدست آوردن اطلاعات ژئوتکنیکی لازم در راستای ارزیابی پتانسیل روانگرائی به روش روبرتسون و راید انجام می شود. همچنانکه در شکل پ-۱ مشخص است اطلاعات مربوط به تست نفوذ مخروط و نیز وزن مخصوص و ریزدانه در عمق های ذکر شده بهمراه اندازه الکی که ۵۰درصد مصالح از آن رد شده باشد، ثبت شده است و نتایج حاصل از آنالیز روانگرائی به ترتیب در شکلهای پ-۲ الی پ-۶ آمده است.
شکل پ-۱-اطلاعات ثبت شده در نزدیک محل گمانه ۱۰۵ در اعماق مختلف
با توجه به اطلاعات ورودی شتاب و بزرگی زلزله و تراز آب زیرزمینی و غیره در نرم افزار روانگرائی[۲۴] عامل محرک به صورت شکل پ-۲ حاصل میگردد.
شکل پ-۲-مقدار عامل محرک در عمق های مختلف در نزدیکی گمانه ۱۰۵
با ورود اطلاعات به دست آمده از تست نفوذ مخروط در نزدیکی گمانه ۱۰۵(شکل پ ۲) در نرم افزار روانگرائی عامل مقاوم را به دست می آوریم.
شکل پ-۳-مقدار عامل مقاوم در عمق های مختلف در نزدیکی گمانه ۱۰۵
ضریب اطمینان و نشست در عمقهای مختلف با توجه به شکلهای پ-۴ الی پ- ۵به دست می آید.
شکل پ-۴-مقدار ضریب اطمینان در مقابل روانگرائی به دست آمده در نزدیکی گمانه ۱۰۵
شکل پ-۵-مقدار نشست بعد از رخداد روانگرائی در عمق های مختلف در نزدیکی گمانه ۱۰۵
در نهایت میتوان آنالیز روانگرائی در عمقهای مختلف و با توجه به داده های ثبت شده در نزدیکی گمانه ۱۰۵عامل های محرک در نظر گرفته شده بصورت شکل پ-۶- نشان داد.
شکل پ-۶- آنالیز روانگرائی در عمقهای مختلف و با توجه به داده های ثبت شده در نزدیکی گمانه ۱۰۵
گمانه ۱۱۱
عمق این تست که در نزدیکی گمانه ۱۱۱انجام شده است برابر ۱۶/۲متر می باشد،همچنانکه در شکل پ-۷ مشخص است اطلاعات مربوط به تست نفوذ مخروط و نیز وزن مخصوص و ریزدانه شده بهمراه اندازه الکی که ۵۰درصد مصالح از آن رد شده باشد در عمق های ذکر شده ثبت شده است و نتایج حاصل از آنالیز روانگرائی به ترتیب در شکلهای پ-۹ الی پ-۱۳ آمده است.
شکل پ-۷-اطلاعات ثبت شده در نزدیکی گمانه ۱۱۱ در اعماق مختلف
شکل پ-۸-اطلاعات ثبت شده در نزدیکی گمانه ۱۱۱ در اعماق مختلف
شکل پ-۹-مقدار عامل محرک در عمق های مختلف در نزدیکی گمانه ۱۱۱
شکل پ-۱۰-مقدار عامل مقاوم در عمق های مختلف در نزدیکی گمانه ۱۱۱
بدست آوردن دیتاهای ژئوتکنیکی لازم جهت طراحی کی وال، احیای اراضی و بهبود زمین در بخشی از بندر شهید رجائی۹۳- قسمت ۳۱